De rest is veilig genoeg om rond te reizen. Vanuit het vliegveld is het centrum van TA erg makkelijk te bereiken met de bus of trein. Het kan dus prima zelf.
Bijna alle hostels hebben een pick up service dus kies er maar 1 uit die jou leuk lijkt

Mijn laatste bezoek was in januari, maar er zelf 3 jaar gewoond oa tijdens de 2e intifada wat helaas heftiger was dan nu. Al bestaat altijd het gevaar als de spanningen langer aanhouden dat er wederom een opstand komt.gerraldine schreef:Hallo Mentor en kuess,
Zijn jullie op dit moment daar? Of er net geweest? Goede tip over Akko. Bedankt, ga hier rekening mee houden.
Hebben jullie tips waar ik zeker heen moet gaan?
Groetjes Gerraldine
Ja de Arabische restaurants hoef je niet over te slaan inderdaadMetor schreef: En qua eten wordt ik altijd blij van de arabische restaurants die je overal tegen komt. Heerlijke salades met humus en pita/lafa voor een paar euro. En als je wilt een stuk vlees van de bbq erbij.
- Met Pasen is het heel druk in Jeruzalem. Er zijn grote optochten door de Oude Stad en met al die nauwe straatjes en steegjes kan dat best druk en vol zijn. Het is bijzonder om mee te maken maar als je meer wilt zien van de stad is het wellicht beter om dit op een ander tijdstip te doen. Meer informatie over Pasen in Jeruzalem vind je hier: https://www.itraveljerusalem.com/articl ... jerusalem/
- De openingstijden van de grensovergang kan je hier vinden: http://www.iaa.gov.il/en-US/borders/yit ... fault.aspx
- Het is goed mogelijk om in 1 dag van Jeruzalem naar Eilat te rijden. Met de bus (incl. een stop om je benen te strekken) doe je er 4 uur en drie kwartier over. Met de auto doe je er een half uurtje minder over. Je hebt dan ook genoeg tijd om de grens over te gaan met Jordanië. Het is inderdaad leuker om onderweg een stop te maken en te genieten van de prachtige omgeving en een “duik” te nemen in de Dode Zee.
- Als ze met de bus gaan is het aan te raden dat ze wel een plek reserveren, dit kan ook vooraf gedaan worden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast