26/3 :
-Aankomst Jakarta airport 06.50 uur plaatselijke tijd
-Blue bird taxi naar Gambir trein station
-Trein om: 10.50 uur – 13.56 uur of 12.30 uur – 15.43 uur of 15.35 uur - 18.33 uur
-Eventueel regelen plaatselijke simkaart
-Aankomst trein station in Bandung, 5 min wandelen naar hotel
(overnachten Bandung)
27/3 :
-Ophalen gids met auto hotel 08 uur tot 22 uur (prijs voor 14 uur) 550 000 rp/per dag
-Bezoeken witte krater + hot springs + theeplantages + tebing keratin (uitkijkpunt)
-Eventueel shoppen in de outlet
-Afzetten door de gids aan hotel
(overnachten Bandung)
28/3 :
-Vertrek 08.00 uur trein Bandung naar Yogjakarta
-Aankomst 15.42 uur Yogjakarta
-Ojek (brommertaxi) of Becak (fietstaxi) of Blue bird taxi naar hotel, 20 min rijden
(overnachten Yogjakarta)
29/3 :
-Algemene verkenning Yogjakarta, relaxen
-Nog te plannen
(overnachten Yogjakarta)
30/3 :
-Zonsopkomst Borobudur + Pramparan tempels met gids Ariya
(overnachten Yogjakarta)
31/3 :
-Dag 2 met gids Ariya
-Uitkijkpunten, Church, …
(overnachten Yogjakarta)
1/4 :
-Vertrek 08.00 trein Yogjakarta naar Malang (aankomst 16 uur Malang)
-Boeken tour Bromo/Ijen eventueel, indien boeken vanuit Malang moet men om 01 uur opstaan
(overnachten Malang)
2/4 :
-Madakaripura Waterval
-Boeken tour Bromo en Ijen, indien men boekt vanuit Ceburo opstaan om 03 uur
(overnachten Ceburo)
3/4 :
-Bromo vulkaan
(overnachten via tour)
4/4 :
-Ijen vulkaan
-Veerboot Banyuwangi naar Gilimanuk (via Bromo-Ijen tour ticket incl)
-2 uur taxi naar Lovina
(overnachten Lovina)
5/4 :
-Lovina uitrusten, snorkelen, beach
-Massage
(overnachten Lovina)
6/4 :
-Lovina
(overnachten Lovina)
7/4 :
-Watervallen Git Git, Aling Aling, Jembong, Munduk, ....
(overnachten Munduk)
8/4 :
-Ubud
-Yoga
-Fiets toer
-Scooter
(overnachten Ubud)
9/4 :
-Ubud
(overnachten Ubud)
10/4 :
-Ubud
(overnachten Ubud)
11/4
-Ubud naar Sanur
(overnachten Sanur)
12/4
-Sanur naar Nusa Penida
(overnachten Nusa Penida)
13/4
-Nusa Penida
14/4
-Nusa Penida
15/4
-Nusa Penida
16/4
-
17/4
-
18/4
-
19/4
-
20/4
-
21/4
-
22/4
-
23/4
-
24/4
-
25/4
-
26/4
-
27/4
-
28/4
-Terugvlucht van Lombok naar Jakarta
29/4
-Terugvlucht om 23.00 uur
30/4
-Aankomst België 08.00 uur plaatselijke tijd Amsterdam
DE vragen:
1. Ik zou graag de Madakaripura waterval bezoeken, kan ik het beste een gids regelen via mijn hotel en mij laten afzetten in Ceburo?
2. Ik loop vast met mijn planning van Madakaripura/Bromo/Ijen, iemand tips?
3.Zouden jullie van de veerboot Gilimanuk doorreizen naar Lovina? Of een tussenstop aan Labuan Lalang (Menjangan)?
4. Ik zou graag de Nusa Penida bezoeken. Nusa Lembongan is geen must voor mij, maar is het mogelijk vanuit Nusa Penida naar de Gili air te varen? Of dien ik verplicht eerst naar Nusa Lembongan te gaan om van daaruit naar Gili air te varen?
5. Indien jullie op Bali ergens langer zou blijven dan op mijn planning, op welke plaatsen zou je dit aanraden? Ik hoef heus niet ALLE tempels te zien en ALLE watervallen, maar ik wel wel genoeg tijd hiervoor uitrekenen..
6. Ik zou graag deze tempels bezoeken: Tirta Empul, Gunung Kawi, Ulun Danu bezoeken. Is dit het beste te plannen vanuit Munduk? Of vanuit Ubud? Hoeveel tijd zou ik hiervoor uitrekenen?
-Monkey forrest slaag ik over, hou niet van die beesten :-p
Hulp gevraagd bij planning Java/Bali/Nusa Penida/Gili/Lombok
-
Re: Hulp gevraagd bij planning Java/Bali/Nusa Penida/Gili/Lombok
In Yogjakarta zijn genoeg boekingskantoortjes die Bromo en Ijen combinatie voor je kunnen regelen. Er zijn er vast en zeker ook die de Madakaripura waterval erbij kunnen regelen.
Zelf had ik op Bali een andere route en ben niet op de Nusa's geweest. Ik ben wel op Gili Air geweest maar dat was vanuit Padang Bay. Of je dit ook direct vanuit Nusa Penida kan doen weet ik niet.
Ik zelf ben het langs in Ubud geweest omdat als je hier een scooter/auto huurt je het meeste van het eiland wel kunt bereiken. Een aanrader qua watervallen vond ik de Sekumpul Falls. Het is wel een hele afdaling er naar toe die je te voet moet afleggen maar zeker de moeite waard. Vond hem een stuk mooier dan Git Git, de andere watervallen die je opnoemde ben ik niet geweest. Ook kun je veel tempels vanuit Úbud goed bereiken met de auto/scooter.
Monkey forrest inderdaad lekker overslaan. Ik ben er wel geweest maar vond het maar niks, zeker omdat de apen daar regelmatig willen bijten.
Je hebt er vast aan gedacht maar even voor de zekerheid: let op dat je langer dan 30 dagen in Indonesië bent i.v.m. visum. Zover ik lees kun je het betaalde visum verlengen in de immigratiekantoren of thuis al het goede visum aanvragen. Veel plezier alvast!
Zelf had ik op Bali een andere route en ben niet op de Nusa's geweest. Ik ben wel op Gili Air geweest maar dat was vanuit Padang Bay. Of je dit ook direct vanuit Nusa Penida kan doen weet ik niet.
Ik zelf ben het langs in Ubud geweest omdat als je hier een scooter/auto huurt je het meeste van het eiland wel kunt bereiken. Een aanrader qua watervallen vond ik de Sekumpul Falls. Het is wel een hele afdaling er naar toe die je te voet moet afleggen maar zeker de moeite waard. Vond hem een stuk mooier dan Git Git, de andere watervallen die je opnoemde ben ik niet geweest. Ook kun je veel tempels vanuit Úbud goed bereiken met de auto/scooter.
Monkey forrest inderdaad lekker overslaan. Ik ben er wel geweest maar vond het maar niks, zeker omdat de apen daar regelmatig willen bijten.
Je hebt er vast aan gedacht maar even voor de zekerheid: let op dat je langer dan 30 dagen in Indonesië bent i.v.m. visum. Zover ik lees kun je het betaalde visum verlengen in de immigratiekantoren of thuis al het goede visum aanvragen. Veel plezier alvast!
-
Re: Hulp gevraagd bij planning Java/Bali/Nusa Penida/Gili/Lombok
Beste Lins13,
Ik ben zelf ook een reis naar Java/Bali/Gili Meno/Nusa Lembongan aan het plannen en heb via Scoot Fast cruises overtochten van Sanur naar Gili Meno, van Gili Meno naar Nusa Lembongan en van Nusa Lembongan naar Sanur geboekt. Op de site kun je ook overtochten van Nusa Lembongan naar de Gili eilanden boeken (http://www.scootcruise.com/). Ook heb ik wel gelezen dat je met bootjes voor de lokale bevolking overtochten kan boeken, maar die zijn onveiliger (lees geen rediingsvesten) en het kan zijn dat je hutje mutje op elkaar zit. Daarom ben ik voor een iets duurdere optie gegaan.
Ik las dat je in Bandung en Yogyakarta gidsen heb voor excursies. Welke heb jij daarvoor uitgekozen?
De Bromo/Ijen krater tour gaan wij ook met dezelfde organisatie doen
Ik ben zelf ook een reis naar Java/Bali/Gili Meno/Nusa Lembongan aan het plannen en heb via Scoot Fast cruises overtochten van Sanur naar Gili Meno, van Gili Meno naar Nusa Lembongan en van Nusa Lembongan naar Sanur geboekt. Op de site kun je ook overtochten van Nusa Lembongan naar de Gili eilanden boeken (http://www.scootcruise.com/). Ook heb ik wel gelezen dat je met bootjes voor de lokale bevolking overtochten kan boeken, maar die zijn onveiliger (lees geen rediingsvesten) en het kan zijn dat je hutje mutje op elkaar zit. Daarom ben ik voor een iets duurdere optie gegaan.
Ik las dat je in Bandung en Yogyakarta gidsen heb voor excursies. Welke heb jij daarvoor uitgekozen?
De Bromo/Ijen krater tour gaan wij ook met dezelfde organisatie doen