Tips voor Sri Lanka

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
sanne1986

Re: Doorreisbestemming vanuit Sri Lanka

Bericht door sanne1986 »

Hoi Anne,

Ik ben zelf afgelopen juni van Sri Lanka naar India gevlogen. Dit was redelijk goedkoop. Volgens mij vloog ik met Tiger airways. Misschien is dat nog een optie? Vanaf India (Delhi bijvoorbeeld) kun je dan wellicht weer (goedkoop) doorreizen naar een ander land?
Ik vond Sri Lanka te gek! Gaaf dus dat je daar heen gaat! Heel veel plezier alvast toegewenst!

Groet, Sanne.

Ps ook India kan ik absoluut aanraden!
OdiliaEnMarcel

Re: Paar dagen in Hikkaduwa blijven of nog (om)reizen naar Mirissa of andere plek in Sri Lanka?

Bericht door OdiliaEnMarcel »

Hoi Maan,

Wij zijn 2 jaar geleden 5 weken naar Sri Lanka geweest en wat een geweldig land is dat.
Wij hebben zelf gekozen voor een strandvakantie op de Maldiven dus echt veel vertellen over het strand, kunnen wij niet.
Ik weet niet welke plaatsen je gaat bezoeken met de organisatie maar voor ons was Galle echt geweldig.
Ook Udawalawe (een Nationaal Park met veel olifanten) vonden wij prachtig maar daar moet je inderdaad een auto of de bus voor pakken.

Als ik op internet kijk en de foto's zie van Hikkaduwa, lijkt me dat een prachtig stand.
Ik hoop dat iemand anders meer ervaring heeft met de stranden van Sri Lanka en je hier meer over kan vertellen.

Succes en alvast een hele fijne vakantie.
Groet
Odilia en Marcel
backpackjunkies
Contacteer:

Re: Doorreisbestemming vanuit Sri Lanka

Bericht door backpackjunkies »

Ik heb hetzelfde probleem met de tickets vanuit Sri Lanka. Voor ons is de goedkoopste optie om weer terug te vliegen op Kuala Lumpur. Maar de terugvlucht is twee keer zo duur als de heen vlucht. Ik zoek via Skyscanner met vertrek uit Colombo en dan bij aankomst "Flexible", dan krijg je voor alle omliggende landen te zien hoe duur het ticket is. Misschien kun je dat nog eens proberen. En kijk ook goed naar de prijzen voor de hele maand, soms verschilt het al enkele tientalle euro's door een dag eerder of later te gaan.
And so our journey continues... *; | www.backpackjunkies.nl | Momenteel in New York City ^O^
jolki

Privé reizen met bus of auto, hoe doe ik dat in Sri Lanka?

Bericht door jolki »

Deze zomer gaan we naar Sri Lanka. Liefst willen we zelf vrij zijn in onze reis en dus niet via een reisorganisatie boeken. Nu is de vraag wat we ons voor moeten stellen van zoektochten ter plaatse naar privé chauffeurs of privé bussen? Op internet kan ik nergens informatie of contactpersonen vinden. Wie kan me helpen aan meer duidelijkheid??
Siem1990

Re: Privé reizen met bus of auto, hoe doe ik dat in Sri Lanka?

Bericht door Siem1990 »

Wat bedoel je precies met je vraag, zoek je vervoer van a naar b? Of terplekke om naar bezienswaardigheden en dergelijke te komen?
Reizen in Sri Lanka met de lokale bus is heel makkelijk en wij vonden het ook erg vermakelijk. De afstanden zijn niet lang, dus je bent maar een paar uurtjes onderweg. Bovendien is het erg goedkoop. Mocht je graag een eigen auto met chauffeur regelen kan dat heel makkelijk ter plaatse. Eventueel via je hotel, zij weten altijd wel betrouwbare chauffeurs.
Succes!
Henrica

Privé reizen met bus of auto, hoe doe ik dat in Sri Lanka?

Bericht door Henrica »

Twee jaar geleden ben ik zelf ook zo door Sri Lanka getrokken. Wij hebben alleen een ticket heen en een ticket terug geboekt. Het is heel gemakkelijk met de bus te reizen en natuurlijk moet je ook een stuk met de trein! Taxi, privechaffeur (voor een dag of paar dagen) kan ook allemaal en is gewoon via je hotel te regelen. Voor kortere stukken regel je gewoon een tuktuk.

