route costa rica
route costa rica
Hallo,
We gaan in februari 2,5 week naar costa rica. Ik zou graag advies willen hebben over de mogelijke route. We willen niet op te hoog tempo reizen dus wellicht moet er iets geskipt worden. We reizen met openbaar vervoer en wellicht deel met huurauto.
Amsterdam - San José
San José - Tortuguero (ca. 6 uur)
vanaf Cano Blanco per boot naar Tortuguero
Tortuguero - Guapiles (ca. 3 uur mogelijk hier huurauto) - Puerto Viejo de Talamanca
Puerto Viejo de Talamanca - Sarapiquí
Optie van Sarapiqui of vanuit La Fortuna naar Caño Negro
natuurpark ?
Puerto Viejo de Sarapiquí - La Fortuna (ca. 97 km)
La Fortuna/Arenal
La Fortuna - Monteverde (ca. 120 km)
Monteverde - Sámara (ca. 158 km)
Sámara, mogelijk overslaan ivm tijd ?
Optie van Sámara naar Manuel Antonio - Tortuga of beter naar Matapalo ?
Hier Corcovado natuurpark bezoeken en/of naar Drake Bay
Drake Bay - San José haalbaar of eventueel vliegen ?
San José - Amsterdam
Ik hoor het heel graag !
We gaan in februari 2,5 week naar costa rica. Ik zou graag advies willen hebben over de mogelijke route. We willen niet op te hoog tempo reizen dus wellicht moet er iets geskipt worden. We reizen met openbaar vervoer en wellicht deel met huurauto.
Amsterdam - San José
San José - Tortuguero (ca. 6 uur)
vanaf Cano Blanco per boot naar Tortuguero
Tortuguero - Guapiles (ca. 3 uur mogelijk hier huurauto) - Puerto Viejo de Talamanca
Puerto Viejo de Talamanca - Sarapiquí
Optie van Sarapiqui of vanuit La Fortuna naar Caño Negro
natuurpark ?
Puerto Viejo de Sarapiquí - La Fortuna (ca. 97 km)
La Fortuna/Arenal
La Fortuna - Monteverde (ca. 120 km)
Monteverde - Sámara (ca. 158 km)
Sámara, mogelijk overslaan ivm tijd ?
Optie van Sámara naar Manuel Antonio - Tortuga of beter naar Matapalo ?
Hier Corcovado natuurpark bezoeken en/of naar Drake Bay
Drake Bay - San José haalbaar of eventueel vliegen ?
San José - Amsterdam
Ik hoor het heel graag !
Vrijheid, Blijheid, Gekheid
-
Re: route costa rica
Hallo!
Ik ben een paar maanden geleden voor een 1,5 week naar costa rica gegaan. Hierbij hebben we een huurauto gehuurd omdat ov toch best lastig is als je veel wilt zien in een korte tijd. ook gaan er geen bussen in de na middag of avond (alleen sochtends vroeg). Let hierbij op dat je een auto neemt met volledige auto verzekering (wij hadden alleen de basis om kosten te besparen maar gecharged voor 400 euro omdat er geprobeerd was in te breken). Hierdoor maakt het huren van een auto wel redelijk duur maar is het zeker wel waard. (4 wiel is niet perse nodig maar wel handig als je ook onverharde wegen wilt nemen)
Als je echt de mooie parken wilt zien en niet teveel touristen wilt zien zou ik zeker niet naar Manuel Antonio gaan waar alle paden aangelegd zijn en je met hordes touristen naar dezelfde diertjes loopt te staren. Monte verde is erg mooi en zou ik 2 dagen voor uit trekken. Corcovado daarin tegen was wel heel mooi maar zou ik zeker een overnachting in de jungle erbij doen om echt diep de jungle in te gaan en meerdere beesten te zien.
tortugero schijnt er mooi te zijn en zou ik wel de tijd voor nemen.
voor de rest kan ik je niet echt helpen met je planning.
succes!
Ik ben een paar maanden geleden voor een 1,5 week naar costa rica gegaan. Hierbij hebben we een huurauto gehuurd omdat ov toch best lastig is als je veel wilt zien in een korte tijd. ook gaan er geen bussen in de na middag of avond (alleen sochtends vroeg). Let hierbij op dat je een auto neemt met volledige auto verzekering (wij hadden alleen de basis om kosten te besparen maar gecharged voor 400 euro omdat er geprobeerd was in te breken). Hierdoor maakt het huren van een auto wel redelijk duur maar is het zeker wel waard. (4 wiel is niet perse nodig maar wel handig als je ook onverharde wegen wilt nemen)
Als je echt de mooie parken wilt zien en niet teveel touristen wilt zien zou ik zeker niet naar Manuel Antonio gaan waar alle paden aangelegd zijn en je met hordes touristen naar dezelfde diertjes loopt te staren. Monte verde is erg mooi en zou ik 2 dagen voor uit trekken. Corcovado daarin tegen was wel heel mooi maar zou ik zeker een overnachting in de jungle erbij doen om echt diep de jungle in te gaan en meerdere beesten te zien.
tortugero schijnt er mooi te zijn en zou ik wel de tijd voor nemen.
voor de rest kan ik je niet echt helpen met je planning.
succes!
Manuel Antonio mag dan extreem toeristisch zijn met aangelegde paden, hier zie je wel de meeste dieren. Kan geen kwaad om daar een dagje te besteden.
Corcovado is fantastisch, maar je zult er vrij weinig dieren spotten. Het gebied is gewoon erg groot. Verder ziet je planning er wel ok uit.
Corcovado is fantastisch, maar je zult er vrij weinig dieren spotten. Het gebied is gewoon erg groot. Verder ziet je planning er wel ok uit.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Goedendag!
a.s. 8 maart(2017) vertrek ik voor ruim drie weken naar Costa Rica en ga ongeveer de zelfde route reizen.
Denk eraan om een auto te huren voor een dag of 10 omdat dit toch een stuk makkelijker is om te doen.
bij wie hebben jullie een auto gehuurd en heb je eventueel nog nuttige tips?
Grt Edgar
a.s. 8 maart(2017) vertrek ik voor ruim drie weken naar Costa Rica en ga ongeveer de zelfde route reizen.
Denk eraan om een auto te huren voor een dag of 10 omdat dit toch een stuk makkelijker is om te doen.
bij wie hebben jullie een auto gehuurd en heb je eventueel nog nuttige tips?
Grt Edgar