Backpacken doen of niet?
-
- Reisexpert
Re: Backpacken doen of niet?
Ik zou dan reizen. Je leert jezelf op een andere manier kennen op reis en aan de hand daarvan kan je beslissingen nemen mbt studie en loopbaan.
Ik zou voor welke optie je ook kiest, zorgen dat je een goed mogelijk gevulde spaarrekening hebt. Wat je daarna ook gebeurt je kunt gemakkelijk je keuzes veranderen wanneer je wat meer financiële middelen hebt. Je hebt nu een vast inkomen wat ik zelf altijd zie als een goede basis om een goed plan te maken en deze daarna uit te voeren. Je kunt als het goed is precies berekenen hoe lang je nodig hebt om "genoeg" reserve op te bouwen.
Weet je 100% zeker dat de opleiding die je wilt gaan volgen bij je past?
Je zou Nieuw-Zeeland in 5 weken kunnen bekijken. Dit is dan één week acclimatiseren buiten beschouwing gelaten. Ik heb mensen gezien die de oost-kust van Australië in 5 weken hebben gedaan. Ik denk wel dat je dan deze 5 weken helemaal uitgeput bent
Voor Nieuw-Zeeland geldt dat minder.
Weet je 100% zeker dat de opleiding die je wilt gaan volgen bij je past?
Je zou Nieuw-Zeeland in 5 weken kunnen bekijken. Dit is dan één week acclimatiseren buiten beschouwing gelaten. Ik heb mensen gezien die de oost-kust van Australië in 5 weken hebben gedaan. Ik denk wel dat je dan deze 5 weken helemaal uitgeput bent

Als je al twee jaar met tegenzin naar je werk gaat heb je in ieder geval al een optie minder. Hoe goed betaald je baan ook is, als je het grootste deel van je leven iets met tegenzin doet kun je daarmee beter stoppen. Het maakt dan ook echt niet uit wat mensen in je omgeving zeggen.
Studeren of reizen? Ik blijf bij mijn vorige advies en dat is om eerst te studeren. Ik denk dat ik persoonlijk heel erg veel moeite zou hebben gehad als ik na mijn reis nog moest studeren en jezelf leren kennen op reis is heel erg persoonsgebonden. Ik ben wel enigszins veranderd, maar om nou te zeggen dat ik belangrijke levenskeuzes heb gemaakt...
Welke studie ben je van plan om te gaan doen en wat voor baan heb je nu?
Studeren of reizen? Ik blijf bij mijn vorige advies en dat is om eerst te studeren. Ik denk dat ik persoonlijk heel erg veel moeite zou hebben gehad als ik na mijn reis nog moest studeren en jezelf leren kennen op reis is heel erg persoonsgebonden. Ik ben wel enigszins veranderd, maar om nou te zeggen dat ik belangrijke levenskeuzes heb gemaakt...
Welke studie ben je van plan om te gaan doen en wat voor baan heb je nu?
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Hoewel ik het hier mee eens ben, zou ik dan toch eerst een plannetje maken voordat ik zou stoppen. Het geeft je veel meer opties en uiteindelijk lijkt het mij dat het je sneller gelukkig maakt. Als je al twee jaar ongelukkig bent, maken één of twee maanden extra ook niet meer uit maar kunnen misschien net wel een wereld van verschil maken.ubiytsa schreef: ↑20 feb 2017 09:02 Als je al twee jaar met tegenzin naar je werk gaat heb je in ieder geval al een optie minder. Hoe goed betaald je baan ook is, als je het grootste deel van je leven iets met tegenzin doet kun je daarmee beter stoppen. Het maakt dan ook echt niet uit wat mensen in je omgeving zeggen.
Ik denk dat je zelf je eigen veranderingen niet zo snel ziet, maar je omgeving wel. Vraag maar eens aan je vrienden of je bent veranderd door je reis. Ik denk dat in veel gevallen mensen dit zullen bevestigen.ubiytsa schreef: ↑20 feb 2017 09:02 Studeren of reizen? Ik blijf bij mijn vorige advies en dat is om eerst te studeren. Ik denk dat ik persoonlijk heel erg veel moeite zou hebben gehad als ik na mijn reis nog moest studeren en jezelf leren kennen op reis is heel erg persoonsgebonden. Ik ben wel enigszins veranderd, maar om nou te zeggen dat ik belangrijke levenskeuzes heb gemaakt...
Een plan maken hoort daar ook zeker bijErik schreef: ↑20 feb 2017 09:10Hoewel ik het hier mee eens ben, zou ik dan toch eerst een plannetje maken voordat ik zou stoppen. Het geeft je veel meer opties en uiteindelijk lijkt het mij dat het je sneller gelukkig maakt. Als je al twee jaar ongelukkig bent, maken één of twee maanden extra ook niet meer uit maar kunnen misschien net wel een wereld van verschil maken.ubiytsa schreef: ↑20 feb 2017 09:02 Als je al twee jaar met tegenzin naar je werk gaat heb je in ieder geval al een optie minder. Hoe goed betaald je baan ook is, als je het grootste deel van je leven iets met tegenzin doet kun je daarmee beter stoppen. Het maakt dan ook echt niet uit wat mensen in je omgeving zeggen.Ik denk dat je zelf je eigen veranderingen niet zo snel ziet, maar je omgeving wel. Vraag maar eens aan je vrienden of je bent veranderd door je reis. Ik denk dat in veel gevallen mensen dit zullen bevestigen.ubiytsa schreef: ↑20 feb 2017 09:02 Studeren of reizen? Ik blijf bij mijn vorige advies en dat is om eerst te studeren. Ik denk dat ik persoonlijk heel erg veel moeite zou hebben gehad als ik na mijn reis nog moest studeren en jezelf leren kennen op reis is heel erg persoonsgebonden. Ik ben wel enigszins veranderd, maar om nou te zeggen dat ik belangrijke levenskeuzes heb gemaakt...

