vinden van goedkope hotels marokko

Stel hier je vragen over Marokko
bolletjeom
Reisexpert

slaapplekken Marokko

Bericht door bolletjeom »

ik ben op zoek naar een paar leuke adresjes om te slapen in Marokko
In de hostel Database op deze site staan er al een aantal goede maar die lijken allemaal van Evanerp te komen
En er zijn meer mensen in marokko geweest !!!! Jenny, tom en anderen.....
nog meer tips?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Re: slaapplekken Marokko

Bericht door Jenny »

mijn adressen zijn boven jouw budget Rudi ;) na het een paar nachten flink koud te hebben gehad, zijn we voor de iets duurdere opties gegaan.

Ouzazate: Ibis Hotel, kamer voor 480 diram. Grote schone kamer, met werkende warme douche en verwarming. Heerlijk als het 's nachts vriest! Er is ook een mooi zwembad, maar vanwege de vorst heb ik dat niet uitgeprobeerd. O-) Gratis internet.

Fez: Splendid hotel, ongeveer 400 diram. Mooie kamers en een redelijk ontbijt. Warm bad en werkende verwarming, alleen jammer dus dat de prijs gestegen is ten opzichte van de prijs in de LP.

Tinihir: hotel d'Oase tegenover het station, ong 300 diram. Leuk restaurant en mooi dakterras, ruime kamers met grote ramen, maar ijskoud in de winter. Douche en bad zijn oud en niet al te best onderhouden, maar het kan ermee door. Stinkt wel een beetje...

Todra Gorge (3 km voor de Gorge): Assis, 300 diram, volpension. Absolute aanrader! Supervriendelijke staf, mooi aangekleed, live muziek, nieuwe kamers, goede douches, niks mis mee!!!!

Marrakach: weet ik niet meer...

Rabat: het ding tegenover het station, staat in de LP, ik weet de naam niet. (En ik heb geen LP.) Kosten 280 diram, lelijk interieur, en alles lekt. Maar de bedden zijn redelijk, en de locatie tegenover het treinstation is ideaal wanneer je op doorreis bent.

Casablanca: weet ik niet meer...
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

ach, we worden ook wat ouder en vermogender ;) dus heel af en toe hoeft het niet lowbudget te zijn.

We merken toch wel dat als het een vakantie is en niet een lange reis dat we het dan ook wel erg leuk vinden om af en toe op een heel bijzonder plekje te slapen. En dat mag dan best wel eens wat meer kosten.

bedankt voor de tips! Vooral die bij de gorge klinkt goed!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ow, prijzen zijn overigens voor twee personen!!!!
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

hmmm, ik zit te denken maar er is eigenlijk niet een hotelletje dat me echt is bijgebleven.
ik ging gewoon voor de lowbudgetopties en die zijn daar nou niet echt denderend.
wel de moeite waard om even rond te kijken waar de douche ook daadwerkelijk werkt, geloof het niet als ze een warme douche beloven.
als je gewoon de goedkoopste slaapplekjes wilt zou ik ze beoordelen op hun locatie, van binnen verschillen ze niet erg veel.

als je iets meer te besteden hebt schijnen de verschillende riads in bijvoorbeeld marrakech geweldig te zijn. dit zijn oude luxe huizen, verstopt in het doolhof van de medina met een courtyard erbij enzo.
prijzen weerhielden mij hier echter van
amassakoul
InekeKremers
Reiziger

Bericht door InekeKremers »

Wij hebben vorig jaar in Marrakesh 2 x 1 nacht verbleven in Chambre des Amis. Deze opgeknapte Riad is sfeervol ingericht, door de Nederlandse eigenaar. De kamers zijn allemaal in Marrokaanse sferen ingericht, met moderne touch. Je kunt 's ochtends lekker ontbijten op het dak.
Voor meer info: www.chambresdamis.com
bolletjeom
Reisexpert

ik weet dat ik zei dat het best soms wat duurder mocht zijn....maar ik heb net een tijdje rondgekeken op hostelworld en ik schrik toch van de prijzen.
een dormbed voor €24 ?!?!? dat betaal ik in Londen ook
De goedkoopste 2 persoonskamer die ik tot nu toe heb gevonden komt op €30 en dat was flink zoeken. €40 lijkt meer de norm.

