Bagage opnieuw inchecken bij overstap?
Bagage opnieuw inchecken bij overstap?
Hoi allemaal,
Over een paar weken vlieg ik naar Thailand met Emirates. Ik heb dan een overstap in Dubai. Moet ik dan de bagage opnieuw inchecken? Ik dacht zelf van niet, maar ik vraag het toch even voor de zekerheid!
Alvast bedankt!
Groeten Annika
Over een paar weken vlieg ik naar Thailand met Emirates. Ik heb dan een overstap in Dubai. Moet ik dan de bagage opnieuw inchecken? Ik dacht zelf van niet, maar ik vraag het toch even voor de zekerheid!
Alvast bedankt!
Groeten Annika
Re: Bagage opnieuw inchecken bij overstap?
Lijkt me van niet, zeker niet als je met dezelfde luchtvaarmaatschappij weer doorvliegt. Dit kun je ook zien op je claimtag. De IATA code van de luchthaven waar je bagage gedropt wordt staat als bovenste genoemd (BKK of DXB).
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Zover ik weet is de VS het enige land waarbij je bij een internationale transfer je bagage moet ophalen en even verderop weer droppen, bij (vrijwel) alle andere landen gaat deze automatisch door naar je eindbestemming.
Anders zou het zijn bij een aansluitende binnenlandse vlucht, dan ga je normaal gesproken bij het eerste vliegveld al door immigrations en met je bagage door customs, waarna je de bagage bij de domestic incheckbalies weer in moet droppen.
Overigens is het me bij de self-service checkin terminals op Schiphol weleens opgevallen dat je de keuze wordt geboden. Voor een korte transfer niet zo boeiend (en ik weet eigenlijk ook niet of je altijd die keuze krijgt), maar voor een lange transfer/stopover uiteraard wel relevant.
Maar bij twijfel: gewoon vragen.
Anders zou het zijn bij een aansluitende binnenlandse vlucht, dan ga je normaal gesproken bij het eerste vliegveld al door immigrations en met je bagage door customs, waarna je de bagage bij de domestic incheckbalies weer in moet droppen.
Overigens is het me bij de self-service checkin terminals op Schiphol weleens opgevallen dat je de keuze wordt geboden. Voor een korte transfer niet zo boeiend (en ik weet eigenlijk ook niet of je altijd die keuze krijgt), maar voor een lange transfer/stopover uiteraard wel relevant.
Maar bij twijfel: gewoon vragen.
Als het goed is niet, maar ik vraag het altijd voor de zekerheid!
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Dank jullie wel! Ik heb even gebeld naar Emirates, maar die zeggen dat ik niet opnieuw hoef in te checken! Ik kijk voor de zekerheid nog even op de label op mijn bagage! 

Meerdere keren via Dubai gevlogen en iedere keer is de bagage zonder ophalen door gelabeld
Bij de check-in kun je het ook nog altijd navragen