Inpaklijst Afrika

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
Neleman

Inpaklijst Afrika

Bericht door Neleman »

Beste Lezer,

27 september vlieg ik naar Kaapstad om vanaf daar mijn reis door Afrika te beginnen. Het is de droom om vanuit daar naar huis (Rotterdam) te reizen, over land. Nu ben ik me bewust dat dit misschien te hoog gegrepen is en vanwege veiligheidsrisico's wellicht onmogelijk, maar dat zal ik onderweg ondervinden. Ik verwacht in ieder geval tot Kenia te kunnen komen en daar ben ik dan dus ook op voorbereid. Het enigste wat nog moet is het inpakken van mijn tas en vertrekken!

Voor het inpakken heb ik een lijstje gemaakt met spullen die ik denk nodig te hebben. Graag hoor ik van jullie of hier nog wat aan ontbreekt, of dat iets juist overbodig is. Alvast hartelijk dank, hieronder mijn lijstje tot nu toe

Tassen
- 50 liter backpack
- 15 liter dagtas
- Fototas
Kleding
- Thermo shirt 1x
- Shirt 4x
- Trui 1x
- Jas 1x
- Lange broek 2x
- Korte broek 3x
- Zwembroek 1x
- Sokken 5x
- Ondergoed 5x
- Hardloopschoenen
- Sandalen/slippers
- Pet
Toiletspullen
- Sneldrogende handdoek
- Tandenborstel
- Tandpasta
- Haarborstel/kam
- Deodorant
- Shampoo (anti roos)
- Haarolie
- Haar elastiekjes
- Zonnebrandcrème
- Scheermes
- Scheerschuim
- Nagelschaartje
- Wattenstaafjes
- Blistex
Medicijnen
- Pleisters
- Ontsmetter
- Verbandje
- Paracetamol
- ORS
- DEET
- Malariapillen
- Temperatuurmeter
Elektronica
- Gopro + onder water kit + stick
- Mobiele telefoon 2x
- Oplader 2x
- Fototoestel + oplader
- Extra geheugenkaartje fotocamera
- Extra batterij fotocamera
- Reisstekker
- Zaklamp
- Speaker
- USB-Stick + Externe schijf
- Kaartlezer
Documenten
- Paspoort + kopieën
- Vliegtickets + kopieën
- Verzekeringspapieren
- Verzekeringspasje
- Vaccinatieboekje
- Portemonnee met pinpas en creditcard
- (Internationaal) rijbewijs
- Pasfoto’s
- Overzicht van belangrijke telefoonnummers
Overig
- Zakmes
- Kladblok + pennen
- Boek
- Slotje(s)
- Oordoppen
- Reisgids
Twijfel
- After-sun
- Plastic zakjes
- Moneybelt
- Was zak
- Waterdicht zakje
- Wasmiddel
- Statief
Lodder
Reiziger

Re: Inpaklijst Afrika

Bericht door Lodder »

Hey!

Gaaf idee, is het je plan om daar een auto aan te schaffen of ga je het liftend of met het ov proberen?

Ik zie bij Elektronica wel een USB stick, Externe Schijf en Kaartlezer, maar geen laptop/tablet. Wil je lokaal in een internetcafe of iets dergelijks een pc op te zoeken of is het van je lijstje afgevallen?
Wat betreft een statief, ik denk dat het er vanaf hangt waar je interesses liggen (waar denk je het statief voor nodig te hebben), wat voor een camera je hebt (ik gok een dlsr aangezien je er een aparte tas ervoor hebt?) en welke lenzen je mee hebt. Dan speelt natuurlijk ook nog mee of je al een statief hebt, en hoe groot deze dan zou zijn.

Groeten,
Lodder
Neleman

Bericht door Neleman »

Lodder schreef: 12 sep 2017 09:50 Hey!

Gaaf idee, is het je plan om daar een auto aan te schaffen of ga je het liftend of met het ov proberen?

Ik zie bij Elektronica wel een USB stick, Externe Schijf en Kaartlezer, maar geen laptop/tablet. Wil je lokaal in een internetcafe of iets dergelijks een pc op te zoeken of is het van je lijstje afgevallen?
Wat betreft een statief, ik denk dat het er vanaf hangt waar je interesses liggen (waar denk je het statief voor nodig te hebben), wat voor een camera je hebt (ik gok een dlsr aangezien je er een aparte tas ervoor hebt?) en welke lenzen je mee hebt. Dan speelt natuurlijk ook nog mee of je al een statief hebt, en hoe groot deze dan zou zijn.

Groeten,
Lodder
Bedankt voor je reactie. Het is het idee om dit met het OV, liftend of met een huurauto te doen, afhankelijk van het reisgezelschap dat ik onderweg tegen kom.

Erg oplettend van je. Ik had eerst het plan om computers op te zoeken in internet cafés en dergelijke, maar heb laatst besloten dat het toch erg handig kan zijn om een laptop bij te hebben en heb er dus recent een aangeschaft. Deze ontbreekt nog op de lijst. Ook heb ik voor deze reis een Olympus OM-D mark II aangeschaft met een 14-150mm lens. Hiermee wil ik hoofdzakelijk landschappen fotograferen, maar ook straatfotografie en een timelaps van de Melkweg mag in mijn ogen ook niet ontbreken.

Het statief heb ik nog niet aangeschaft, maar ik zat te denken aan een Joby Gorillapod SLR. Hier ben ik alleen nog niet helemaal zeker van aangezien het toch relatief veel ruimte in beslag neemt en het misschien alleen echt nodig is voor het fotograferen van sterren en het fotograferen met langere sluitertijd. IK vroeg me af of er niet vaak iets in de omgeving is om te gebruiken als statief?

Graag hoor ik ook of het voldoende kleding is en of het warm genoeg is voor in Afrika, het schijnt avonds koud te kunnen worden?
AnnemiekeinZA
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door AnnemiekeinZA »

met openbaar vervoer of liftend? Nu dat lijkt me een hele slecht leuk voor Afrika in het geheel. In Zuid Afrika is er openbaar vervoer in Kaapstad, maar daarbuiten is het niet het goed aanwezig. Daar kan je beter rondreizen met de Bazz bus.

Lees je heel goed in in alle landen waar je doorheen wil gaan reizen

Afrika is not for sessies hoor je vaak en dat is zeker een feit.
Groet uit Zuid Afrika, Annemieke

https://reizenzuidafrica.eu
Yasmin007
Reiziger

Bericht door Yasmin007 »

Persoonlijk zal ik behalve een zaklamp ook een goed hoofdlampje meenemen. En met goed ook eentje die goed licht geeft in het donker en niet alleen bij schemer. En kan het niet zo snel vinden iets van een t shirt met lange mouwen voor in de avond i.v.m. gezellige steekbeestjes zoals muggen.
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

Wellicht persoonlijke maar ik zou meer ondergoed meenemen en een hoofdlampje ipv zaklamp.
Plaats reactie