Backpackers Kennisquiz
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Backpackers Kennisquiz
antigua?
zomaar een gok hoor
zomaar een gok hoor
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Telt de Dominicaanse Rep. dan ook mee? Santa Domingo is toch de oudste plaats in de tijd bekeken vanaf Columbus?
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Neej, niet antigua...
En je hebt gelijk, Santa Domingo is de oudste, maar daar doelde ik niet op, ik doelde op het vaste land, dus niet de carribean erbij.
En je hebt gelijk, Santa Domingo is de oudste, maar daar doelde ik niet op, ik doelde op het vaste land, dus niet de carribean erbij.
Oké.
Dan weet ik het niet helaas.
Dan weet ik het niet helaas.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Irkoets is goed!LaosFan schreef:Irkutsk.
Irkoets ligt zo'n 50 km van het Baikelmeer vandaan aan de angara rivier. De rest ligt bijna met de voeten in het meerbolletjeom schreef:dat is nu precies de stad waarvan ik "zeker" weet dat ie er wel aan ligt
of is het zo'n strik vraag en ligt Irkutsk er een paar kilometer vandaan en de rest wel met de voeten in het water?!?!?

De BAM en dan verder siberie in staat waarschijnlijk voor binnenkort op de planning.
Goed, een extra hint:
Het stadje ligt aan het twintig na grootste meer ter wereld.
Het stadje ligt aan het twintig na grootste meer ter wereld.
- bolletjeom
- Reisexpert
De NIJL...Waar begint die?!?!?!?
nu is DE nijl een samenvloeisel van de blauwe en de witte nijl
Ik wil graag de orosprong van de blauwe nijl EN de witte nijl weten.
Ik wil graag de orosprong van de blauwe nijl EN de witte nijl weten.
Ik weet het, maar heb een blik op de kaart geworpen. Dat mag geloof ik niet hebolletjeom schreef:De NIJL...Waar begint die?!?!?!?
Ik wil graag de orosprong van de blauwe nijl EN de witte nijl
Ikweten.

- bolletjeom
- Reisexpert
als er vanavond niemand reageert mag je het wel zeggen want de kaart kan je wel eens misleiden
Ok. Mag 2 vragen tegelijk ook voor een keertje. Ik heb hem nl in mijn hoofd zitten, en vind het zelf een leuke
.
Rudi, als jij hem meteen weet (zou kunnen......), wil je het dan nog ff niet zeggen (we doen hier toch niet aan punten toch?).
Welk punt op aarde is het dichtste bij de zon (het is dus niet de top vd Mount Everest...)?

Rudi, als jij hem meteen weet (zou kunnen......), wil je het dan nog ff niet zeggen (we doen hier toch niet aan punten toch?).
Welk punt op aarde is het dichtste bij de zon (het is dus niet de top vd Mount Everest...)?
ok, erik, ff over jouw vraag na zitten denken....en voel me erg dom dat ik het antwoord niet gelijk weet.
het zal natuurlijk een strikvraag zijn, er kan toch geen punt het dichtst bij de zon staan aangezien de aarde om de zon heen draait?? het ene half jaar zou het dus de noordpool moeten zijn en het andere half jaar de zuidpool??

het zal natuurlijk een strikvraag zijn, er kan toch geen punt het dichtst bij de zon staan aangezien de aarde om de zon heen draait?? het ene half jaar zou het dus de noordpool moeten zijn en het andere half jaar de zuidpool??
amassakoul