Gezocht! Iemand die in Australië gestudeerd heeft

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
rebeccafs

Gezocht! Iemand die in Australië gestudeerd heeft

Bericht door rebeccafs »

Hoi,

Ik heb al eerder een topic met een gigantisch verhaal over mijn situatie gepost, maar ik wilde nu een specifieke vraag stellen:
Wie heeft er in Australië gestudeerd?

Ik ben zelf van plan eventueel diergeneeskunde of biologie aan de University of Sydney te gaan studeren en wil dus wat ervaringen horen betreft:
Collegegeld
Leningen
Toelating

Werk, woning en visum is geen probleem / al uitgezocht, maar ik kom helemaal in de knel met wat nou precies de kosten zijn (met een PR visa) en of ik dat kan betalen (want DUO laat je max 850 per maand lenen terwijl de studie minstens 15.000 per jaar kost #stress! :? :? )

Ik zou het top vinden als iemand hier ervaringen heeft of iemand met ervaringen kent die ik zou kunnen berichten/mailen! _O_
Kims
Reisexpert

Re: Gezocht! Iemand die in Australië gestudeerd heeft

Bericht door Kims »

Hi,

Collegegeld is in Australie per universiteit verschillend en het systeem werkt anders dan in NL. Je kan op de verschillende websites van de universiteiten zien hoeveel dat is. Meer prestigieuze universiteiten in grote steden rekenen aanzienlijk meer dan in kleinere, meer afgelegen plekken. Zo is studeren in Sydney bijvoorbeeld veel duurder dan in Tasmanie. Ook de toelatingseisen kun je online vinden en zijn soms verschillend per staat.

Australie heeft studieleningen via de regering genaamd HECS, voor meer info zie: http://studyassist.gov.au/sites/studyas ... lp-welcome
Ik weet niet of je daarvoor in aanmerking komt als permanent resident maar waarschijnlijk wel. Hou er rekening mee dat dit een lening is, geen toelage.

Tussen het krijgen van je WHV en een (tijdelijk) partnervisum wat uiteindelijk een permanent visum wordt, zit zeker 2 jaar al dan niet langer. Hou ook daar rekening mee.

Ik begrijp dat je je opties wil bekijken maar misschien kun je tzt kijken wat je wil als je eenmaal in Sydney bent. Kan zijn dat je het niets vindt, je relatie eindigt, je heimwee krijgt, etc. Je kan altijd later studeren. Reizen geeft je veel levenservaring wat erg waardevol is, dat is mijn mening tenminste :-)

Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Plaats reactie