Vlucht gewijzigd china southern

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
KimPim

Vlucht gewijzigd china southern

Bericht door KimPim »

Hallo,

Ik vlieg vandaag naar nieuw zeeland voor 3 weken met China Southern.
Nu zag ik gisteren ineens dat de terugvlucht gewijzigd is, ik heb hier nooit bericht van gehad.
Ik vertrek met dezelfde vlucht uit auckland maar mijn vlucht uit guangzhou vertrekt een dag later, waardoor ik een overstap van 20u heb ipv 4u.
Ook zou ik in Londen nog een keer overstappen. Deze vlucht mis ik hierdoor, maar deze is niet aangepast.
Heeft iemand dit wel eens meegemaakt? Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet, ik begreep ook dat ik niet zoveel rechten heb omdat ze vluchten gewoon mogen wijzigen?
Kan iemand mij advies geven wat ik hier het beste mee kan doen?

Groetjes Kim
menasil
Reisexpert

Re: Vlucht gewijzigd china southern

Bericht door menasil »

Heb je rechtstreeks geboekt of via een bemiddelaar?
Is je Londen vlucht ook via dezelfde boeking gemaakt?
KimPim

Bericht door KimPim »

Hee,

We hebben in 1x alles geboekt bij gate1, en alles bij china southern.
ik heb beide gemaild en ze schuiven het op elkaar af..
Heb wel een nummer van China Southern gekregen wat ik maar ff ga bellen
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

KimPim schreef: 31 okt 2017 19:30 Hee,

We hebben in 1x alles geboekt bij gate1, en alles bij china southern.
ik heb beide gemaild en ze schuiven het op elkaar af..
Heb wel een nummer van China Southern gekregen wat ik maar ff ga bellen
In feite is het aan de 'agent' waar je hebt geboekt om je te informeren en je van een alternatief te voorzien. Zij zijn jouw contactpersoon in deze. Ik heb zelf gehad dat ik via budgetair een ingewikkelde boeking had met meerdere vluchten. Per toeval zag ik toen in mijn Lufthansa app allemaal wijzigingen. Budgetair heeft mij toen ook nooit een bericht gestuurd of geprobeerd contact op te nemen. Later heeft een vriendin van mij hetzelfde gehad als jij, ook via Budgetair. Haar ene vlucht werd geannuleerd en daardoor zou ze de andere missen. Daar kwam ze per toeval achter. . Ze heeft uiteindelijk via de maatschappij waarmee haar geannuleerde vlucht was, toch nog kunnen regelen dat alles werd om geboekt.

Dit is echt groot nadeel aan de sites die alleen maar vluchten verkopen en waar geen maatwerk aan te pas komt. Dan wijst iedereen naar elkaar. Vanuit China Southern is dat wel logisch want je hebt via een ander geboekt.. Ik hoop dat het goed komt. Ik zou inderdaad anders via de maatschappij nogmaals proberen.
KimPim

Bericht door KimPim »

Bedankt voor je uitgebreide reactie!
Ik heb inmiddels van gate1 bericht gehad dat ze bij de luchtvaartmaatschappij een alternatief gaan aanvragen.
Hopelijk wordt het nu dus opgelost.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik ben benieuwd hoe dit is afgelopen.

Verder klopt het inderdaad dat de partij waarmee je boekt het probleem moet oplossen. Afhankelijk van je ticket willen de luchtvaartmaatschappijen nog wel eens helpen, maar niet als het de tickets uit de goedkoopste klasse zijn.
KimPim

Bericht door KimPim »

Ik ben er nog mee bezig, alternatief is 10uur sochtends vliegen ipv 11 uur savonds. Maar ik heb die dag nog een volle dag de camper geboekt, die zou ik dan eerder terug moeten brengen en voor de laatste nacht een hotel moeten regelen. Ook hebben we maar 3 weken in nieuw zeeland dus vind 1 dag minder dan wel zonde.
Of wel 11 uur savonds vliegen met 11 uur overstap maar dan wordt er geen hotel geregeld omdat bij het alternatief (10uur sochtends) geen lange overstap is.
Ben dus nog even in onderhandeling met gate1. Zij hebben dan weer contact met China Southern
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Al met al niet echt top :( Hopelijk komt er nog een beter alternatief beschikbaar voor jullie.
Plaats reactie