Meerdere continenten in 6 maanden?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Evanderenden

Meerdere continenten in 6 maanden?

Bericht door Evanderenden »

Dag Allemaal,

Half november dit jaar vertrekken mijn vriend en ik naar Oostenrijk om een seizoen skiles te geven tot eind maart. Vanaf april willen wij op reis gaan richting Australië om hier een maand of 3 te werken voor de extra financiën en opdoen van werkervaring buiten Europa. (Met skiles geven hou je maandelijks niet perse veel over namelijk). Daarna heeft mijn vriend officieel vrij tot eind december 2018 waarna hij terug moet komen voor zijn baan. We houden dan 6 maanden reizen over. Ik ben al op een aantal plaatsen in de wereld geweest (behalve midden/zuid amerika) maar voor mijn vriend ligt de wereld open en kent hij enkel 3,5 week maleisie.
Ik vind het erg moeilijk een keuze te maken voor deze periode welk continent te bereizen. Ik denk dat de opties zijn:
- Nog stuk australie/nieuw zeeland en misschien klein stukje Azie
- 6 maanden (zuid-oost) azie (dan zou ik graag Japan bv ook willen zien)
- 6 maanden midden/zuid amerika
- 6 maanden Afrika

Of zouden mensen hier zeggen dat een combinatie van continenten ook best te doen is.
Dank allen
Erik
Site Admin

Re: Meerdere continenten in 6 maanden?

Bericht door Erik »

Welkom op het forum en wat een mooie plannen :)

Zes maanden rondreizen lijkt me op zich genoeg om wat van de wereld te zien. De vraag is of je er voor moet kiezen om meerdere continenten te zien, of dat je één continent goed gaat bekijken eventueel in combinatie met een tweede continent.

Australië en Nieuw-Zeeland zijn het duurste om te bezoeken. Ik weet niet exact wat het dagbudget is, maar het ligt hoger dan de andere landen. Je zou dit eventueel wel kunnen combineren met Azië, door op de terugweg een tussenstop te maken. Als je de tussenstop op de terugweg maakt is het niet zo wennen aan het prijsverschil, want in Azië is alles (in vergelijking tot Australië) spot goedkoop. Japan is helaas wel een duurdere bestemming in Azië.

Afrika is afhankelijk waar je naar toe gaat ook niet perse goedkoop. Wel mooi en uniek. Kijk wel goed naar welke landen je wel en niet kunt bezoeken, want op sommige plekken rommelt het nogal.

Midden en Zuid-Amerika zit er een beetje tussen in. Niet zo goedkoop als Azië maar ook niet zo duur als Australië. Het is wel iets onveiliger (relatief) dan de andere bestemmingen en Spaans spreken is belangrijk om goedkoper en fijner te reizen.

Zelf zou ik voor één continent kiezen en die goed bekijken in plaats van de hele wereld over te vliegen en van alles maar een beetje te zien.
ketting
Reisexpert

Bericht door ketting »

Ik kan me helemaal vinden in wat Erik schrijft. Verder zou ik rekening houden met de seizoenen. Nieuw-Zeeland is fantastisch, maar dat zou ik niet in Juli al doen want dan is het winter. Maak anders een lijstje van landen waar jullie graag naartoe zouden willen en kijk in welke maanden je die het beste kan bezoeken. Kijk vervolgens wat er met vliegtickets (RTW?) te realiseren is, wat dit kost en of je dit het waard vindt.

Persoonlijk zou ik voor je eerste optie gaan. Australie is groot en je komt er hierna misschien niet meer zo snel voor langere tijd. Nieuw-Zeeland zou dan in het voorjaar kunnen (oktober/november) en dan de reis afsluiten in Azie (Vietnam?) waar je nog goedkoop lekker van het klimaat en het eten kunt genieten voordat je weer de Nederlandse winter in gaat. Ik denk dat dit ook het meest praktisch en voordelig is qua vliegtickets en seizoenen, hoewel Zuid Amerika mijn favoriete continent is.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Goed punt Ketting. Ik had nog niet eens naar de beste reistijd en de kosten gekeken, maar die spelen zeker ook een belangrijke factor wat de beste keuze is.
Plaats reactie