De rustigste, meest ontspannen plek ter wereld?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Vic90

De rustigste, meest ontspannen plek ter wereld?

Bericht door Vic90 »

Beste allemaal,

Ik ben Vic, zesentwintig jaar en anderhalf jaar geleden heb ik een ongeluk gehad. Dit heeft er voor gezorgd dat ik 24/7 hoofdpijn heb, deze varieert afhankelijk van de intensiteit van mijn activiteiten (zo zijn computeren, telefoons en (teveel) fysieke activiteit funest). Dit heeft er tevens voor gezorgd dat ik - tijdelijk - met mijn studie gestopt ben en mijn grootste tijd doorbreng op mijn kamer, afgewisseld met een klein stukje lopen zo nu en dan, lezen en mijn grote passie: schrijven.

Nu ben ik hier niet voor medelijden of mentale steun, maar over twee weken begint - niet voor de eerste keer - het hele medische circus (ziekenhuis, pijnpoli etc.). Nu kan ik mezelf een beetje zielig liggen vinden op mijn kamer, of de tussenliggende periode aangrijpen en er een positieve draai aan geven.

Mijn vraag aan jullie: Welke plek raden jullie aan om naar toe te gaan, waar ik in alle rust tot mezelf kan komen, ik omgeven word door stilte en heeft een prachtig landschap waar ik doorheen kan lopen?

• - Eén plek, een kleine rondreis, het maakt me niet uit.
    - Een aangenaam klimaat is een leuke bonus, maar verre van noodzakelijk.
    - Ik heb een vrij gelimiteerd budget, maar ik kan op elk moment vertrekken.
    - Ik beschik niet over een auto.
Ontzettend bedankt dat jullie de moeite nemen om dit te lezen en voor eventuele reacties.

Vic

Ps. Ik zal niet erg rap zijn met het reageren, aangezien ik het computeren zoveel mogelijk probeer te vermijden.
Kims
Reisexpert

Re: De rustigste, meest ontspannen plek ter wereld?

Bericht door Kims »

Hi,

Kijk eens naar een 10 daagse Vipassana stilteretraite in Europa op een mooie plek in de natuur. Dan vindt je de stilte en rust in jezelf op een rustgevende plek!

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Wij hebben best veel van Europa gezien en wij vinden Scandinavie, en dan met name het noorden van Noorwegen en Zweden, echt heel rustgevend. Hoe noordelijker, hoe rustiger (dun bevolkt en weinig toeristen). Wij hebben overnacht in stuga's en nooit last gehad van andere gasten. De natuur is prachtig..... We hadden meestal uitzicht op een meer of bergen. Echt geweldig! Op 1 camping hadden we geen elektriciteit, dat was helemaal back to basic: kaarsjes aan, kampvuurtje, etc. Wij hadden alleen wel eigen vervoer, je zou je dan even moeten laten informeren over het OV. Twee minpuntjes: als je in de zomer naar Scandinavie gaat zijn er veel muggen, en boodschappen ed zijn er nogal duur. Ik kan thuis de campings voor je opzoeken (ik zit momenteel in Spanje). Wanneer ben je van plan om te vertrekken? Als je nog iets wilt weten, mag je ook altijd een berichtje sturen!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Misschien ergens naar Finland gaan, niet goedkoop maar zelfs de mensen zullen je over het algemeen ontwijken :)
mtnijland

Bericht door mtnijland »

Hoi Vic,

Ik ben afgelopen jaar op de Azoren geweest, Ponta Delgada. Dit heb ik ervaren precies zoals jij omschrijft. Laid back, mooi landschap (vulcanisch eiland), rustige stranden waar je kunt wandelen, niet super toeristisch maar genoeg om er te kunnen komen en faciliteiten te hebben. Huur brommer of taxi het eiland verkennen is goed te doen.

Succes met wat je ook gaat doen!
Groet,
Michiel
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

@Vic90
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Plaats reactie