Reisdata voor visum aanvraag Mongolië en China

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
Plaats reactie
Steeffie

Reisdata voor visum aanvraag Mongolië en China

Bericht door Steeffie »

Dag allemaal!

Mijn vriend en ik gaan in oktober de Transmogolie express doen. Wij willen ons niet vast leggen en ter plekke maar zien wat we doen en hoe lang we blijven.

Voor de visum aanvragen moet je exacte in en uit reis data opgeven. Uitreis data lijkt mij dat je best eerder het land uit mag dan je aangeeft. Maar in reis lijkt me een ander verhaal. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik zou het echt jammer vinden als ze alles van te voren moeten plannen.

Ook moet je dus bewijs stukken van vliegtickets/trein kaartjes en hotels aanleveren. Maar wij willen ons kaartje in Rusland pas kopen. Ook dit kunnen we dus niet aanleveren voor ons visum.

Kortom, wie kan mij informatie geven??? *O*
hansu

Re: Reisdata voor visum aanvraag Mongolië en China

Bericht door hansu »

Hi, krabbel van `hans. Wij deden dit met de auto via rusland mongolie en terug door khazastan en weer rusland.

als je een visa betaald dan gaat dan moet dat uiterlijk binnen drie maanden ingaan (visum.nl in amsterdam) dan heb je standaard 30 reisdagen in mongolie. Als je een 1 richtingreis doet is het dus simpel. ga je ook weer terug via bijv. rusland moet je een meervoudige inreis visa hebben (Eurocult-lito utrecht) j.vd. berg. )
Zelfs voor mongolie kan je meervoudige inreizen krijgen.

Heb je andere wensen of vragen mail dan even direct. netwerkhans@kpnmail.nl
TimoT1808
Reiziger

Bericht door TimoT1808 »

Je kan natuurlijk ook ter plekke je visum aanvragen.
Dit heb ik in Mongolië gedaan voor China. Houd er wel rekening mee dat je niet de enige bent en kijk voortijdig ff naar de openingstijden.

Maar je eerste nacht in het andere land moet wel weer vast staan, zodat je een uitnodiging mee kan nemen oid...
Steeffie

Bericht door Steeffie »

Als ik dit zo lees moet het niet zo moeilijk zijn als "het internet" doet voorkomen.
Wij gaan alle landen maar 1x in dus ook dat moet het lastigste niet zijn.
Ik begreep dat je per dag al moest vast leggen waar je slaapt en wat je die dag wilt doen.
Nieuwe regels sinds 2016 ?
Op andere fora lees ik dat mensen dus hotels boeken, bewijs hebben en ze direct annuleren. Wat een gedoe voor niks.. Maar ja ik wil natuurlijk wel mn visum, dus als dat nodig is. Dan maar zo... _O-

Bedankt voor jullie tips tot zo ver! Vrijdag ga ik alle bewijsstukken verzamelen... 0_0
Plaats reactie