Vraag over reis Peru-Bolivia-Chili-Argentinië
-
Vraag over reis Peru-Bolivia-Chili-Argentinië
Hallo allemaal,
Ik heb last minute besloten dat ik 3 maanden ga rondreizen (vanaf eind mei tot rond eind augustus) en wel in Zuid Amerika. Mijn vraag is eigenlijk heel simpel: ik wil sowieso rondreizen door Peru, Bolivia en Chili, maar Argentinië lijkt me ook leuk voor een tweetal(?) weken. Denken jullie dat dit allemaal in 3 maanden te passen zal zijn? Daarnaast zit ik me hard af te vragen of het nu verstandiger en/of leuker is om te beginnen in Argentinië of beter in Peru..
Ik hoop dat jullie wat tips voor me hebben!
Groetjes, Niels.
Ik heb last minute besloten dat ik 3 maanden ga rondreizen (vanaf eind mei tot rond eind augustus) en wel in Zuid Amerika. Mijn vraag is eigenlijk heel simpel: ik wil sowieso rondreizen door Peru, Bolivia en Chili, maar Argentinië lijkt me ook leuk voor een tweetal(?) weken. Denken jullie dat dit allemaal in 3 maanden te passen zal zijn? Daarnaast zit ik me hard af te vragen of het nu verstandiger en/of leuker is om te beginnen in Argentinië of beter in Peru..
Ik hoop dat jullie wat tips voor me hebben!
Groetjes, Niels.
Re: Vraag over reis Peru-Bolivia-Chili-Argentinië
Heel lang is het niet, maar wel voldoende om genoeg van de landen te kunnen zien. Ik zou beginnen in Peru, dan Bolivia, daarna Chili en dan Argentinië. Een heel globale route die ik je zou voorstellen (ik zou ook zeker minder toeristische plekken erbij bezoeken):
Peru: Lima (en eventueel Huaraz/Trujillo) via Huacachina, Arequipa, Cusco (+Machu Picchu/Sacred Valley), Puno.
Bolivia: Copacabana (Isla del Sol), La Paz (+ Death road), Sucre, Potosi, Uyuni (salar de uyuni tour naar san pedro in Chili). Regio Samaipata is ook erg mooi, Rurrenabaque kan ook tof zijn.
Chili: San Pedro de Atacama, La Serena, Valparaiso, Santiago,, eventueel nog iets zuidelijker (Patagonië is dan erg koud en veel gesloten). Paaseiland is ook geweldig maar moet binnen je budget passen.
Argentinië: van Santiago naar Mendoza, Salta, Cordoba, Buenos Aires. Ik weet niet of Bariloche omgeving chill is in deze omgeving, zul je even moeten uitzoeken.
Peru: Lima (en eventueel Huaraz/Trujillo) via Huacachina, Arequipa, Cusco (+Machu Picchu/Sacred Valley), Puno.
Bolivia: Copacabana (Isla del Sol), La Paz (+ Death road), Sucre, Potosi, Uyuni (salar de uyuni tour naar san pedro in Chili). Regio Samaipata is ook erg mooi, Rurrenabaque kan ook tof zijn.
Chili: San Pedro de Atacama, La Serena, Valparaiso, Santiago,, eventueel nog iets zuidelijker (Patagonië is dan erg koud en veel gesloten). Paaseiland is ook geweldig maar moet binnen je budget passen.
Argentinië: van Santiago naar Mendoza, Salta, Cordoba, Buenos Aires. Ik weet niet of Bariloche omgeving chill is in deze omgeving, zul je even moeten uitzoeken.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
-
Dank je! Dat helpt me al een heel stuk op weg. Ik wil alleen niet teveel gaan haasten. Ik duik er van het weekend even verder in. Hoeveel tijd zou jij in deze setting besteden per land?
