Reis door Kenia, Tanzania en Zambia

Stel hier je vragen over het Oostelijke gedeelte van Afrika.
Plaats reactie
ROosterbaan

Reis door Kenia, Tanzania en Zambia

Bericht door ROosterbaan »

Mijn vriend en ik willen in de periode 20 januari-25 maart een negen weken durende reis maken door Kenia, Tanzania en Zambia.

Zijn er mensen die dit al gedaan hebben? Mensen die tips en adviezen willen geven? Ons doel is vooral dieren/wildlife spotten en de watervallen in Zambia zien!

Ook zijn we erg benieuwd naar het budget van een soortgelijke reis in deze landen, ervan uitgaande dat we geen low budget backpackers zijn maar ook niet de meest luxe reizigers.

Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties! Alvast bedankt! :)
Trosroos

Re: Reis door Kenia, Tanzania en Zambia

Bericht door Trosroos »

Hoi,
Wij waren voor 6 dgn safari in Tanzania en 6 dgn Zanzibar al 4000 eur pp kwijt. Dit is incl alles. 6 dgn Safari (wij hadden prive met zijn 2) kostte al 2400usd pp. Daar komen de park fees (kan duur zijn) nog bij.

Wij zijn middenklas reizigers.

Ik weet niet hoe je gaat reizen. Maar Tanzania kan je de parken alleen georganiseerd doen. Kenia schijnt iets goedkoper te zijn dan Tanzania, maar ook onrustiger.

Ik zou een paar offertes opvragen bij verschillende lokale operators. Check bijv safaribookings.com voor veel info.
Wij hebben een lokale organisatie benaderd en waren uiterst tevreden. Zanzibar zelf gedaan, alleen de safari door hun.

Succes!
AlainDeco

Re: Reis door Kenia, Tanzania en Zambia

Bericht door AlainDeco »

Wat een prachtig vooruitzicht zeg! Kan wel een aantal tips geven over Zambia. Allereerst zou ik via Tanzania naar Malawi gaan en zo door naar Zambia. Noord-Zambia schijnt namelijk wat lastig te bereizen te zijn. In Malawi is het openbaar vervoer prima, ook de wegen zijn naar afrikaanse begrippen redelijk en het is back-pack vriendelijk. Je kan dan ook nog wat stops maken langs lake Malawi om te relaxen, bijvoorbeeld in Nkhata bay.

Daarbij kan je vanuit Lilongwe makkelijk in Zambia komen en kom je langs South Luangwa NP. Dit park zou ik zeker niet overslaan, helemaal niet als je luipaarden wilt spotten. Eventueel kan je al een excursie boeken vanuit lilongwe. Vanuit de hostels daar worden genoeg trips aangeboden. Ga je op eigen houtje richting South Lungwa, ook dan kan je wel voor een redelijke prijs een mooie safari maken.

Andere parken in Zambia zijn erg prijzig, met name omdat er weinig tot geen budget accomodaties zijn, maar ook via hostels in bv, Lusaka zijn wel eens redelijke deals te vinden.

Verder is reizen in Zambia ook redelijk gemakkelijk, maar de afstanden zijn groot. Reken op 7uur van de grens met Malawi naar Lusaka en nog eens 7uur vanaf Lusaka naar Livingston.
Plaats reactie