Hoeveel geld voor 4 maanden Aussie

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
TravelBart

Hoeveel geld voor 4 maanden Aussie

Bericht door TravelBart »

Hallo mensen, ik wil in oktober 4 maanden Australië en 2 maanden door Nieuw-Zeeland gaan reizen. Ik wil voornamelijk reizen per bus en liften waar mogelijk maar houdt alle opties open natuurlijk! Kwa overnachten ben ik snel tevreden dus vooral hostels Low budget. Ik wil natuurlijk niet elke euro omdraaien maar gewoon doen wat ik wil :). Werken erbij is niet echt wat ik wil maar sluit ik niet uit.. Ik heb tot nu toe flink wat gespaard. Iemand een idee hoeveel je ongeveer per maand nodig hebt??
Thanks fellow Travellers!! ✌️
Gr. Bart
Kims
Reisexpert

Re: Hoeveel geld voor 4 maanden Aussie

Bericht door Kims »

Hi,

Het ligt eraan hoeveel je wil gaan gaan reizen, waar, wanneer en wat je verder wil gaan doen qua activiteiten etc.

Een hostel voor een nacht is zo'n $15-$20 in een dormitory (in het hoogseizoen op sommige plekken duurder, laagseizoen goedkoper). Kamperen is goedkoper. Verder zal eten en drinken zo'n $10-$20 per dag zijn, al ligt dat er ook aan wat je eet, waar, hoeveel je drinkt (alcohol is duur) etc. Als backpacker ben je toch zeker al snel minimaal zo'n $50 per dag kwijt en dan heb je nog niets bijzonders gedaan. Hou daarom een marge aan van zo'n $50-$100 per dag. Nieuw-Zeeland is iets goedkoper maar niet veel.

Veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
vdraaijer

Bericht door vdraaijer »

Hallo,
Wij gaan 1 maand naar Nieuw Zeeland (2 volw en 1 kind van 3) en 6 weken australie.
En er is ons gezegd rekening te houden met 20.000-25.000 euro. incl hotel, vluchten en autohuur...
Ivo1988
Reiziger

Bericht door Ivo1988 »

Kims schreef: 27 mar 2017 13:27 Nieuw-Zeeland is iets goedkoper maar niet veel.
Helaas is dit niet het geval. Nieuw Zeeland is qua levensonderhoud duurder dan Australië, ik leef momenteel in Christchurch en heb onlangs 2 maanden rondgereisd door middel van een gekochte auto. (daarvoor was ik in Australië dus ik heb een up-to-date vergelijking)
In 7.5 week heb ik zo'n $6000 uitgegeven inclusief activiteiten (duiken @ Milford Sound, Bungee Swing in Queenstown). Deze auto was gekocht met 3 andere reizigers en hebben we verkocht aan het einde met $450 verlies p.p. vanwege laagseizoen en aanschaf in hoogseizoen. Dit is reizen op een budget, 90% gratis kamperen en zelf koken. Wel dronken we vaak bier wat het enigszins duur maakt, $35 voor een 'krat' gemiddeld.

Mocht je er over nadenken om te gaan werken, doe het dan in Australië. De lonen liggen daar beduidend hoger en er wordt ongeveer het zelfde afgedragen aan de belasting vanaf 1 juli.

Voor een totaal van 6 maanden reizen zou ik toch gauw rekenen op €2000 per maand als je toch een beetje wilt kunnen 'leven'.

Veel plezier!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

vdraaijer schreef: 14 apr 2017 01:48 Hallo,
Wij gaan 1 maand naar Nieuw Zeeland (2 volw en 1 kind van 3) en 6 weken australie.
En er is ons gezegd rekening te houden met 20.000-25.000 euro. incl hotel, vluchten en autohuur...
Dit soort bedragen voor een gezin dat daar rondreist en ook een beetje meer luxe wil zou zeker kunnen kloppen. Ik durf het niet direct te zeggen. Wanneer je in je eentje gaat backpacken kun je voor dat bedrag denk ik zeker een lange tijd rondreizen. Maar ik durf zo niet te zeggen wat de kosten per maand zijn. @NazTaha weet jij dat misschien van jouw reis?
NazTaha
Contacteer:

Bericht door NazTaha »

Op basis van mijn persoonlijke ervaring is dit meer dan genoeg. Maar ik reisde natuurlijk alleen, geen gezin ;-) Beide reizen zijn prijzig, zoals je in onze overzichtelijke blogs kan lezen, maar dit bedrag in combinatie met de duur van jullie reis lijkt dit me ruim voldoende hoor! Heel veel plezier :)
Marcell`
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Marcell` »

Ivo1988 schreef: 15 apr 2017 06:59 Voor een totaal van 6 maanden reizen zou ik toch gauw rekenen op €2000 per maand als je toch een beetje wilt kunnen 'leven'.
Agreed. Zelf heb ik 4 maanden rondgereisd in Australie & Nieuw Zeeland en was inderdaad dit bedrag kwijt. Ik heb low-budget geleefd qua voedsel en accommodatie, maar deed wel mee met de gaafste excursies. Alles bij elkaar - inclusief vliegtickets, accommodatie en excursies - was ik in der tijd €8000 kwijt. Dus dan kom ik ook op gemiddeld €2000 per maand uit.

@ TravelBart:
Hoeveel heb je ongeveer gespaard voor deze 6 maanden reizen? Stel dat dit bedrag eerder bij de €10.000 ligt dan bv €18.000 reis je toch met je budget in je achterhoofd. Het is fijner om iets meer achter de hand te hebben tijdens je avontuur. Zeker in je laatste maand zal je je budget wat nauwkeuriger in de gaten houden. Reist lekkerder en geeft je meer ruimte om "tóch nog die ene excursie of stapavond mee te pakken".
“Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.”
Plaats reactie