Artemisia annua tegen Malaria

Heb je vaccinaties of misschien malaria pillen nodig? Welke ziektes zijn er in een land? Maar ook alle andere vragen over je gezondheid zijn hier te vinden.
Plaats reactie
meri
Vakantieganger
Contacteer:

Artemisia annua tegen Malaria

Bericht door meri »

Hoi allemaal,

over 2 maanden ga ik weer voor langere tijd naar Indonesie. De vorige keren heb ik malarone geslikt tegen malaria. Maar omdat ik daar de laatste keer haaruitval van kreeg heb ik nu eigenlijk geen zin om weer maandenlang dat spul te slikken.
Nu las ik dat het plantje Artemisia annua goed helpt tegen malaria, en het wordt ook al lokaal ingezet (http://www.belg.be/leesmeer.php?x=2371 of http://www.artsenzondergrenzen.nl/index.php?pid=179).

Lijkt mij een mooie oplossing om, naast een traditioneel medicijn uit Borneo waardoor ik in het verleden ook een stuk minder gestoken ben, dit middel te nemen.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Of weet iemand waar je dit kunt verkrijgen?
bolletjeom
Reisexpert

Re: Artemisia annua tegen Malaria

Bericht door bolletjeom »

Lees het bericht eens dat er nu bij het Nieuws staat

Deze mensen zijn dus gestorven aan Malaria nadat ze een homeopatisch preventie middel hadden genomen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
meri
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door meri »

allereerst bedankt voor je reactie,
maar een natuurlijk middel verkregen als extract uit een plantje is wat anders dan een homeopatisch middel, waarbij men een stof heel sterk verdunt. ook is het middel onderzocht door de wageningen universiteit en wordt het zelfs gebruikt door artsen zonder grenzen. toch wil ik er niet blindelings op vertrouwen zonder eerst wat meer van andere gebruikers te hebben gehoord.
ik heb de vraag nog eens voorgelegd aan een medicijnstudent die langere tijd in afrika heeft gezeten, ik plaats de reactie zogauw ik zijn bericht terug heb.
Maaike T

Bericht door Maaike T »

Ik zou er ook niet op vertrouwen. Ik weet via een kennisje dat een vriendin van haar de dodelijke variant van malaria had en daaraan is overleden. Ze kon ook niet goed tegen Malarone en heeft toen artemisia genomen. Helaas dus toch een fatale afloop. Neem aub geen enkel risico met je gezondheid!
Plaats reactie