Oriënteren reis Patagonië

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
ErwinP
Vakantieganger

Oriënteren reis Patagonië

Bericht door ErwinP »

Een tijdje terug ben ik voor het eerst buiten Europa geweest in Nepal (5 weken) en daar de Mera peak (6461 meter) beklommen, een roadtrip op een gehuurde motor gemaakt en wat rondgehangen als toerist natuurlijk 8-)
Nu is die stijl van reizen mij erg goed bevallen en het smaakt naar meer. Echter vond ik de Nepalese cultuur het niet helemaal en was het hele land me toch iets te toeristisch.

Ergens in de periode december t/m februari wil ik 5 weken tot 2 maanden vrij nemen om opnieuw te gaan reizen.

Na veel mooie verhalen is Patagonië in mijn hoofd blijven hangen en wil ik daar graag de Aconcaqua beklimmen en daarnaast dus 3 a 6 weken rondreizen, het liefst per motor of 4x4 (eventueel een motor verschepen vanaf hier, maar geen ervaring mee, tips?). Verder houdt ik heel erg van echt afgelegen gebieden, rauwe landschappen en kan ik prima zonder luxe toe. Het budget zal ca €7000 zijn zoals het nu lijkt.

Echter ben ik een beetje op zoek naar inspiratie voor routes, gave dingen om te zien en tips/trucs voor die regio in het algemeen.

Mocht iemand goeie tips, routes of gewoon goede verhalen wat ook maar te melden hebben dan lees ik het heel graag!
ketting
Reisexpert

Re: Oriënteren reis Patagonië

Bericht door ketting »

Ik hou zelf ook erg van mooie natuur en ruige gebieden. In 2016 naar Patagonië geweest en dat is erg goed bevallen. Torres del Paine NP is toch wel een van de mooiste gebieden die ik op de wereld gezien heb, en dat zijn er veel. Patagonië is, zeker in die periode, wel erg toeristisch maar niet storend. Kleine plaatsen als Bariloche, Pucon, El Chalten, El Calafate en Puerto Natales zijn vrijwel compleet op toerisme gericht maar trekken (mede vanwege de prijzen) ander publiek dan andere gebieden in Zuid Amerika of Azië. Bovendien zal je in de plaatsen zelf niet veel tijd doorbrengen maar meer in de natuur er omheen. Het merengebied is een mooie opwarmer en de Carretera Austral/Ruta 7 is fantastisch. De afstanden zijn groot dus trek er voldoende tijd voor uit. Probeer de campings/Refugios in Torres del Paine ruim van tevoren te boeken en calculeer soms een nacht extra op een mooie/strategische plek voor als het weer wat tegenvalt en/of om de omgeving wat verder te verkennen.
ErwinP
Vakantieganger

Bericht door ErwinP »

Oke ik heb toch wel in gedachte op per eigen danwel gehuurde motor rond te trekken, paar koffers er op met de tent er in enz. Weet je dan misschien ook hoe het zit met bijvoorbeeld wildkamperen? Gezien ik toch alles bij me heb en ik niet gewend ben om campings etc aan te doen lijkt me dat wel ideaal.

Ruim van tevoren boeken is niet iets dat ik wil om verschillende redenen, buiten het vliegtuig enz om dan natuurlijk.
ketting
Reisexpert

Bericht door ketting »

Ik weet dat wildkamperen in Torres del Paine niet toegestaan is. Er zijn wel gratis trekkerscampings, dit geld voor meerdere NP in Patagonië.
Plaats reactie