Het is een mooie route, maar inderdaad wel veel voor 3,5 week. Je zult heel veel in de auto zitten. Ik zou er voor kiezen om steeds een paar dagen op dezelfde plek te blijven (optie 1). Ik ben op Magnetic Island geweest en persoonlijk vond ik het niet heel bijzonder.. Zeker niet als je daarvoor al naar Fraser en de Whitsundays bent geweest. Als ik een tip mag geven (Kims heeft het ook al gezegd): ruil het om voor de Atherton Tablelands. Het artikel: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/au ... 16720.html Of blijf langer op de al genoemde plekken. Cairns heeft niet echt een strand, hiervoor moet je een stukje noordelijker (bv Trinity Beach). Maar de stranden stellen hier ook weinig voor. Nog noordelijker, bij de Daintree, heb je ook stranden, maar de kans is groot dat je hier niet mag zwemmen ivm krokodillen.
- Is het stukje Lemington/Springbrook/Gold Coast de moeite waard om toe te voegen? Is het echt bijzonder genoeg vergeleken met andere highlights? Geen idee, sorry!
- Door het toevoegen van dit stukje vervallen een dag Noosa en Whitsundays. Desondanks zijn we daar nog steeds 1,5/2 dagen per stuk. Is 1,5e dag Noosa/Sunshine Coast genoeg? Waar zou je het beste overnachten? Noosa of Sunshine Coast? Ik denk wel dat het voldoende is qua tijd. Om te overnachten zou ik persoonlijk voor Noosa kiezen.
- Is 2 dagen Whitsundays genoeg? Het lijkt me fantastisch maar ik weet niet goed wat er in juli allemaal te doen is. Het zal geen fantastisch strandweer zijn maar meer genieten van de mooie stukken natuur. Een zeiltocht met overnachting lijkt ons leuk. Kom je dan ook op de eilanden? 2 dagen moet voldoende zijn. Geen ervaring met een dergelijke zeiltocht!
- We hebben nu een stop in Rockhampton gezet, puur om een lange reis van +/- 10 uur (volgens Google Maps) op te breken, maar het spreekt ons weinig aan. Zouden jullie er evt. een reisdag van maken om ergens anders een extra dag te besteden? Daar zou ik inderdaad voor kiezen. Ga onderweg picknicken op een mooi plek, maak even een korte wandeling door en leuk stadje, zodat het de reis wat verbreekt.
- We gaan een auto huren om te reizen, maar hebben met o.a. Whitsundays, Fraser Island en misschien wel Daintree ook een aantal tours met organisaties. Waar bewaar je de auto dan? Kun je die bij een hotel/AirBNB laten staan in overleg (aangezien je er ook vaak weer terugkomt) of bij de tourorganisaties? Parkeergarages? Ik heb nooit een auto gehuurd in AU, maar ik denk dat je deze gewoon achterlaat op bv het parkeerterrein.
- Zijn er algemene toevoegingen waarvan jullie vinden dat we er te lang zijn, te kort zijn of mooie bezichtigingen niet in de route hebben? Zie hierboven