De bus en trein kosten amper wat, de eerste rit keken wij vragend naar de chauffeur: klopte het wel wat hij zei? Voor een euro ben je al een heel end op weg! Weten wanneer de bus gaat: ook gewoon vragen bij je hotel/hostel!

De mensen zijn er erg vriendelijk en heel behulpzaam, dus ik zou zeggen: gewoon gaan en je ziet het daar wel!

Heel veel plezier! Ik ben al op veel plekken geweest en Sri Lanka staat erg hoog in mijn lijstje! (Nog een tip: je bent vanaf daar ook zomaar op de Malediven, leuke afsluiting van je vakantie, hebben wij ook gedaan)
MarkVaughanShaw

Sri Lanka met mijn vrouw - eerste keer in Azie

Bericht door MarkVaughanShaw »

Hallo allemaal,

Ik wil volgende jaar met mijn vrouw naar Sri Lanka reizen. Ik heb vijftien jaar of zo geleden voor drie maanden in SL gewoond maar voor mijn vrouw zou het de eerste bezoek aan Azie zijn.

Ik heb zo veele mooie herinneringen van deze prachtige en interessante eiland maar ik veronderstel dat het nu heel anders is. Mijn vrouw maakt zich zorgen over de reis (tot nu reisde zij alleen in Europa en Amerika) en ik wil dat onze reis zo angenaam en rustig als mogelijk is!

Ik zou heel dankbaar zijn voor opmerkingen en suggesties op de volgende vragen:
- mooie hotels in Kandy (liefst met zwembad)
- waar we goed in SL vogelobservatie kunnen doen
- de mooiste, rustigste strande van SL
- waar wij in Colombo het traditioneel eten van SL kunnen genieten

Groetjes!

Mark
Jenny
Reisexpert

Re: Sri Lanka met mijn vrouw - eerste keer in Azie

Bericht door Jenny »

Ik was afgelopen zomer voor het eerst in Sri Lanka. Ik kan niet al je vragen beantwoorden, maar ik kan je wel een stukje op weg helpen.

- In Kandy sliep ik in Cirute Talwatte, een kleinschalig hotel net buiten het centrum. Het had 5 kamers, een zwembad en uitzicht over dagoba's en palmbomen. Erg mooi!

- In de Lagune bij Negombo en bij de kleine meertjes bij Anuhadrapura heb ik veel verschillende vogels gezien, inclusief een ijsvogel! Ik ben geen echte vogelaar, misschien weet iemand anders betere plekken.

- Ik heb niet zo veel stranden bezocht in Sri Lanka. Ik vond de stranden van Jaffna mooi en rustig, voor op Delft. (Sommigen zeggen dat de stranden in het zuiden mooier zijn, maar die zijn ook drukker.)

Bij deze nog wat tips:
https://www.ikreis.net/p-788/12-tips-voor-sri-lanka
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Myrquin

Concerta(opiumwet) mee naar Sri Lanka

Bericht door Myrquin »

Goedemorgen,

Ik wil graag informeren of hier mensen zijn die medicatie onder de opiumwet hebben meegenomen naar Sri Lanka, met een overstap in Abu Dhabi.
Ik weet dat ik het via het cak kan vinden. Daar wijzen ze op het feit dat het een kans betreft waarmee ze geen afspraken gemaakt hebt een linken ze naar een formuliertje. Mij is niet geheel duidelijk wat daar nu mee te bedoeling is.
Via de reisorganisatie en de Nederlandse ambassade in sri Lanka kom ik er niet uit. Zij verwijzen terug naar de site van het cak.

Kortom, weet iemand wat er wel nodig is? :?
oudermarc

Re: Privé reizen met bus of auto, hoe doe ik dat in Sri Lanka?

Bericht door oudermarc »

Als je niet teveel moet letten dan zou ik zeker aanraden om met een auto met chauffeur te reizen door dit mooie land.

[verwijderd]
Maine

Re: Tips voor Sri Lanka

Bericht door Maine »

Hoi allemaal ik wil een combi reis maken van india naar sri lanka of van sri lanka naar india wie kan me helpen.
Plaats reactie