Gezocht: overnachting(en) tussen St. Lucia en Garden Route

Al je vragen en antwoorden over Zuid-Afrika
Plaats reactie
naomih

Gezocht: overnachting(en) tussen St. Lucia en Garden Route

Bericht door naomih »

Hoi allemaal!

Mijn vriend en ik gaan voor 3 weken naar Zuid-Afrika! Wij rijden van Johannesburg naar Kaapstad.
De route is al bijna compleet, maar ik ben op zoek naar leuke overnachtingen tussen St. Lucia en de Garden Route.
De eerste dag willen we graag Durban voorbij. We rijden het liefst 4-5 uur op een dag.
Graag ontvangen wij tips over leuke plaatsen waar we 1 nachtje kunnen overnachten.

Bedankt! :)
LauraMdumbi

Re: Gezocht: overnachting(en) tussen St. Lucia en Garden Route

Bericht door LauraMdumbi »

Hoi,

Er zijn veel mooie locaties in dit gebied om te bezoeken. De meeste zijn echter verder van de hoofdweg en voor 1 nachtje niet de moeite waard om voor om te rijden (coffeebay, mdumbi, bulungula, hogsback)

Als je de eerste dag Durban voorbij wilt dan zou je voor Umkomaas of Umtentweni kunnen kiezen. Een andere mogelijkheid maar wel wat verder rijden is Oribi Gorge, dit is een mooi gebied. Ik weet niet hoe het met overnachten zit. Zelf heb ik een dagtrip gedaan vanaf een backpacker aan de kust.

Een tweede nacht zou je in Port St Johns kunnen doen, daarna zijn er minder mogelijkheden bij mijn weten tenzij je verder van de weg wilt of op een minder mooie locatie wilt overnachten.

Daarna raad ik aan om naar Chintsa te gaan, of East London als je van de stad houdt.

Een laatste stop kan je in Alexandria doen, of als je voor de stad kiest in Port Elisabeth. Het Addo National Park zou ook een optie kunnen zijn.

Houdt er wel rekening mee dat elke dag verplaatsen erg vermoeiend kan zijn. Zelf heb ik voorkeur om soms wat langer op een plek te blijven.
AnnemiekeinZA
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door AnnemiekeinZA »

St. Lucia naar omgeving Durban is ongeveer 3,5 uur rijden, dus zeker niet zo ver. Kijk op www.sleeping-out.co.za daar staan zoveel accomodaties op
Laatst gewijzigd door AnnemiekeinZA op 24 aug 2018 07:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet uit Zuid Afrika, Annemieke

https://reizenzuidafrica.eu
hartstikkebedankt

Bericht door hartstikkebedankt »

Ik heb zelf een keer overnacht in de Shire Eco Lodge in Stutterheim maar dat zou dan voor de volgende nacht een optie kunnen zijn. Vond ik wel een mooie plek.
Plaats reactie