Wie kent het? Error fares
Wie kent het? Error fares
Dit kwam voorbij op Facebook:
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... e-tickets/
Misschien een leuke tip! Is hier iemand die op deze manier een spotgoedkoop vliegticket heeft gescoord?
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... e-tickets/
Misschien een leuke tip! Is hier iemand die op deze manier een spotgoedkoop vliegticket heeft gescoord?
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Wie kent het? Error fares
Het zal vast gebeuren, maar ik ben het nog nooit tegengekomen. En ze noemen die prijzen van Norwegian, maar die staan er toch ook wel om bekend voor stuntprijzen naar de VS te vliegen, dus zijn dat echt foutjes of gewoon zeer gunstige tarieven?
Die sites specifiek voor foutieve tarieven zijn uiteraard handig, maar niet alleen voor jou als reiziger, ook voor de airlines zelf
Wat ik me daarnaast afvraag, en waar ik van een programma als Radar meer duidelijkheid over had verwacht: hoe sterk sta je met zo'n boeking? Want we hebben vast allemaal weleens de verhalen gehoord over webwinkels die spullen voor bizar lage prijzen aanboden. Zo heb ik zelf ooit een mooie TV besteld voor een tientje. Samen met honderden andere snelle bestellers. En uiteraard heeft niemand ooit de bestelde TV gekregen. Want weliswaar is er een rechtsgeldige koopovereenkomst gesloten, als je als koper redelijkerwijs had moeten weten dat de prijs onmogelijk kan kloppen mag de verkoper de koop ontbinden. Een webwinkel hoeft geen dure tv voor een tientje te leveren. Moet een airline je dan wel voor een absurd lage prijs de wereld overvliegen?
Uiteraard kan je de mazzel hebben dat alles geautomatiseerd afgehandeld wordt en dat niemand het merkt, maar het komt op mij over als een wel erg onwaarschijnlijke samenloop van toevalligheden.
Die sites specifiek voor foutieve tarieven zijn uiteraard handig, maar niet alleen voor jou als reiziger, ook voor de airlines zelf

Wat ik me daarnaast afvraag, en waar ik van een programma als Radar meer duidelijkheid over had verwacht: hoe sterk sta je met zo'n boeking? Want we hebben vast allemaal weleens de verhalen gehoord over webwinkels die spullen voor bizar lage prijzen aanboden. Zo heb ik zelf ooit een mooie TV besteld voor een tientje. Samen met honderden andere snelle bestellers. En uiteraard heeft niemand ooit de bestelde TV gekregen. Want weliswaar is er een rechtsgeldige koopovereenkomst gesloten, als je als koper redelijkerwijs had moeten weten dat de prijs onmogelijk kan kloppen mag de verkoper de koop ontbinden. Een webwinkel hoeft geen dure tv voor een tientje te leveren. Moet een airline je dan wel voor een absurd lage prijs de wereld overvliegen?
Uiteraard kan je de mazzel hebben dat alles geautomatiseerd afgehandeld wordt en dat niemand het merkt, maar het komt op mij over als een wel erg onwaarschijnlijke samenloop van toevalligheden.
De error fares zijn een redelijk bekend iets, maar soms worden erg scherpe deals ook zo genoemd ondanks dat het geen error fares zijn. Er zijn complete sites die zich alleen hier mee bezig houden.
Error fares zijn, zoals de naam doet vermoeden, foutjes in de prijzen. Bijvoorbeeld omdat er een cijfer verkeerd in ingevuld of bepaalde belastingen niet zijn toegevoegd aan de prijs. Of de lage prijs van de vlucht ook daadwerkelijk wordt gehonoreerd hangt af van hoe groot het verlies is voor de luchthaven. Als het niet al te groot is dan wordt er meestal niet veel mee gedaan, maar als duizend mensen een first class ticket boeken naar New York vanaf Amsterdam dan is het ongetwijfeld een ander verhaal. Je neemt dus zeker wel een risico, maar ja de prijzen dan zijn ook zo laag..... Error fares komen volgens mij best vaak voor.
Soms ligt de prijs ook aan de ticket constructie. Ik denk dat de meeste het treinkaartje vanuit Antwerpen inmiddels wel kennen, net als vluchten boeken vanuit Duitsland die stoppen in Amsterdam, maar goedkoper te boeken zijn vanuit Duitsland dan vanuit Nederland.
Error fares zijn, zoals de naam doet vermoeden, foutjes in de prijzen. Bijvoorbeeld omdat er een cijfer verkeerd in ingevuld of bepaalde belastingen niet zijn toegevoegd aan de prijs. Of de lage prijs van de vlucht ook daadwerkelijk wordt gehonoreerd hangt af van hoe groot het verlies is voor de luchthaven. Als het niet al te groot is dan wordt er meestal niet veel mee gedaan, maar als duizend mensen een first class ticket boeken naar New York vanaf Amsterdam dan is het ongetwijfeld een ander verhaal. Je neemt dus zeker wel een risico, maar ja de prijzen dan zijn ook zo laag..... Error fares komen volgens mij best vaak voor.
Soms ligt de prijs ook aan de ticket constructie. Ik denk dat de meeste het treinkaartje vanuit Antwerpen inmiddels wel kennen, net als vluchten boeken vanuit Duitsland die stoppen in Amsterdam, maar goedkoper te boeken zijn vanuit Duitsland dan vanuit Nederland.
-
- Reisexpert
?
Nope?
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
Wanneer je een goedkopere (ik dacht KLM) vlucht wilt boek je een vlucht vanaf de Belgische KLM site met een treinticket vanaf Antwerpen of Brussel. Je vlucht is dan een heel stuk goedkoper dan wanneer je op dezelfde vlucht zit en gewoon vanaf de Nederlandse site boekt. Je moet wel een geldig en gestempeld treinkaartje hebben, maar dat is niet het lastigste als je honderden euro bespaard.
Weet niet of de tickets altijd te boeken zijn, of het soms acties zijn, maar het is sowieso interessant om te bekijken
Weet niet of de tickets altijd te boeken zijn, of het soms acties zijn, maar het is sowieso interessant om te bekijken

Begin dit jaar was er een error fare van Amsterdam via Doha naar Tokyo business klasse. Ik geloof dat een ticket maximaal 650 euro was. Ik meen dat Off the path travelblogger er een vlog over heeft gemaakt (kan die even niet terug vinden) maar ik ken mensen die deze error fare hebben geboekt en het werkte. Ze hebben wel afgewacht met zaken definitief te regelen en tot het moment dat je aan boord komt is het spannend maar uiteindelijk is hun ticket niet geannuleerd.
-
- Reisexpert
Dit fenomeen kende ik niet...Erik schreef: ↑08 aug 2017 17:28 Wanneer je een goedkopere (ik dacht KLM) vlucht wilt boek je een vlucht vanaf de Belgische KLM site met een treinticket vanaf Antwerpen of Brussel. Je vlucht is dan een heel stuk goedkoper dan wanneer je op dezelfde vlucht zit en gewoon vanaf de Nederlandse site boekt. Je moet wel een geldig en gestempeld treinkaartje hebben, maar dat is niet het lastigste als je honderden euro bespaard.
Weet niet of de tickets altijd te boeken zijn, of het soms acties zijn, maar het is sowieso interessant om te bekijken![]()
Dank voor de tip! : )
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,