Maar wat ik ook las is dingen over warm water. Is dit idd lastig te krijgen? iemand goede/slechte ervaringen mee?
En is er iemand die ervaring heeft met Marokko eind maart/begin april? Is het dan 's avonds nog steeds berekoud?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Dat had ik nu ook toen ik de prijzen op Hostelworld las.... En aangezien ik in de kerstperiode daar was, wilde ik soms toch vooraf boeken. In ieder geval voor de plaatsen waar we pas 's avonds aankwamen en waar niet zoveel slaapplekken zijn. En dat was soms maar goed ook, want in Marrakech heb ik regelmatig voor een vol hostel gestaan (moet ik er wel bijzeggen dat we warm water wilde, en dat was er alleen en suite bij de kamers die wij zagen).

Is het zo slecht met warm water? Beetje wel... (Of ik had altijd pech.)

Veel plekken ZEGGEN dat ze warm water hebben, maar hebben bv maar een kleine boiler (met zonnenpanelen) voor een heel hostel. Soms kun je warm douchen, maar vaak is het lauw tot koud. In Todra waren ze echter heel eerlijk: ow, willen jullie nu douchen? Onze warmwatervoorziening werkt met een houtkachel, we steken hem NU aan en dan kun je over een half uurtje douchen. En dat klopte ook, we hadden een heerlijk warme douche! Op andere plekken beloofden we 'later' warm water, maar later kwam gewoon niet... En ik ben een watje, ik douche liever niet koud als het buiten minder dan 10 graden is. Dus warme douche? Controleer bij het inchecken en wacht niet te lang met douchen ^O^

Overigens, bij kamers vanaf 250 diram werkt het warme water meestal wel. Tenminste, dat is onze ervaring en die van verschillende medereizigers.
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

douches zijn wel lastig daar. niet alleen de temperatuur maar ook de waterdruk zelf.
vaak komt er maar één piepklein straaltje uit dat er al snel helemaal mee op houdt. lekker is dat; heb je jezelf er net toe overgehaald toch maar onder die kouwe douche te springen terwijl het buiten bijna vriest. sta je in je nakie in die kouwe badkamer, komt er geen water uit de douche }:|
zelfde kan ook gelden voor de kraan, dus vaak tanden poetsen met de fles water.

prijzen vallen wel mee hoor, je vindt zo 2-persoons kamers voor 100 dh. (10 euro) of minder.
al was het wel duurder geworden sinds de vorige keer dat ik er was
amassakoul
Aniet

Bericht door Aniet »

Hoihoi,
ik ga in april naar Marrakech voor een korte week en las de algemene info. Rudi; weet je dat ryanair tegenwoordig vanaf Weeze (dusseldorf) rechtstreeks naar Marrakech vliegt? wij vliegen retour voor een kleine € 150,= p.p.! (heb de tip al doorgemaild naar webbeheerder)
op de site van ryanair kun je ook naar hostels kijken en direct bij het hostel/ riad boeken als je dat zou willen. Mij valt op dat de prijzen wel meevallen.

Groet,
Aniet
bolletjeom
Reisexpert

aha! kwam die tip van jou.
ja, dat wist ik...staat hier ergens in het forum EN ook al een week of 2 in Alles Over 8-)
Heb me net de blubber zitten zoeken waarom jij dacht dat die info daar niet stond....hahaha
Zie :
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/marokko/

wij vliegen heen op die manier voor €95 en terug op een andere manier omdat we geen rondje naar Marrakech willen maken
bolletjeom
Reisexpert

We hebben een mooie Riad gevonden in marrakech!!! niet spotgoedkoop maar wel bergen en bergen sfeer....dus dat mag wel voor een keertje 8-)
http://www.riadchorfa.com/en-home.html
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ziet er in ieder geval erg goed uit op de foto's !
Tenrec
Reisexpert

Bericht door Tenrec »

Wij slapen 27/28 en 28/29 maart en 11/12 april in dit Hotel/riad voor 350dh per nacht (2 pers.kamer)incl. ontbijt, midden in het centrum, een paar stappen vanaf het Jamaa el Fna.
http://www.hotelagnaoue.com/en/
Afbeelding
Mijn foto's en tribal-art:http://peter.international
bolletjeom
Reisexpert

ziet er ook goed uit!
Plaats reactie