Misschien heb je met dat tweede wel gelijk inderdaad. Mijn omgeving zal zeggen dat ik heel erg veranderd ben; ik zie het meer als een ander perspectief. Maar ik heb geen keuzes gemaakt die van groot belang waren. Ik kijk gewoon wat anders naar de wereld.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
-
in de afgelopen 6 jaar heb ik voldoende gespaard dat als mijn uitgavenpatroon hetzelfde blijft ik ongeveer 3 jaar vooruit kan zonder verdere inkomsten.
en als ik ga stoppen bij mijn huidige werkgever zal dit pas per 1 augustus zijn dit in verband met een project dat nu loopt waar ik bij betrokken ben, en dus ook nog een paar maanden extra om te sparen.
de studie die ik zou willen doen is Logistiek en Economie en duurt 4 jaar en mijn huidige baan is logistiek medewerker (via stage een vast contract aangeboden gekregen en blijven hangen).
en of deze opleiding 100% bij mij past weet ik niet 100% zeker maar de opleiding die ik hiervoor heb gedaan was ook logistiek gericht en dat vond ik wel interessant en het lijkt mij ook leuk om daar verder mee te gaan.
en mij lijkt eigenlijk de beste keuze om eerst te gaan studeren, alleen heb ik na mijn studie nog tijd/geld om een reis te gaan maken?
en de afgelopen 3 jaar heb ik regelmatig dit forum gelezen en ook reisverslagen op waarbenjij.nu en elke keer als ik weer iets lees over reizen begint het bij mij te kriebelen.
dus ik ben er denk ik wel uit wat betreft studeren en reizen alleen nog niet in welke volgorde.
en als ik ga stoppen bij mijn huidige werkgever zal dit pas per 1 augustus zijn dit in verband met een project dat nu loopt waar ik bij betrokken ben, en dus ook nog een paar maanden extra om te sparen.
de studie die ik zou willen doen is Logistiek en Economie en duurt 4 jaar en mijn huidige baan is logistiek medewerker (via stage een vast contract aangeboden gekregen en blijven hangen).
en of deze opleiding 100% bij mij past weet ik niet 100% zeker maar de opleiding die ik hiervoor heb gedaan was ook logistiek gericht en dat vond ik wel interessant en het lijkt mij ook leuk om daar verder mee te gaan.
en mij lijkt eigenlijk de beste keuze om eerst te gaan studeren, alleen heb ik na mijn studie nog tijd/geld om een reis te gaan maken?
en de afgelopen 3 jaar heb ik regelmatig dit forum gelezen en ook reisverslagen op waarbenjij.nu en elke keer als ik weer iets lees over reizen begint het bij mij te kriebelen.
dus ik ben er denk ik wel uit wat betreft studeren en reizen alleen nog niet in welke volgorde.
-
- Reisexpert
Ik snap waar je vandaan komt, ik heb het zelfde, als ik over mooie bestemmingen lees wil ik het liefste gelijk vertrekken.
Tijdens je studie zul je overigens vaak zat tijd hebben om tripjes te maken, weliswaar niet zo lang maar toch gelegenheid zat. Denk aan de vakanties, weliswaar duurdere periode maar met goed zoeken kom je een heel eind!
Als ik het goed gelezen heb ben je nu rond de 22? Je hebt nog tijd zat om straks te reizen, daar zou ik me persoonlijk niet zo heel druk op maken, geld kan ik niet zo veel over zeggen, hangt van jezelf af. Desnoods werk je na je studie eerst een klein jaartje en vertrek je daarna
Succes met je keuze!
Tijdens je studie zul je overigens vaak zat tijd hebben om tripjes te maken, weliswaar niet zo lang maar toch gelegenheid zat. Denk aan de vakanties, weliswaar duurdere periode maar met goed zoeken kom je een heel eind!
Als ik het goed gelezen heb ben je nu rond de 22? Je hebt nog tijd zat om straks te reizen, daar zou ik me persoonlijk niet zo heel druk op maken, geld kan ik niet zo veel over zeggen, hangt van jezelf af. Desnoods werk je na je studie eerst een klein jaartje en vertrek je daarna

Succes met je keuze!
Ben het eens met Arnout, dat je ook tijdens je studie mooie reizen kunt maken. Ik denk dat je op zich als student nog steeds wel redelijk buiten de duurdere periodes kunt reizen, omdat je vaak eerder en langer vakantie hebt.
-
- Reisexpert
Dat valt mij nog vies tegen moet ik bekennen. Bij de Hogeschool van Amsterdam heb ik wat dat betreft tot nu toe redelijk wat pech gehad, voornamelijk de zomervakantie is lang genoeg om weg te gaan. Verder zit je snel met tentamens en andere projecten direct na de vakanties, wat het toch al een stuk lastiger maakt

Maar als je het een beetje oke plant, kun je met het minimale aan college overslaan, zo'n 3,5 week weg midden in het schooljaar.

Once a year, go someplace you’ve never been before.