Reisroute / tips gevraagd 3 weken Sumatra

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
samgeusens
Reiziger

Vragen voor drie weken Iran

Bericht door samgeusens »

Hallo allemaal,

Ik wil in juni samen met een vriend drie weken door Iran gaan reizen, alleen heb ik totaal geen idee hoe dit zal zijn in die periode.
Wij zijn twee jongens van 27 jaar en hebben reizen naar Nepal, Vietnam, Marokko, Cambodja gedaan, we hebben dus enige ervaring.

Hierbij een aantal vragen:

- Hoe is het klimaat in juni/juli?
- Wij willen vliegen op Teheran en dan terug vanaf Dubai (oversteken per boot) zodat je niet terug hoeft naar de beginbestemming, is dat aan te raden?
- Zijn er misschien nog tips voor vliegtickets?
- Wat zijn steden/plekken die wij zeker niet over mogen slaan?
- Ik ben twee jaar geleden in juli naar Marokko geweest, dit was warm maar voor mij wel te doen, is dit vergelijkbaar?
- Wat is een mooie route in drie weken?

Ik hoor graag van jullie!
Jenny
Reisexpert

Re: Vragen voor drie weken Iran

Bericht door Jenny »

Ik ben zelf in december in Iran geweest, ik kan niet uit ervaring spreken over de zomermaanden. Het is warm. Bedekkende kleding (incl. hoofddoek voor vrouwen) maken het nog warmer, zeker bij inspanning.

Ik heb geen idee of het slim is om per boot van Iran naar Dubai te gaan. Iran is op zich een veilig land, maar de grensgebieden zijn dat soms wat minder. Zelf heb ik een binnenlandse vlucht genomen. Het is ook mogelijk een open jaw ticket te boeken: heen naar Teheran en terug vanuit bv. Shiraz. De grens over naar Armenië is wellicht ook een optie voor jullie?

Ik was zelf maar anderhalve week in Iran.

Bij deze nog wat praktische tips: https://www.ikreis.net/p-597/visum-en-r ... matie-iran
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
DasjeM

Reisroute / tips gevraagd 3 weken Sumatra

Bericht door DasjeM »

Beste Indonesië travellers,

I.v.m. persoonlijke omstandigheden hebben we pas laat vliegtickets kunnen boeken naar Azië. Hier hebben we 24 dagen om rond te trekken.
Nu hebben we de volgende planning(zie onderstaand), en vertrekken volgende week al.
Is dit een logische reisroute?

Andere vragen;
- Na Bukit Lawang is Tangkahan een aanrader (i.v.m. olifanten)?
- Wat is er te doen na Toba (zonder extreem lang(meer dan 10 uur) te reizen). Is een eiland voor surfen en chillen optioneel in die hoek zoals Nias?
- Is Pulau Weh puur en alleen duiken, snorkelen of is er wel wat levendigheid 's avonds?

1.Dusseldorf Singapore
2. Singapore
3. Singapore
4. Singapore
5. naar Medan en direct door naar Bukit Lawang
6. Jungle dag 1
7 Jungle dag 2
8 Jungle dag 3
9.Naar Tangkahan? of door naar Berastagi?
10 Vulkaan?
11 Toba
12 Toba
13 Toba naar Pulau Nias of eiland erboven om te surfen?
14 Nias?
15 Nias?
16 vliegen naar Medan en door naar Banda Atjeh
17 Bada Atjeh
18 Pulau Weh
19. Pulau Weh
20. Pulau Weh
21.Pulau Weh
22. Banda Atjeh / Singapore
23. Singapore -> Dusseldorf
24 Dusseldorf

Je zou me er ontzettend mee helpen. Ik heb al heel wat ingelezen maar dit zijn nog wel vragen waar ik mee zit...
Ik hoop dat iemand hier me kan helpen...
Plaats reactie