Cuba, Nicaragua, Colombia of Argentinië?

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
BenS

Cuba, Nicaragua, Colombia of Argentinië?

Bericht door BenS »

Hi reizigers!

In maart zou ik graag 3 weken alleen willen gaan rondreizen en twijfel tussen Cuba, Nicaragua, Colombia en Argentinië. Mijn budget is max. €2000 incl. ticket.

Welke reisbestemming zouden jullie mij adviseren? Ik ben erg benieuwd naar jullie mening, ervaringen en tips! ^O^

Groetjes Suzanne
Erik
Site Admin

Re: Cuba, Nicaragua, Colombia of Argentinië?

Bericht door Erik »

Hoewel ik er nooit geweest ben schijnt Cuba op het moment vrij duur te zijn. Met name het vinden van accommodatie en een vlucht drijft de prijs omhoog. Ik denk dat deze bestemming daarom al snel buiten je budget valt.

Naar Nicaragua vlieg je voor €580,- met een tussenstop in Atlanta. Dan houd je nog €1400 over. Dat zou genoeg moeten zijn om door Nicaragua te reizen wanneer je een beetje oplet wat je uitgeeft en een beetje een planning maakt.

Colombia weet ik niet (Mag ik je nog steeds taggen @Hildo ? :P ) Argentinië is volgens mij ook duur om naar te vliegen, maar het land is goedkoper. Wel is het er minder veilig dan Nicaragua, Cuba of Colombia.
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

Cuba zou ik alleen niet doen, tenzij er wat veranderd is. Ik ben er een paar jaar geleden geweest en je komt niet zoveel toeristen tegen, er zijn geen hostels, casa particulares (bij mensen thuis slapen) betaal je eigenlijk altijd als twee personen.

Argentinie is in maart wellicht een goede keuze ivm temperaturen. Colombia/Nicaragua kan je volgens mij in alle jaargetijden heen.
BenS

Bericht door BenS »

Bedankt voor jullie adviezen!Ik zag op de website van rijksoverheid dat er overal veiligheidsrisico's zijn, maar de meeste en 'heftigste' in Colombia. Ben mede daarom ook heel benieuwd naar advies van andere vrouwen alleen :)
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Hi,

Ik ben momenteel samen met een vriendin op pad in Nicaragua. We zijn hier pas een dag of 10, maar het bevalt me prima! De mensen zijn lief, de muziek is heerlijk en het eten ook : )
Qua veiligheid heb ik, op enkele waarschuwingen en verhalen van andere mensen na, nog niets gemerkt van het feit dat het een onveilig land zou zijn (klopt af :) ).
Wel ben ik zelf altijd ultra-voorzichtig, zowel met m'n spullen als met persoonlijke veiligheid. Zo zou ik niet in het donker gaan rondstruinen op een plek waar voor gewaarschuwd wordt.
Accommodatie in Nicaragua is vrij duur, tenzij je in hostels/dorms slaapt. Mijn reisgenote en ik betalen nu gemiddeld zo'n 30 (us) dollar voor een kamer, maar het kan zeker ook een stuk goedkoper, vooral als je van tevoren een beetje plant (doen wij niet). Inmiddels hebben we geleerd dat bijv. booking.com hier absoluut niet voordeliger is dan gewoon een hotel binnenlopen, dus vanaf nu zullen die kosten hopelijk wat minder hoog worden.
Voor een dorm betaal je denk ik gemiddeld tussen de 7 en de 15 dollar of zo...
Al met al vind ik het tot nu toe een heerlijk land en ik zou het zeker iedereen aanraden.
Het is ook veel meer gericht op toeristen dan ik had verwacht, zeker als je een beetje op de gebaande paden blijft. Je komt hier genoeg andere toeristen tegen, zonder nu meteen een overdosis te krijgen : )
Over de andere landen kan ik je (nog) niets vertellen : )

Veel plezier alvast!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

BenS schreef:Bedankt voor jullie adviezen!Ik zag op de website van rijksoverheid dat er overal veiligheidsrisico's zijn, maar de meeste en 'heftigste' in Colombia. Ben mede daarom ook heel benieuwd naar advies van andere vrouwen alleen :)
Ik wil niet zeggen dat je de website van buitenlandse zaken met een korreltje zout moet nemen. Maar ze hebben wel de neiging om overal zout op te leggen en te benadrukken.

Zuid Amerika is iets anders dan europa en azie. Maar als je de normale gedragsregels in acht neemt en luistert naar de 'lokale' bevolking gaat het goed komen. Colombia is over het algemeen voor toeristen een veilig land als je niet de verkeerde plekken opzoekt. (dat zijn voor 99% plekken waar je als toerist toch niks te zoeken hebt,) Ik zou als buitenlandse vrouwelijke toerist ook niet 's nachts in de bijlmer rond wandelen. :)
Esterb92
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door Esterb92 »

Beetje late reactie maar van 1400 euro kan je in Nicaragua echt leven als een god voor 3,5 week ;) ben in de overige landen niet geweest dus kan daar niets over zeggen. Twee weken in Nicaragua heeft me 400 euro gekost, steeds in hostels geslapen weliswaar dus dat drukt de kosten aardig voor die 10 euro per nacht inclusief ontbijt. Heb me overigens ook niet onveilig gevoeld daar, maar ben ook wel bewust niet na zonsondergang mijn eentje de straat op gegaan (maar dat zou ik in de overige landen die je noemt ook niet doen denk ik ;-))
Plaats reactie