nicaragua, costa rica of panama met reisziekte?

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
myr88

nicaragua, costa rica of panama met reisziekte?

Bericht door myr88 »

hi!

Ik wil in Maart zo'n 2.5 week een tripje maken, ik ben een vrouw alleen, heb al veel gereisd en veel mooie plekken gezien. Ik zoek iets waar een combinatie is van strand, mooie natuur (jungle/vulkanische omgeving) en een leuk dorpje/stad. Ik heb weinig met grote ge-amerikaniseerde plekken, liever authentiek en icm een relaxt backpackers sfeertje.

Ik twijfel tussen costa rica, panama en nicaragua. Ik heb reisziekte en heb hier erg snel last van (boot kan mits zee rustig is, of liever nog een veerboot oid, en liever geen afstanden in een bus over bumpy/curvy roads). Zelf een auto huren wordt al gauw te duur, tenzij ik onderweg mede reizigers tegenkom die er een willen delen, maar ik ga in eerste instantie uit van voornamenlijk vervoer per bus en boot.

iemand tips/ideeen?
Elrosso
Reisexpert

Re: nicaragua, costa rica of panama met reisziekte?

Bericht door Elrosso »

Nicaragua is zeer betaalbaar maar de natuur veel minder dat Costa Rica. Panama ken ik (nog) niet. Wegen in zowel Nicaragua als Costa Rica zijn goed te doen en onderhouden.
Voor kortere afstanden en meer mooie natuur zou ik Costa Rica adviseren. Wel toeristischer en duurder. Nicaragua heeft wel weer mooie stadjes als Granada en Leon die heel goed in 1 dag te doen zijn om de hoogte punten te zien.

Wellicht kan iemand je meer info geven over Panama.

Wanneer ik 10 jaar geleden had geweten dat Midden Amerika zo leuk en mooi is, had ik eerst Nicaragua gedaan om te zien hoe het verleden was om vervolgens naar Costa Rica te gaan voor de overweldigende natuur en het eco toerisme in het heden. Nicaragua loopt echt nog een paar jaar achter en de natuur op de toegankelijke plekken is redelijk kapot gemaakt. Costa Rica heeft veel meer hiervan. Daar zag ik dagelijks toekans bijvoorbeeld, in Nicaragua heb ik er met moeite 1 gezien. Over papegaaien enzo heb ik het niet eens.

Neemt niet weg dat het landschap met de bergen in het noorden en over de westkant de vulkanen wel erg mooi is. En je stapt echt terug in de tijd. Alles is minder strak geregeld als in Costa Rica waar de natuur veel meer beschermd is.
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
Plaats reactie