4 continenten in 9 maanden

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
WilTravel

4 continenten in 9 maanden

Bericht door WilTravel »

Nadat ik (hopelijk) in juli ben afgestudeerd is mijn plan om vanaf november te gaan reizen. Het plan is om 3 losse reizen te maken met elk een duur van 2 maanden. Het merendeel van de reizen zal een soloreis zijn.

- De eerste reis zal beginnen in Nepal, voornamelijk voor het Himalaya-gebergte. Verdere plannen voor deze reis zijn er nog niet.
- De tweede reis heeft als bestemming Australië en Nieuw-Zeeland. Voornamelijk Nieuw-Zeeland. Dit zal ergens rond januari/februari/maart zijn.
- De derde reis gaat richting Zuid-Amerika en Noord-Amerika rond april/mei/juni. In Zuid-Amerika staat in ieder geval Machu Picchu op de planning en de Galapagos eilanden. Bij Noord-Amerika staat een roadtrip langs de westkust met vrienden centraal.

Dit is een globale planning. Ik probeer nu de zaken toch iets concreter te krijgen. Vandaar deze post.

Heb je goede tips of ervaringen en voel je je geroepen om hierop te reageren? Brand maar los :)
ketting
Reisexpert

Re: 4 continenten in 9 maanden

Bericht door ketting »

De beste reistijd voor de Himalaya in Nepal is doorgaans in maart t/m mei en in oktober. In (laat) november kan het al aardig sneeuwen in de bergen. Mocht je dat willen vermijden zou ik oktober aanraden. Ik weet niet of je van hiken houdt en hoe fit je bent maar het Annapurna cicuit is erg mooi!

Nieuw-Zeeland zou ik minimaal een maand voor uittrekken en de meeste tijd op het zuidereiland doorbrengen. Australie zou ik het noorden mijden in die periode. Misschien gaaf om een stukje rond Melbourne, great ocean road, Adelaide en Tasmanie te doen?

Mocht je in Peru de Inca trail willen lopen dan moet je dit maanden van tevoren boeken. Wil je hier niet aan vast zitten dan zijn er voldoende leuke alternatieve trails die je nog kort van tevoren kunt boeken. Cuzco en omgeving is erg mooi, neem voldoende tijd. Wil je nog meer hiken dan moet je in de omgeving van Huaraz zijn.

Op Equador na ben ik in alle landen die je noemt geweest, dus als je concrete vragen hebt....
WilTravel

Bericht door WilTravel »

Thanks voor de tips ketting. Heb je ook tips voor landen of plekken die te combineren zijn met Nepal?
369laura

Bericht door 369laura »

WilTravel schreef: 11 feb 2018 10:54 Thanks voor de tips ketting. Heb je ook tips voor landen of plekken die te combineren zijn met Nepal?
India? Ik ben fan maar het is wel een heftig land. Kennissen combineerden Nepal met India maar vonden India (na Nepal) echt afschuwelijk. Ik ben nog nooit in Nepal geweest. Wel twee keer in India en you love it or hate it.
ketting
Reisexpert

Bericht door ketting »

WilTravel schreef: 11 feb 2018 10:54 Thanks voor de tips ketting. Heb je ook tips voor landen of plekken die te combineren zijn met Nepal?
Niet direct. Mij lijkt Sri Lanka erg leuk als een soort India "light" omdat ik denk dat India zelf een beetje too much voor mij is qua drukte en viezigheid. Maar ik weet niet of dit qua reisperiode en vliegverbinding ook goed te combineren is met Nepal, alleen dat het redelijkerwijs nog een beetje in de buurt ligt. Volgens mij zit @Erik daar nu, misschien kan hij er iets over zeggen.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

@kcoenen zit nu in Sri-Lanka en kan misschien (als ze weer van haar jetlag af is) misschien wat tips geven. Sowieso verschijnen de komende weken enkele Sri-Lanka artikelen, maar weet niet of dat al te laat is!?
WilTravel

Bericht door WilTravel »

India lijkt mij inderdaad wat too much qua drukte en vervuiling. Voor Sri Lanka wacht ik de artikeltjes wel even af. Is nepal goed te combineren met landen wat verderop, zoals Filipijnen of Mongolië?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Je kunt vanuit Kathmandu eenvoudig naar Kuala Lumpur vliegen met Air Asia. Van daaruit ligt heel Azië aan je voeten ;)

Mongolië is een toffe bestemming, maar niet zo makkelijk te bezoeken vanuit Nepal. Of je moet de trein willen nemen van KTM via Tibet en Beijing naar Ulan Baatar? Dat is qua visum best een ingewikkeld verhaal.

Mocht meer informatie willen over Sri Lanka: ik was er vorige zomer. Bij deze al wat tips.
https://www.ikreis.net/p-788/12-tips-voor-sri-lanka
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie