Route Mongolië

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
Plaats reactie
samgeusens
Reiziger

Route Mongolië

Bericht door samgeusens »

Hallo allemaal,

Over twee maanden ga ik 5 dagen een auto huren om daarmee 5 dagen zelf door mongolie te rijden. Ik heb geen idee wat voor route of bezienswaardigheden moet aanhouden, heeft er iemand misschien een mooie route voor 5 dagen? Het chengis khan standbeeld lijkt mij gaaf.

We rijden weg uit Ulaanbator en moeten hier ook weer terug komen na die 5 dagen.

Ik hoor het graag!

Groet,
Sam
samgeusens
Reiziger

Re: Route Mongolië

Met een richting ben ik ook al tevreden trouwens haha.. is het het mooist om naar het noorden, oosten, zuiden of westen te rijden?
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

Over 2 maanden is het midzomer en dus heet in het merendeel van het land, vooral richting het Zuiden in de Gobi woestijn, niet aan te raden daar heen te gaan. De afstanden zijn groot en de wegen barslecht (als er uberhaupt wegen zijn) dus ik zou niet teveel plannen qua bestemmingen. Toerbedrijven hebben vaak een goed idee wat haalbaar is voor de hoeveelheid tijd die je hebt en voor de tijd dat je er bent. Je kan het makkelijk plaatselijk regelen, maar je kan ook nu al emailen. Wij hadden het destijds via een bedrijfje geregeld wat gerund wordt door een Nederlander die daar woont.

Ik weet niet of je van plan zelf te gaan rijden, maar dat zou ik sterk afraden mits je Mongolie, de wegen en 4WD-en onder de knie hebt Buiten dat het duurder is en erg moeilijk om alleen een 4WD te huren (goedkoper met driver), zijn er zo goed als geen verkeersborden, bijna alleen maar zandwegen en zul je veel plaatselijke kennis missen zonder driver. Ik 4WD veel (in outback Australie) en was ontzettend blij dat we een driver hadden in Mongolie voor bovengenoemde redenen. We zouden veel bijzondere plekjes hebben gemist zonder de driver en gids. Zij wisten ook geode overnachtingplekken bij families in gers, we maakten de cultuur van dichtbij mee.

Succes met de planning!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
samgeusens
Reiziger

Inmiddels hebben we een goede 4x4 auto vastgelegd en ben ik benieuwd of jullie nog tips hebben voor een 5 daagse route.
Ook hebben we internet in de auto, een tent en alle kampeergereedschap die je maar kan bedenken (waterton, gaspitje, borden e.d.).

De route die ik nu voor ogen heb is als volgt:

Dag 1: DRIVE TO KHAR KHORIN VIA Elsen tasarkhai sand dune

Kharkhorin city Karakorum was the capital of Great Mongolia Empire in thirteenth century. It is located on the right bank of Orkhon river, 360 km south-west of Ulaanbaatar which is the current capital of Mongolia. In 1380, Karakorum was destroyed. But approximately two centuries later, on the same site, there arose the yurt of Avtai Khan, founder of the Erdene Zuu Monastery. Kharkorin city is full of sightseeing and historical Mongolia.

Dag 2: DRIVE TO ORKHON WATERFALL

Water fall very close to the Orkhon the Ulaan Tsutgalan river features a waterfall, ten meters wide and twenty meters high. The waterfall is a popular destination for tourists . This is most famous area for tourist and local travelers.

Dag 3: DRIVE TO TSENKHER HOT SPRING

Tsenher hot spring is a natural hot spring flows out whole year from a ground at 85 Celius degree .Which is second hottest spring Mongolia,This place great chance to enjoy a natural view and hot spring .You will get energy to continue discover Mongolian beautiful landscape.

Dag 4: DRIVE TO UGII LAKE

Ugii lake Ugii lake, locates on the centre of Mongolia, in the territory, of the Arkhangai province is one of the biggest lakes of Mongolia and has 27 km square area. Average depth is 6.64m, in some sections 15.3m, coastal length is 23.5m. Delicate sand and whetstone coast, the soft wave and it is very convenient to have boat adventure . This place is great for a fishing and bird watching.

Dag 5: DRIVE BACK TO ULAANBAATAR
On the road you will visit a Hustai National park.

Ik hoor graag of er nog dingen zijn die ik niet moet overslaan of hier niet in voorkomen!
Plaats reactie