solo backpacken voor 2 weken, welke bestemming?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
evab

solo backpacken voor 2 weken, welke bestemming?

Bericht door evab »

Hi!

Met mijn huidige baan ben ik aansluitend aan nachtdiensten steeds 2 weken vrij.
Ik wil dan graag gaan backpacken, maar zoek nog leuke bestemmingen. Mijn voorkeuren:

- Een leuke backpackcultuur en liefst in een totaal ander omgeving dan Nederland, echt lekker weg.
- Waar je in je up goed kunt vermaken en ook andere reizigers tegenkomt, want waarschijnlijk zal ik solo reizen.
- Een land waar je in 2 weken doorheen kan reizen, zonder nagenoeg alles over te slaan.
- Waar ik nog niet geweest ben!
- Ikzelf ben overigens 26jr en vrouw, misschien handig om te vermelden :)

Eerder gereisd:
Azie: Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja, Myanmar, Filipijnen, Indonesie, Maleisie.
Afrika: Tanzania (incl Zanzibar), Oeganda, Rwanda. Marokko (met een vriendin)

Ik zat te denken misschien Sri Lanka? Of Zuid/Midden Amerika( maar welke landen zijn dan goed te doen?)
Of natuurlijk totaal iets anders kan ook, als t past bij mn voorkeuren!

Graag jullie tips *)
Jenny
Reisexpert

Re: solo backpacken voor 2 weken, welke bestemming?

Bericht door Jenny »

Hoe lang zou je willen vliegen voor een reis van 2 weken? Ik vind bv. Thailand of Bali te ver....

Dichterbij opties:
- Israël
- Jordanië
- Marokko
- Turkije

Heel tof maar niet veel andere reizigers:
- Iran
- Georgië
- Armenië

Meer zon:
- Antillen (ben ik zelf niet geweest...)

Sri Lanka is inderdaad ook gaaf. Veel mensen gaan er twee weken heen. Ik was er vorig jaar 3 weken en dat was kort :) Maar je kunt ook een reis naar het noorden maken en later terug voor het zuiden.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Yasmin007
Reiziger

Re: solo backpacken voor 2 weken, welke bestemming?

Bericht door Yasmin007 »

Nepal
Niet gebackpackt, maar wel 16 dagen geweest, maar volgens mij is het wel te doen, maar er zijn hier vast meer mensen die daar meer over kunnen vertellen.
Ik weet niet hoe de vluchtschema's nu zijn, maar wij hadden een vluchtschema dat we lang onderweg waren en dat is wel handig om even te bekijken.
Plaats reactie