Betalen in het buitenland

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
bolletjeom
Reisexpert

Re: Betalen in het buitenland

Bericht door bolletjeom »

kijk!!! dat is nog eens een fijn overzicht van een duo gebruiker!!!

ik heb overigens met mijn rabopasje geen enkel probleem gehad met de kippen in laos ;) En onze random Reader heeft 2 jaar reizen gewoon overleeft. Wij hadden id voor de zekerheid wel een reserve bij ons.

Is het niet een idee om die postbak tan lijst in te scannen en in je mailbox te bewaren?

Wat betreft het CC overzicht van de rabo. Das waar. die komt idd met de post en dat is vrij irritant. Wij hadden ook zo'n trage zaakwaarnemer die we 10 keer moesten vragen wat er afgeschreven was.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Als je de keuze hebt is het dan sowieso niet handig om van verschillende banken wat mee te nemen? Want wat koentb heeft in Azie had ik b.v. weer andersom in Brazillië. Misschien eens goed om hier een studie van te maken :P
Mil1
Reiziger

Bericht door Mil1 »

Over dat inscannen van je tan-lijst van de postbank om deze vervolgens in je mailbox te bewaren:

Er zijn overal internetcafés waar alles wat je online doet wordt geregistreerd: inloggen op sites als bank en mailbox, registreren van wat je intikt (dus gebruikersnamen en wachtwoorden).
Door die combinatie wordt het bij kwaadwillende mensen wel erg makkelijk om in te loggen op je bankaccount en vervolgens je tan-codes uit je mailbox te halen.
Ik ga liever voor de papieren versie op reis. In het ergste geval raak je die kwijt, maar je hebt er natuurlijk voor gezorgd dat het thuisfront een kopie heeft liggen en je inlogcodes niet op je tan-lijst staan ;)
bolletjeom
Reisexpert

mwah, denk je echt dat het zo hard loopt??
Als ik zo'n lijst in mijn mailbox zou zetten zou ik heb hem in het mapje "onthouden" zetten. dus ze moeten al nederlands kunnen om te weten dat dit een belangrijk mapje is. en als ie dan tussen 30 andere mails staat en de titel zegt niet Tanlijst of bank ofzo maar iets onschuldigs dan kunnen ze dat vast niet vinden

wij hebben ook 2 pasjes bij ons. Rabobank en ABN amro.
Toen we de eerste keer in Zuid-Afrika waren hadden we nog ABN en Postbank. Op een gegeven moment konden we een paar dagen op rij met beide niet pinnen. Gelukkig waren er mensen met een rabobank pas die ons toen geld geleend hebben.
Ik heb eigenlijk verder nooit meegemaakt dat ik met de rabopas niet kon pinnen. Niet in Azië, niet in Afrika, niet in Australie, niet in N-z, niet in noord amerika, midden amerika of zuid-amerika.
Ik gebruik de ABN pas zelden dus hoe goed die het doet kan ik niet echt zeggen.

De enige keren dat we problemen hadden met pinnen waren die van algemene aard en lag het niet aan het type bankpas
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

bolletjeom schreef:mwah, denk je echt dat het zo hard loopt??
Ik denk ook dat ze alles precies kunnen zien, je hebt totaal geen controle over wat er op de computer staat en wat er wordt geregistreerd. En het is echt kinderlijk eenvoudig. Dus wanneer ik een internet café binnen stap met een japaner of chinees achter de counter, dan doe ik alleen het hoognodige :)
bolletjeom
Reisexpert

nou ja, ik reis veel..zoals jullie wel weten... en ik internetbankier echt overal en er is nog nooit iets mis gegaan.
Ik moet serieus het eerste incident nog horen van iemand die problemen heeft gehad daarmee.
Verhalen over mensen met CC fraude tijdens het reizen ken ik dan weer wel in overvloedde.

kent iemand (betrouwbare) verhalen dat er iets mis is gegaan met de bankrekening ( dat niet CreditCard gerelateerd is) ?
Plaats reactie