Route Zuid-Afrika van Johannesburg naar Kaapstad

Al je vragen en antwoorden over Zuid-Afrika
Vivina

Route Zuid Afrika (Johannesburg-Kaapstad)

Bericht door Vivina »

Hallo allemaal,

in november gaan wij naar Zuid Afrika. Onze vlucht is inmiddels al geboekt, we starten in Johannesburg en vliegen vanuit Kaapstad weer terug naar Nederland. We hebben twintig volle dagen tot onze beschikking, en twee halve vanwege de vluchten. We zullen in Johannesburg een auto huren en meteen naar onze eerste bestemming rijden.

Onze route ziet er nu globaal als volgt uit. We twijfelen alleen of we vanwege de tijd misschien Drakensbergen moeten skippen.

Wij horen graag wat jullie hiervan denken.

Dag Waar?
1 Amsterdam-Johannesburg
2 Aankomst Johannesburg (aankomst 13.05)
3 Panoramaroute
4 Kruger/self drive
5 Timbavati
6 Timbavati
7 Lower sabie/self drive
8 Swaziland
9 swaziland-st lucia
10 St. Lucia
11 St. Lucia - Drakensbergen
12 Drakensbergen
13 Drakensbergen-Uhmlanga
14 Durban-Port Elisabeth
15 Gardenroute
16 Gardenroute/route 62
17 route 62
18 Stellenbosch
19 Stellenbosch
20 Kaapstad
21 Kaapstad
22 Kaapstad
23 Kaapstad (terugvlucht 14.55)
24 Amsterdam
AnnemiekeinZA
Reisexpert
Contacteer:

Re: Route Zuid Afrika (Johannesburg-Kaapstad)

Bericht door AnnemiekeinZA »

aankomst om 13.00 uur, dan zal je waarschijnlijk rond 15.00 uur eens kunnen vertrekken vanaf het vliegveld, als je later weggaat, kom je al in de files terecht rond de stad en die zijn geweldig.
Rond 19.00 uur is het ook dan al donker, dus heel weg kan je helaas niet komen denk ik, dus een extra overnachting os dan zeker wel aan te raden. Naar bijvoorbeeld Graskop is het al gauw 5 uur rijden. En in het donker rijden wordt niet aangeraden, omdat er geen straatverlichting is, het is echt pikkedonker. En er kan van alles lopen, mensen en dier. Die zie je echt niet. Ook ben je vermoeid van de reis, je rijd links.

Je verblijft overal 1 of 2 dagen, is echt te kort. Jammer dat jullie voor die 20 dagen niet voor 1 regio hebben gekozen. Is relaxer en meer tijd, om meer te zien en te beleven.

P.S. gaat nooit dwalen en zoeken in het donker naar een slaapplaats.
Groet uit Zuid Afrika, Annemieke

https://reizenzuidafrica.eu
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik heb dit met een rondreis gedaan (Kaapstad- Johannesburg) en ook nog naar Swaziland en Lesotho geweest. Dat betekent dat je veel onderweg bent. We hadden een buschauffeur ter beschikking dus hoefden niet zelf te rijden :)

Johannesburg vliegveld - Kruger via Panoramaroute viel mij qua reisdag echt tegen. We zijn ontzettend lang onderweg geweest (ik denk wel bijna 12 uur met de tussenstops onderweg). Wat is jullie eerste bestemming?

Ga je op dag 7 al naar Swaziland of pas op dag 8?

Ik vond de Drakensbergen erg mooi. Ik zou het niet zomaar skippen. Je kunt ook kiezen om de zuidelijke Drakensbergen te doen ipv de noordelijke. Dat scheelt wellicht weer wat rijden. Ik zou de rijtijden eens uittekenen en kijken hoeveel tijd je effectief overhoudt per plaats. Tel er altijd wat bij op voor de tussenstops onderweg.
AnnemiekeinZA
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door AnnemiekeinZA »

Wij de allereerste keer toen we in Zuid Afrika waren vanuit Johannesburg naar Kaapstad gereden, in 3 weken..geweldig, en die 3 weken waren al te kort...zoveel te zien,

Gelukkig zijn we het jaar daarop in Zuid Afrika gaan wonen en konden we nog andere routes nemen.
Groet uit Zuid Afrika, Annemieke

https://reizenzuidafrica.eu
Plaats reactie