Hi,
Ik ben momenteel samen met een vriendin op pad in Nicaragua. We zijn hier pas een dag of 10, maar het bevalt me prima! De mensen zijn lief, de muziek is heerlijk en het eten ook : )
Qua veiligheid heb ik, op enkele waarschuwingen en verhalen van andere mensen na, nog niets gemerkt van het feit dat het een onveilig land zou zijn (klopt af

).
Wel ben ik zelf altijd ultra-voorzichtig, zowel met m'n spullen als met persoonlijke veiligheid. Zo zou ik niet in het donker gaan rondstruinen op een plek waar voor gewaarschuwd wordt.
Accommodatie in Nicaragua is vrij duur, tenzij je in hostels/dorms slaapt. Mijn reisgenote en ik betalen nu gemiddeld zo'n 30 (us) dollar voor een kamer, maar het kan zeker ook een stuk goedkoper, vooral als je van tevoren een beetje plant (doen wij niet). Inmiddels hebben we geleerd dat bijv. booking.com hier absoluut niet voordeliger is dan gewoon een hotel binnenlopen, dus vanaf nu zullen die kosten hopelijk wat minder hoog worden.
Voor een dorm betaal je denk ik gemiddeld tussen de 7 en de 15 dollar of zo...
Al met al vind ik het tot nu toe een heerlijk land en ik zou het zeker iedereen aanraden.
Het is ook veel meer gericht op toeristen dan ik had verwacht, zeker als je een beetje op de gebaande paden blijft. Je komt hier genoeg andere toeristen tegen, zonder nu meteen een overdosis te krijgen : )
Over de andere landen kan ik je (nog) niets vertellen : )
Veel plezier alvast!