Colombia 5 weken

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
GinoT
Wereldreiziger

Colombia 5 weken

Bericht door GinoT »

Beste reizigers,

aankomende juli ga ik voor 36 dagen met mijn vriendin reizen in Colombia.

Hoewel ik de nodige ervaring heb in Azie, ga ik voor het eerst richting Zuid-Amerika. Op dit moment heb ik een route gemaakt, maar zelf ben ik er niet echt zeker over of het ook haalbaar is en hierover zou ik graag jullie mening en ervaring willen horen. Daarnaast hoor ik graag andere tips en bezienswaardigheden die eventueel leuker zijn en/of er bestemmingen eruit gelaten moeten worden.

Op zich hebben we een idee wat we willen zien en doen op elke bestemming :)

Reisplanning:
Bogota 3D/2N
San Agustin 5D/4N
Cali 4D/3N
Salento 5D/4N
Medellin 3D/2N
Santa Marta 9D/8N
Mompox 4D/3N
Cartagena 3D/2N
San Andres 7D/6N
Bogota 1D/1N

Vervoer:
Bogota - SA: nachtbus
SA - Cali: busrit 8 uur
Cali - Salento: busrit 4 uur
Salento - Medellin: busrit 6 uur
Medellin - SM: vliegtuig
SM - Mompox: busrit 5,5 uur
Mompox- Cartegena: busrit 5,5 uur
Cartagena - San Andres: vliegtuig
San Andres - Bogota: vliegtuig

Graag jullie mening hierover.

Groetje GIno
ubiytsa
Reisexpert

Re: Colombia 5 weken

Bericht door ubiytsa »

Mooie route!

San Agustin stelt heel erg weinig voor, dus ik zou daar wat minder dagen besteden. Santa Marta is inclusief Tayrona, Ciudad Perdida en Taganga?

Salento ook erg veel dagen en Mompox ook.

Andere mogelijke plaatsen die ik kan aanbevelen:
Tatacoawoestijn
Popayan
Zipaquira (bij Bogota)
Guatape (bij Medellin)
Villa de Leyva
Barichara
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
GinoT
Wereldreiziger

Re: Colombia 5 weken

Bericht door GinoT »

Hi Ubiytsa

bedankt voor je reactie!

Tatacoa zouden we kunnen doen als een tussenstop tussen Bogota en San Agustin. Ik ben alleen bang dat we straks alleen te veel overdag reizen en we voornamelijk tussenstops maken omdat we te veel willen zien.

Zelf zou ik ook graag naar Tierradentro Archeological Park willen gaan. Alleen dit ligt niet echt op de weg.

Betreft Salento had ik de keuze gemaakt omdat ik er veel over had gelezen en het mensen goed was bevallen. En omdat ik nogal een koffiesnob ben.

Heb jij trouwens enig idee of vliegtickets flink duurder worden als we ze pas in Colombia boeken of is het een wijs besluit om ze nu vooraf te boeken? Normaal ben ik niet echt van het vooruit plannen, maar omdat het 5 weken zijn, wil ik toch graag het beste eruit halen.

Ik hier een kleine planning voor wat ik graag zou willen doen betreft sommige bestemmingen. Ik heb wat dagen weggehaald en 2 dagen voor Popayan vrijgemaakt. Dit zou goed uitkomen, aangezien het op de weg ligt van SA naar Cali.

San Agustin 2N
- Archeological Park
Popayan 2N
Cali 3N
Salento 4N
- Coffee Country
Medellin 2N
Santa Marta 9N
- Ciudad Perida
- Taganga
Mompox 2N
Cartagena 2N
San Andres 7N
Bogota 1N

Bij deze planning hebhen we nog 2 nachten over te vrije besteding. Ik zou 1 dag kunnen toevoegen aan Medellin en 1 dag aan Cartagena of Popayan.

Groetjes Gino
Plaats reactie