Zuid/midden Amerika --> Azië

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
JessicaC1

Zuid/midden Amerika --> Azië

Bericht door JessicaC1 »

Hallo allemaal,

Op dit moment ben ik mij aan het oriënteren en ik zou graag wat tips van jullie krijgen.
In september wil ik gaan reizen. Zuid-/Midden Amerika en dan door naar Azië.
Volgende landen zou ik graag willen bezoeken Nicaragua, Costa Rica, Panama, Colombia en over Ecuador twijfel ik ivm de reistijd.
Daarnaast kriebelt het ook nog om naar Cuba te gaan, maar hier hoor ik wisselende berichten over.
Mijn vragen zijn;
- Waar raden jullie aan om te beginnen? Ecuador? Of Nicaragua? Of misschien Cuba en dan verder?
- Is Cuba een aanrader?
- Hoeveel maanden zal ik voor deze landen nodig hebben?
- Heeft er iemand ervaring met het vliegen vanaf zuid/midden Amerika naar Azie? Wat is dan de beste vliegoptie?

Jessica
ubiytsa
Reisexpert

Re: Zuid/midden Amerika --> Azië

Bericht door ubiytsa »

JessicaC1 schreef: 26 mar 2017 00:59 Hallo allemaal,

Op dit moment ben ik mij aan het oriënteren en ik zou graag wat tips van jullie krijgen.
In september wil ik gaan reizen. Zuid-/Midden Amerika en dan door naar Azië.
Volgende landen zou ik graag willen bezoeken Nicaragua, Costa Rica, Panama, Colombia en over Ecuador twijfel ik ivm de reistijd.
Daarnaast kriebelt het ook nog om naar Cuba te gaan, maar hier hoor ik wisselende berichten over.
Mijn vragen zijn;
- Waar raden jullie aan om te beginnen? Ecuador? Of Nicaragua? Of misschien Cuba en dan verder?
- Is Cuba een aanrader?
- Heeft er iemand ervaring met het vliegen vanaf zuid/midden Amerika naar Azie? Wat is dan de beste vliegoptie?

Jessica
1. Maakt niet zoveel uit.
2. Ja
3. Ongeveer 4 maanden als je wat wilt zien
4. Dat is vrij duur, kijk gewoon op prijsvergelijkingssites.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Esterb92
Vakantieganger
Contacteer:

Re: Zuid/midden Amerika --> Azië

Bericht door Esterb92 »

Als ik jou was zou ik kijken wat het goedkoopst is om op te vliegen, en dan daar beginnen en eindigen op de plek waar het goedkoopst is om naar Azië te vliegen. Qua landen zelf maakt het toch niet zo veel uit waar je begint, uiteindelijk kom je langs allemaal :)
- Is Cuba een aanrader?
Lastig te bepalen voor een ander. Mij trekt het niet zo ... Het beste antwoord dat ik hierop kan geven is lees er eens wat over en bepaal of je dat van toegevoegde waarde vind voor je reis.
Je kan er natuurlijk in 6 weken doorheen razen maar ook in 6 maanden! Hangt natuurlijk af van hoeveel geld en tijd je beschikbaar hebt. Om echt wat mee te krijgen zou ik wel zo'n 3 weken per land rekenen. Kan je altijd nog langer of korter ergens blijven als je wilt, om ergens anders meer of minder tijd te besteden.
Geen flauw idee, ik sluit me aan bij @ubiytsa
Plaats reactie