Nieuw-Zeeland in 3 weken

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
KimPim

Route noorder eiland 3 weken

Bericht door KimPim »

Hallo,

Mijn vriend en ik gaan in november 3 weken rondreizen over het noordereiland. Ik heb al een beetje een schema gemaakt maar ben bang dat het al wel wat vol is..
Hopelijk kunnen jullie wat inzicht geven wat wel/niet te doen is met evt wat aanpassingen of toevoegingen :)

1 nov. Sochtends Aankomst Auckland, rustig dagje, stad bekijken
2 auto ophalen vertrek richting bay of islands via Waipu Caves
3 bay of islands, boottocht/dolfijnen
4 bay of islands richting coromandel
5 coromandel, pinnacle trail
6 coromandel, cathedral cove, hot water beach
7 coromandel naar tauranga, via karangahake
8 tauranga, mt maunganui
9 Omanawa Falls
10 rotura, wai-o-tapu en omgeving
11 lake taupo
12 tongariro trekking
13 richting wellington
14 wellington
15 wellington, putangirua pinnacles
16 wellington naar New Plymouth
17 New Plymouth, mount egmont
18 new Plymouth naar Hamilton, highway 43?
19 Hamilton, familiebezoek
20 Hamilton naar auckland, auto inleveren
21 Dagje Auckland, savonds naar huis.

We hebben ook al een sleepervan geboekt en willen overnachten op goedkope campings, misschien in wellington nog een nachtje een hotel.
Ik hoor graag of jullie nog tips hebben :)
We vinden het overigens niet erg om af en toe wat langer in de auto te zitten, mijn vriend rijdt graag auto.

Weet iemand trouwens hoe het zit met rijbewijs in nieuw zeeland? Heb je een internationaal rijbewijs nodig?

Groetjes Kim
Kims
Reisexpert

Re: Route noorder eiland 3 weken

Bericht door Kims »

Hi,

Het is inderdaad heel vol, ik zou iets meer speling inbouwen. Elke dag is nu vol wat zeer intensief zal zijn. Je ziet veel maar reist ook heel veel, wat waarschijnlijk zeer vermoeiend zal zijn. Maar het is een keuze die je maakt. Ik ben meer van minder is meer, maar dat is persoonlijk. Is de Tongariro crossing niet meerdere dagen?

Een internationaal rijbewijs is puur een vertaling die totaal geen legale waarde bezit. Op het Nederlandse rijbewijs staat al de vertaling naar het Engels. Soms vragen verhuurbedrijven ernaar.

Veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
KimPim

Re: Route noorder eiland 3 weken

Bericht door KimPim »

Hee,

Bedankt voor de feedback, ik was er al een beetje bang voor 🙈
De hele Tongariro Crossing is inderdaad iets van 2 of 3 dagen.
Maar het mooiste stuk, schijnt, kun je ook in 1 dag doen begreep ik, een trekking van ongeveer 8 uur. Wel een lange tocht, maar schijnt zeer de moeite waard te zijn.

Ik heb ons schema ook nog iets aangepast, de auto konden we een dag langer huren waardoor ik Bay of Islands naar het eind van onze reis kon verplaatsen.

1 aankomst Auckland, dagje Auckland.
2 auto ophalen richting Coromandel via Hamilton
3 Coromandel (Cooks Beach/Cathedral Cove)
4 Coromandel (hot water beach)
5 Coromandel richting Tauranga
6 Tauranga mt Maunganui
7 Omanawa Falls
8 Rotorua
9 Lake Taupo
10 Tongariro Crossing
11 rijden naar Wellington
12 Wellington
13 Wellington, putangirua pinnacles
14 Wellington naar New Plymouth
15 New Plymouth, mount Egmont
16 New Plymouth
17 New Plymouth naar Hamilton, (highway 43?)
18 Hamilton
19 Hamilton naar BOI
20 BOI
21 BOI naar Auckland, auto inleveren, naar huis

Ik heb het idee dat het zo wel wat beter te doen is omdat we wat langer op 1 plek zitten. Die extra dag New Plymouth twijfel ik een beetje over, maar mochten we daarvoor ergens langer willen blijven kunnen we die altijd nog skippen :)
VD

Re: 3 weken op reis Noord en Zuidereiland!! Welke route?

Bericht door VD »

Voor beide routes valt veel te zeggen, maar ben het eens met vorige reactie: te ambitieus. Je moet meer tijd uittrekken als je wat wil doen. Nu is geen tijd voorzien voor wandelingen, watersport, bezoeken... je holt eerder van het een naar het ander. Daar ga je spijt van hebben. Bedenk ook dat het zuidereiland mooier is dan het noordereiland, dat is een persoonlijke mening maar wordt door velen gedeeld.
Valerie
teszie92

Re: 3 weken op reis Noord en Zuidereiland!! Welke route?

Bericht door teszie92 »

Het is inderdaad veel voor 3 weken veel, maar niet onmogelijk. Veel doen zit er dan niet in en veel rijden wel.
Ik heb dat namelijk 2 jaar terug ook gedaan net de camper, noord en zuid in 3 weken en ondanks dat het geweldig was had ik graag wat meer tijd willen hebben.
Als de keuze al gemaakt is zou ik voor optie 1 kiezen.
Succes met kiezen en heel veel plezier!
Plaats reactie