wat is de volgende bestemming

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Arnout3008
Reisexpert

Re: wat is de volgende bestemming

Bericht door Arnout3008 »

Volgende bestemming is inmiddels weer bekend, ik ga met pinksteren lekker een weekendje naar huis toe! :)

Voor de zomer ook al een gave bestemming gevonden om duikles te geven, 2 maanden naar Kos toe!
Vlieg eind juni terug naar huis, waarna ik 3 dagen thuis ben en daarna gelijk door naar Kos tot de eerste week van September! :9

Voorlopig blijft het daar eventjes bij.. misschien met de herfst of kerst nog iets leuks plannen, maar dat staat nog open..
Once a year, go someplace you’ve never been before.

menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Arnout3008 schreef: 25 mar 2018 23:43 Volgende bestemming is inmiddels weer bekend, ik ga met pinksteren lekker een weekendje naar huis toe! :)

Voor de zomer ook al een gave bestemming gevonden om duikles te geven, 2 maanden naar Kos toe!
Vlieg eind juni terug naar huis, waarna ik 3 dagen thuis ben en daarna gelijk door naar Kos tot de eerste week van September! :9

Voorlopig blijft het daar eventjes bij.. misschien met de herfst of kerst nog iets leuks plannen, maar dat staat nog open..
Geen Cuba in de herfst?

Ik was vorige week lang weekend in Minsk. Eind mei opladen in de Griekse zon. Voor eind juni een lang weekend Tampere (Finland) geboekt
Arnout3008
Reisexpert

menasil schreef: 26 mar 2018 06:10
Arnout3008 schreef: 25 mar 2018 23:43 Volgende bestemming is inmiddels weer bekend, ik ga met pinksteren lekker een weekendje naar huis toe! :)

Geen Cuba in de herfst?

Ik was vorige week lang weekend in Minsk. Eind mei opladen in de Griekse zon. Voor eind juni een lang weekend Tampere (Finland) geboekt
Als het goed is dat inderdaad ook nog! Maar dat hangt even af van mijn oma . Tripje is met haar samen! :)
Opladen in de griekse zon klinkt lekker, waar ga je heen?

menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Arnout3008 schreef: 26 mar 2018 12:53
menasil schreef: 26 mar 2018 06:10

Geen Cuba in de herfst?

Als het goed is dat inderdaad ook nog! Maar dat hangt even af van mijn oma . Tripje is met haar samen! :)
Opladen in de griekse zon klinkt lekker, waar ga je heen?
Pilion en dan het dorpje Afissos.
Lekker rustig nog. Geen massa toerisme.
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Volgende tripjes worden een paar dagen zand, zee en zon aan de noordelijke kust (ik zit te denken aan tayrona icm palamino) en daarna 10 dagen NL.
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Dan ben je nu lekker thuis :) Veel plezier!!
hildo schreef: Volgende tripjes worden een paar dagen zand, zee en zon aan de noordelijke kust (ik zit te denken aan tayrona icm palamino) en daarna 10 dagen NL.
Klinkt goed zeg!! Wanneer ga je naar NL?

Wij hebben 2 weken Duitsland op de planning staan, verder nog niets. We zijn weer op zoek naar een bestemming voor de voorjaarsvakantie volgend jaar, maar dit moet wel enigszins low budget ivm verhuizing. Dus, mocht iemand leuke ideetjes hebben.. 8-)
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

@reismeis Ik denk op 31 mei maar wacht nog op de bevestiging van de ticket vanuit KLM. Heb je al eens gekeken naar slovenie. Ik heb een aantal jaren geleden een paar sloveniers ontmoet en die vertelden mij dat de dagelijkse behoeften erg laag geprijsd waren
Arnout3008
Reisexpert

Reismeis schreef: 21 mei 2018 14:03

Wij hebben 2 weken Duitsland op de planning staan, verder nog niets. We zijn weer op zoek naar een bestemming voor de voorjaarsvakantie volgend jaar, maar dit moet wel enigszins low budget ivm verhuizing. Dus, mocht iemand leuke ideetjes hebben.. 8-)
Was heel erg lekker om weer even in Nederland te zijn na 4 maanden, nu nog een klein maandje hier in Valencia en dan weer terug.
Al eens aan Valencia gedacht toevallig? Weet niet of je er al bent geweest, maar de stad kan je vrij low budget bezoeken als je een beetje van de toeristische plekken afwijkt.. tips nodig, let me know! In de voorjaarsvakantie best prima weer hier!
Let wel, Valencia is van plan een vrij strak reglement op te leggen aan AirBnB, bv alles boven de 1e verdieping mag niet meer en volledige panden die er op zijn ingericht moeten een hotelvergunning krijgen las ik laatst.

Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

hildo schreef: 21 mei 2018 21:02 @reismeis Ik denk op 31 mei maar wacht nog op de bevestiging van de ticket vanuit KLM. Heb je al eens gekeken naar slovenie. Ik heb een aantal jaren geleden een paar sloveniers ontmoet en die vertelden mij dat de dagelijkse behoeften erg laag geprijsd waren
Slovenie is inderdaad een prachtig land, en is relatief goed betaalbaar! We zijn hier twee keer in de zomer geweest. Ik vrees dat het in de voorjaarsvakantie toch ietsje te fris is.. We zoeken een bestemming waar het ongeveer (minimaal) 15 graden is. Verder zijn we niet heel veeleisend *duikt weg*
Arnout3008 schreef:
Reismeis schreef: 21 mei 2018 14:03

Was heel erg lekker om weer even in Nederland te zijn na 4 maanden, nu nog een klein maandje hier in Valencia en dan weer terug.
Al eens aan Valencia gedacht toevallig? Weet niet of je er al bent geweest, maar de stad kan je vrij low budget bezoeken als je een beetje van de toeristische plekken afwijkt.. tips nodig, let me know! In de voorjaarsvakantie best prima weer hier!
Let wel, Valencia is van plan een vrij strak reglement op te leggen aan AirBnB, bv alles boven de 1e verdieping mag niet meer en volledige panden die er op zijn ingericht moeten een hotelvergunning krijgen las ik laatst.
Bedankt voor de tip! Ik heb naar Valencia gekeken, de prijzen voor de tickets liggen helaas boven het budget wat we in gedachten hebben, of het zijn hele beroerde vluchttijden. 7u 's ochtends vertrekken, betekent 4u 's nachts aanwezig. Het is voor ons bijna 2u rijden naar Schiphol, dus rond 2 u vertrekken. Met twee kleintjes is dat geen doen..

Ik heb een vlucht naar Napels gevonden voor een mooi prijsje. Is iemand al eens in Napels en omstreken geweest?
Arnout3008
Reisexpert

Hmm, er zouden in de voorjaarsvakantie vast wel goedkope opties moeten zijn, ik had wat mensen op bezoek begin februari en in maart, en die hadden allemaal een retourticket voor 100eu. Vluchttijden zijn inderdaad niet de beste... Ik vertrok vrijdag 02.30 naar de luchthaven voor m'n vlucht van 05.00 (vlc --> ams) -O-
Napels zelf ben ik niet geweest, maar wel in Paestum en Pompeii, allebei erg indrukwekkend. Ben maar vrij kort in die regio geweest, we waren toentertijd op doorreis dus hebben er niet teveel tijd doorgebracht, helaas blijven mijn tips bij deze 2 voor die regio 8)7

Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Brrr lekker vroeg -O- We willen een volle week, bij voorkeur van zaterdag tm zaterdag.
Bedankt voor de tips mbt Napels eo! Zijn Paestum en Pompeii te doen met kleine kinderen, denk je?
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Probleem van Pompei is.. Het is oud 😉 dat betekent dat je niet moet verwachten dat je met een wandelwagen overal kan komen en soms even moet tillen. Ik weet niet of je kleintjes die nog nodig hebben? . Ik ben in 2014 geweest met een cruise excursie. Er stond bij dat je trappen moest kunnen lopen. Helaas waren veel Amerikanen eigenwijs en vroegen waar de liften waren...

Napels zelf ben ik wel even geweest maar vond ik geen vriendelijke stad..veel bedelaars etc. Een excursie naar het eilandje Capri schijnt echt fantastisch te zijn. Verder is de Almalfi kust erg mooi. Ik weet niet of je ook op reis wil met een auto?

Je kunt vanuit Napels ook naar de Vesuvius.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik zou zeker naar het Herculaneum en Solfatara gaan!

Let trouwens op met Pompei, de deuren sluiten al ver voor sluitingstijd, bij mij zelfs eerder dan aangegeven. Daar sta je dan voor Jan Doedel....

Voor de kids zou ik eerder een draadzak meenemen dan een wagen. Napels en de oudheden zijn mijn ontwikkeld dan het noorden zeg maar.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Dank dames voor alle tips en adviezen! De jongste zit nu al bijna niet meer in de buggy, wil 'selluf' lopen. Dus dat zal geen probleem zijn. De draagzak was ideaal idd, maar daar wil ze niet meer in, die namen we altijd mee de bossen in, naar ruines etc. We willen niet in Napels verblijven en zeker met een huurauto op pad.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik heb inmiddels mijn koffer dichtgedaan want ga morgenochtend om 5.10 richting Griekenland. Heerlijke vliegtijden weer :X Omdat de taxi duurder was (!) dan een hotel nabij Schiphol gaan we eerst nog paar uur in hotel rusten voordat we met de nachtbus naar Schiphol gaan.
Plaats reactie