Als je je beperkt tot het noorden van Chili (dan doel ik voor nu even alles boven Santiago) en Argentinië 1 maand voor beide in totaal, een maand peru en een maand bolivia.travelingdutch schreef: ↑13 apr 2017 14:29 Dank je! Dat helpt me al een heel stuk op weg. Ik wil alleen niet teveel gaan haasten. Ik duik er van het weekend even verder in. Hoeveel tijd zou jij in deze setting besteden per land?
-
Ik merk dat ik nogal aan het twijfelen ben en ik kom er eigenlijk niet uit. Ik denk wel dat Argentinie iig af gaat vallen, want twee weken in Chili en Arg vind ik toch te kort. Blijft over bijvoorbeeld langer in Peru blijven of misschien toch een ander land erbij pakken.. Vast staat dat ik Peru, Bolivia en Chili toch wil doen, maar kan ik in Chili makkelijk een maand vertoeven (tot Santiago anders wordt het al te koud denk ik)..
Iemand nog ideeën?
Iemand nog ideeën?
Paraguay vond ik ook erg interessant! Erg authentiek en bijna geen toeristen.travelingdutch schreef: ↑25 apr 2017 14:06 Ik merk dat ik nogal aan het twijfelen ben en ik kom er eigenlijk niet uit. Ik denk wel dat Argentinie iig af gaat vallen, want twee weken in Chili en Arg vind ik toch te kort. Blijft over bijvoorbeeld langer in Peru blijven of misschien toch een ander land erbij pakken.. Vast staat dat ik Peru, Bolivia en Chili toch wil doen, maar kan ik in Chili makkelijk een maand vertoeven (tot Santiago anders wordt het al te koud denk ik)..
Iemand nog ideeën?
Een tijd terug ben ik een half jaar in Zuid Amerika geweest, een maand per land stond er op de planning: Peru, Bolivia, Chili, Argentinië, Uruguay en Brazilië. Chili hebben we op een gegeven moment ingekort naar twee weken en daarbij helemaal tot het zuiden gegaan. Dus wanneer je tot Santiago zal gaan en dan inderdaad door steekt naar Mendoza, lukt je dat gemakkelijk! Zelf vond ik Argentinie helemaal geweldig, ben daar dan ook zeker een lange periode geweest.travelingdutch schreef: ↑25 apr 2017 14:06 Ik merk dat ik nogal aan het twijfelen ben en ik kom er eigenlijk niet uit. Ik denk wel dat Argentinie iig af gaat vallen, want twee weken in Chili en Arg vind ik toch te kort. Blijft over bijvoorbeeld langer in Peru blijven of misschien toch een ander land erbij pakken.. Vast staat dat ik Peru, Bolivia en Chili toch wil doen, maar kan ik in Chili makkelijk een maand vertoeven (tot Santiago anders wordt het al te koud denk ik)..
Iemand nog ideeën?
Dus mijn tip zou zijn: Peru, Lima overslaan (uiteraard Macchu Picchu meepakken!!!), Bolivia, Rurrenabaque is prachtig, kost je wel wat tijd (5 dagen sowieso), via Salar Uyuni naar San Pedro de Atacame Chili, vanaf Santiago naar Argentinië, Mendoza, aanrader is ook nog: Iquazu Falls en eindigen in Buenos Aires, gaafste stad ooit!
Pak de nachtbussen, scheelt namelijk weer een overnachting en time flies when you sleep. Een vlucht is natuurlijk ook aan te raden.
Al met al: je gaat een fantastische reis maken.
Als aanvulling: ik zou Lima zeker niet overslaan. Ik hoor veel negatieve verhalen, maar dat komt vooral omdat men niet weet waar ze moeten zijn. Barranco en rondom Plaza Mayor is genoeg te doen en te zien.
-
- Reiziger
Voor 3 maanden zou je ook kunnen overwegen om Bolivia Peru en Ecuador te doen. Dan heb je genoeg tijd en hoef je niet te haasten. Doe je Argentinië en Chili een andere keer, want het zuiden van Argentinië overslaan is een grote zonde.