tips eerste bescheiden soloreis

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
bescheidenrijziger

tips eerste bescheiden soloreis

Bericht door bescheidenrijziger »

Na vele uren zoeken naar een geschikte locatie etc. leek dit me gewoon de beste manier om alles te weten te komen in verband met reizen. Ik ben nog maar 17 jaar en heb besloten deze vakantie voor het eerst alleen op reis te gaan. Wanneer ik zoek naar de beste locaties kom ik elke keer wel gelijkaardige locaties uit, maar op een locatie zoals Madagascar, Maleisië, Australie,... lijkt het me niet evident om veel te zien op een relatief korte tijd zonder rijbewijs. De drie grote struikelblokken zijn dus: locatie? Openbaar vervoer? Duur?. Deze reis zou ook moeten gebeuren in de zomervakantie aangezien ik september begin met universitaire studies. Het idee was een paar weken soloreizen naar een geschikte locatie die iets uitzonderlijker is dan die binnen Europa. Dit is een behoorlijke hap, maar ik ben er uiteindelijk al lang over aan het nadenken en hoop op deze manier een paar knopen te kunnen doorhakken.

Alvast bedankt!
ubiytsa
Reisexpert

Re: tips eerste bescheiden soloreis

Bericht door ubiytsa »

Een 17-jarige die schrijft als een 71-jarige ^_^

Hoeveel weken wil je? Wat zoek je in een bestemming? Feesten? Natuur? Cultuur? Wat is je budget?
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
anouska
Vakantieganger

Bericht door anouska »

hallo,
om jou van bruikbare tips te voorzien zal je iets meer info moeten geven. Ben je een jongen of een meisje, hoe lang wil je reizen, wat is je budget.
Wil je in het land zelf op een plek blijven of met openbaar vervoer reizen? wil je slapen in een hostel of op een andere manier.
Prachtige landen om te reizen zijn bijvoorbeeld Argentinie en Peru.
In Argentinie heb je prima openbaar vervoer, ook nachtbussen.
Wel is het handig om thuis via internet alvast je route te plannen en eventueel de 1e tickets aan te schaffen.
Mogelijk zijn er ook kortingen voor jongeren.
Boek in ieder geval altijd je 1e en eventueel 2e overnachting, want gaan zoeken als je net na een verre reis uit een vliegtuig stapt is niet zo handig. dan wil je wel even je bagage kwijt en bekijken hoe je verder zal gaan.
Argentinie en Peru zijn GROTE landen, dus daar kun je maar een stukje van doen. Een erg leuke plek is Cusco, in Peru. Je zou dat ook als standplaats kunnen nemen en vandaar uit trips maken.
Als je bij kleine reisbureautjes ter plekke naar excursies informeert orienteer je dan goed, neem niet meteen het 1e het beste aanbod, kijk even verder, vergelijk.
En verder, neem geen zaken van waarde mee, je dure jas , je fototoestel etc zijn aantrekkelijke objekten.
Ook Azie is prachtig om in te reizen, de mensen zijn vriendelijk en als jij er open voor staat ook behulpzaam. Het maakt niet uit dat je niets kan lezen, met een glimlac, handen en voeten kom je heel ver. Soms een beetje Engels. Peking, indrukwekkende stad.
Succes en als je concrete info wilt, laat het weten!
groet van een solo reizigster (al jaren en jaren met veel plezier!), Anouska
wim van brink
Wereldreiziger

Bericht door wim van brink »

Hel lastig om op je vraag een aardig antwoord te geven. Mijn eerste vraag is, over wat voor een budget beschik je. Is toch wel bepalend voor de keuze die je maakt. Mijn volgende vraag; wil je een cultuurschok of hou je het liever bij het vertrouwde.
Zelf zou ik in jouw geval kiezen voor een goedkoop ticket naar een Aziatisch land, maakt niet uit welke; Vietnam, India, Nepal, Laos, Cambodja, Thailand, Indonesië en Maleisië. Allemaal landen die makkelijk te bereizen zijn. Het openbaar vervoer is prima, hotels, hostals in overvloed en het eten is er prima. Lijkt mij als eerste kennismaking een prima keuze zeker gezien mijn eigen reiservaring in deze landen. India kan zorgen voor een lichte depressie als je niet het straatleven van de miljoenensteden zoals Mumbai kent. Een straatleven dat zo afwijkt van wat wij gewend zijn, ik zal het niet allemaal benoemen, dat alles wat je ziet verwondering c.q. walging, verontwaardiging enz. oproept. Voor de andere landen geldt dat in mindere mate.
Gooi een dobbelsteen op, laat je verrassen.

Grt. Wim
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Of in plaats van de dobbelsteen kijk naar het beste of meest voordelige vliegticket. Op die manier wordt de keuze ook voor je gemaakt en houd je nog wat budget over voor een uitspatting daar :).
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

@bescheidenrijziger is sinds 28 dec niet meer actief geweest...

@Erik : Werkt de @ functie weer? Die vond ik wel super namelijk ^O^
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Nee, nog niet. Hopelijk eind deze week.
Plaats reactie