Beste reizigers,
Afgelopen april ben ik vertrokken voor een reis door Peru en Colombia.
Ik ben geland in Lima, waarna ik zo'n 20 dagen in Peru verbleven ben. Vervolgens ben ik richting Colombia gegaan en daar zo'n 15 dagen verbleven. Aangezien ik in Peru mijn huidige vriendin ben tegengekomen ben ik weer terug gekeerd naar Lima en daar nog zo'n 35 dagen verbleven.
In totaal dus zo'n 55 dagen in Peru verbleven (tenzij Colombia ook meegerekend wordt (en de 90 dagen dus gelden voor heel Zuid-Amerika), maar dit lijkt mij niet?)
Binnenkort keer ik weer terug voor zo'n 3 weken naar Peru om mijn vriendin op te halen en zal ik dus netjes iets onder de 80 dagen in totaal uitkomen.
Echter, het liefst pak ik morgen gewoon het vliegtuig naar Peru, want het wachten duurt me lang...
Ik heb al de ambassade gebeld alleen naar mijn idee snappen die er ook geen bal van, want volgens hun mag ik gewoon 180 dagen per jaar in Peru verblijven. Dit klopt natuurlijk ook wel, maar naar mijn weten maar 90 dagen per periode van 180 dagen..
Iemand enig idee of het mogelijk is om in die periode van 180 dagen langer dan 90 dagen in Peru te verblijven?
Langer dan 90 dagen in Peru verblijven
Re: Langer dan 90 dagen in Peru verblijven
Sorry ik kan je niet helpen.
Heb je al op internet gezocht wat de regels zijn?
Contact opgenomen met de ambassade?
Heb je al op internet gezocht wat de regels zijn?
Contact opgenomen met de ambassade?