weersomstandigheden in ZW China en Tibet
weersomstandigheden in ZW China en Tibet
Beste ,
Wij zouden volgend jaar graag zuidwest China willen bezoeken als onderdeel van een rondreis naar ook Tibet.
Maar heel belangrijk voor ons hoe de weersomstandigheden kunnen zijn als wij in juli/augustus gaan. Het weer moet dan eigenlijk wel zodanig zijn dat we de reis dan niet “letterlijk” in het water zien vallen.
Ofwel:
Moeten we rekening houden met heel veel natte / slechte momenten, of kan dat in deze periode toch ook zo maar meevallen.
Is er veel bewolking die mogelijke vergezichten ontneemt?
Heb het idee dat dit (de regen dus) voor het 2e deel van de reis in Tibet veel minder aan de hand is door de hoogte waarop je dan zit, klopt dat ?
Graag verneem wij van jullie, zodat we een gedegen beslissing over onze rondreis kunnen maken,
Groeten
Frank
Wij zouden volgend jaar graag zuidwest China willen bezoeken als onderdeel van een rondreis naar ook Tibet.
Maar heel belangrijk voor ons hoe de weersomstandigheden kunnen zijn als wij in juli/augustus gaan. Het weer moet dan eigenlijk wel zodanig zijn dat we de reis dan niet “letterlijk” in het water zien vallen.
Ofwel:
Moeten we rekening houden met heel veel natte / slechte momenten, of kan dat in deze periode toch ook zo maar meevallen.
Is er veel bewolking die mogelijke vergezichten ontneemt?
Heb het idee dat dit (de regen dus) voor het 2e deel van de reis in Tibet veel minder aan de hand is door de hoogte waarop je dan zit, klopt dat ?
Graag verneem wij van jullie, zodat we een gedegen beslissing over onze rondreis kunnen maken,
Groeten
Frank
Re: weersomstandigheden in ZW China en Tibet
Ik heb alleen Tibet in die periode bezocht, niet China.
Wat Tibet betreft: qua regen viel het heel erg mee. Ik heb alleen wat regen gehad richting de grens met Nepal - daar waar het minder hoog is.
Wat echter jammer is, is dat er meer kans is op bewolking. Zo stond ik in Everest Basecamp zonder uitzicht op de Mount Everest
Ik vind Tibet hoe dan ook geweldig, maar dat was toch een kleine domper.
Wat Tibet betreft: qua regen viel het heel erg mee. Ik heb alleen wat regen gehad richting de grens met Nepal - daar waar het minder hoog is.
Wat echter jammer is, is dat er meer kans is op bewolking. Zo stond ik in Everest Basecamp zonder uitzicht op de Mount Everest

ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
- Reiziger
Re: weersomstandigheden in ZW China en Tibet
Het is dan zowel in ZW China als Tibet "regentijd". In Tibet is de regentijd over het algemeen omstreeks half september voorbij. Regentijd wil echter niet zeggen, dat het dagelijks regent. Maar in Tibet heb je meer kans op bewolking en dus ook dat je de Himalaya toppen minder goed kunt zien (of helemaal niet). Maar dat hoeft niet. Het kan ook een stralende blauwe lucht zijn. Is dus ook een kwestie van gewoon geluk (of pech) hebben. Na half september heb je veel meer kans op blauwe luchten. En net als in Nederland kan ook in China de ene zomer natter zijn dan de andere. De zomer / het najaar van 2017 was bijvoorbeeld behoorlijk regenachtig. Ik had zelfs afgelopen oktober nog veel regen in ZW China.