Begin 2018 Sydney-Adelaide + Red centre + Westkust + NZ

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Saskiaa93

Begin 2018 Sydney-Adelaide + Red centre + Westkust + NZ

Bericht door Saskiaa93 »

Hallo!

Begin 2018 zit als het goed is het studeren erop en ik ben van plan om naar Australië en Nieuw Zeeland te gaan. :) Ik loop alleen een beetje vast met het plannen van de reis. Ik wil me er niet strak aan vast houden, maar een richtlijn is wel handig. Zodat ik niet in het regenseizoen in het noorden ben bijvoorbeeld. ;) Mijn plan is ongeveer het volgende, ik vraag me af of dit realistisch is of dat ik te veel wil in te korte tijd. Ik ga voornamelijk voor de national parks die tussen de steden in liggen en zal weinig in de stad verblijven, maar voor een globaal beeld van de route geef ik hem maar aan met steden. :P

Sydney - Half maart
Tasmanie - Begin april
Melbourne - Half april
Adelaide - Eind april
Red Centre - Begin mei
Perth - Half mei
Broome - Juni
Darwin - Juni
Dan kom ik er alleen op uit dat ik in juli-augustus in NZ zal zijn, dat is in de winter....

Of:

Sydney - Half april
Tasmanie - Begin mei
Melbourne - Half mei
Adelaide - Eind mei
Red Centre - Begin juni
Perth - Half juni
Broome - Begin juli
Darwin - Eind juli
Zo zit ik in Perth in een periode die sterk afgeraden wordt en kom ik ook in augustus aan in NZ. En Tasmanie in de winter..

Eerder vertrekken is geen optie, ivm studie. Ook wil ik absoluut eerst naar Aus en dan pas naar NZ. Ik zou wel graag nog ergens vrijwilligerswerk willen doen, in zowel Aus als NZ.
Iemand tips??

Verder ga ik in mijn eentje. Ik vind tours niet zo prettig reizen (tijdsdruk, bepaal liever zelf waar ik langer blijf of waar ik juist snel weer doorreis), maar is West Australië dan wel haalbaar? En zijn daar wel hop-on-hop-of bussen? Ik vind daar wat wisselende berichten over. Ik heb overigens een rijbewijs, maar daar alleen rijden vind ik wel risicovol. Of sla je ook aan de Westkust relatief gemakkelijk een reisgenoot aan de haak?

Ik hoop dat jullie me wat tips willen/kunnen geven! :) Thanks alvast!!
Kims
Reisexpert

Re: Begin 2018 Sydney-Adelaide + Red centre + Westkust + NZ

Bericht door Kims »

Hi,

Qua seizoenen in Australie zit je beter met optie 1. Later in het Zuiden zijn, zal veel kou/regen/stormen etc betekenen. Het is nu bijvoorbeeld op sommige plekken in Tasmanie al rond het vriespunt. Wat betreft Nieuw-Zeeland zit je dan inderdaad (maar uberhaupt ook met optie 2) ook middenin de winter wat erg koud kan zijn... verre van ideaal om in rond te reizen. Is het ook een optie om anders langer in Australie te blijven, want het Noorden is schitterend en je kan er makkelijk nog weken/maanden aan vast plakken om daar rond te kijken.

Ik zou dus voor optie 1 gaan als ik jou was maar goed nadenken of je naar Nieuw-Zeeland zal gaan in de winter.

Je kan WWOOF-en, vrijwilligerswerk voor kost en inwoning op biologische boerderijen. Verder is er ook eenzelfde concept maar dan om bij mensen zelf te verblijven via HelpX.net

Qua Westkust zou ik zeker proberen om met Eigen vervoer te reizen of met iemand mee te reizen. De mooiste plekken zijn niet bereikbaar met het openbaar vervoer of hop-on-hop-off bussen. Er zijn meer dan genoeg backpackers in Perth om iemand te vinden. Hoezo vind je het rijden aan de Westkust risicovol? De afstanden zijn groot maar de plekken schitterend. Het is heel goed te doen en onderweg kom je hoe dan ook veel medereizigers tegen.

Voor meer info zie: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/australie/

Veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Saskiaa93

Re: Begin 2018 Sydney-Adelaide + Red centre + Westkust + NZ

Bericht door Saskiaa93 »

Bedankt voor je reactie en je tips!! Ik neigde idd al meer naar optie 1. :) Misschien blijf ik wel wat langer rondhangen in Aus voor in naar NZ ga dan... ;)

Het rijden aan de west kust vind ik wat riskant, omdat het zulke grote afstanden zijn en als je ergens komt te staan met je auto ben je niet blij. :Y) Maar wie weet ben ik tegen die tijd wel zo gewend aan het reizen dat het me niet meer uitmaakt. Ik vind autorijden heerlijk, dus ik sluit het zeker niet uit. En inderdaad, wie weet heb ik al snel een reisgenootje en hoef ik helemaal niet alleen te rijden.
Plaats reactie