Hoi!
Ik wil in de maand augustus graag gaan backpacken door Spanje (alleen). Ik ben een enorme fan van de Spaanse cultuur; het eten en drinken, de kunst, de geschiedenis en het taaltje. Ik zit er aan te denken deze steden in ieder geval te bezoeken:
- Madrid / Toledo
- Cordoba
- Sevilla
- Malaga
- Granada
- Cartagena
- Valencia
- Barcelona / Girona
Met een interrail ticket wil ik rond gaan reizen. Zijn er nog steden die echt de moeite waard zijn en die op mijn lijstje ontbreken? Tips zijn welkom.
Ik ben mezelf al een tijdje aan het inlezen over de verschillende steden van Spanje en hoe ik mijn reis wil gaan plannen. De bedoeling is om met het vliegtuig naar Madrid of Barcelona te vliegen (het goedkoopste vliegticket op dat moment) en vanaf daar mijn reis te starten.
Mijn belangrijkste vraag is eigenlijk het volgende: wat ben je nou ongeveer per week kwijt in Spanje? Eten, drinken, hostels, bezienswaardigheden (musea) en het nachtleven. Ik ben nog jong en vind het zo nu en dan zeker leuk om uit te gaan 's avonds met andere backpackers, maar ben ik daar veel geld aan kwijt?
Ik probeer al een begin te maken met sparen, maar dit gaat als student altijd lastig. Mijn bedoeling is daarom om 6 weken voor mijn reis full time te gaan werken en mijn reis door Spanje met dat geld ook grotendeels te kunnen betalen.
Vlieg- en interailticket zal ik wel van te voren aanschaffen natuurlijk.
Alle tips en adviezen met betrekking op Spanje zijn welkom!!
Groetjes,
Britt
4 á 5 weken reizen door Spanje
-
- Reisexpert
Re: 4 á 5 weken reizen door Spanje
Hi Britt!
Momenteel woon ik in Valencia, dus kan wel een redelijk idee geven van de kosten. Spanje hoeft geen duur land te zijn om te reizen, hostels kan ik niet zo goed inschatten voor je, gezien ik een eigen kamer heb ergens, maar eten en drinken kan vrij goedkoop.
Dit natuurlijk wel als je in de lokale restaurants gaat eten, voor een menu del dia, vaak 3 gangen inc koffie of thee, kun je 10 euro rekenen, dat is tijdens de lunch. Ook 's avonds zou avondeten voor de 10 a 15 euro moeten lukken, mits je de toeristische plekken vermijdt.
Als je nog studeert is het erg handig om je studentenpas mee te nemen, je krijgt bij veel bezienswaardigheden korting als student zijnde. De prijs hangt af van de bezienswaardigheid natuurlijk, maar hier in Valencia valt het qua prijs op ongeveer een 10tje per bezienswaardigheid, grofweg.
Voor het nachtleven, doe je portemonnee een plezier, en zorg dat als je wat wilt drinken, je dit vooraf hebt gedaan in lokale barretjes/restaurantjes. In de clubs is drank erg duur, hier in Valencia betaal je al gauw 4 a 5 euro voor een biertje en 10 euro voor een sterker drankje, entreeprijs valt op ongeveer 5 a 10 euro, soms inclusief een drankje.
Burgos, Leon en Salamanca zijn ook mooie plaatsen om te bezoeken! Laatstgenoemde is relatief dichtbij Madrid, dus zou wel goed te combineren moeten zijn.
Houdt er rekening mee dat de afstanden in Spanje vrij groot zijn. Van Valencia naar Sevilla met de trein is ongeveer 5 uur reizen, naar Barcelona een kleine 3,5 a 4 uur en Madrid ook weer 3 uur reizen.
Als je nog vragen hebt, stuur me gerust een berichtje
Momenteel woon ik in Valencia, dus kan wel een redelijk idee geven van de kosten. Spanje hoeft geen duur land te zijn om te reizen, hostels kan ik niet zo goed inschatten voor je, gezien ik een eigen kamer heb ergens, maar eten en drinken kan vrij goedkoop.
Dit natuurlijk wel als je in de lokale restaurants gaat eten, voor een menu del dia, vaak 3 gangen inc koffie of thee, kun je 10 euro rekenen, dat is tijdens de lunch. Ook 's avonds zou avondeten voor de 10 a 15 euro moeten lukken, mits je de toeristische plekken vermijdt.
Als je nog studeert is het erg handig om je studentenpas mee te nemen, je krijgt bij veel bezienswaardigheden korting als student zijnde. De prijs hangt af van de bezienswaardigheid natuurlijk, maar hier in Valencia valt het qua prijs op ongeveer een 10tje per bezienswaardigheid, grofweg.
Voor het nachtleven, doe je portemonnee een plezier, en zorg dat als je wat wilt drinken, je dit vooraf hebt gedaan in lokale barretjes/restaurantjes. In de clubs is drank erg duur, hier in Valencia betaal je al gauw 4 a 5 euro voor een biertje en 10 euro voor een sterker drankje, entreeprijs valt op ongeveer 5 a 10 euro, soms inclusief een drankje.
Burgos, Leon en Salamanca zijn ook mooie plaatsen om te bezoeken! Laatstgenoemde is relatief dichtbij Madrid, dus zou wel goed te combineren moeten zijn.
Houdt er rekening mee dat de afstanden in Spanje vrij groot zijn. Van Valencia naar Sevilla met de trein is ongeveer 5 uur reizen, naar Barcelona een kleine 3,5 a 4 uur en Madrid ook weer 3 uur reizen.
Als je nog vragen hebt, stuur me gerust een berichtje

Once a year, go someplace you’ve never been before.
-
Re: 4 á 5 weken reizen door Spanje
Dankjewel voor je berichtje!Arnout3008 schreef: ↑24 feb 2018 18:07 Hi Britt!
Als je nog vragen hebt, stuur me gerust een berichtje![]()
Die uren reizen vallen nog wel mee aangezien ik in volgorde van mijn lijstje de steden ga bezoeken