Reisroute 60 dagen

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
markdes

Reisroute 60 dagen

Bericht door markdes »

Hoi allemaal!

Wij gaan deze zomer ongeveer 60 dagen door Indonesië reizen. We zullen medio mei aankomen op Bali. We denken erover om daarna eerst 'rechtsaf' te gaan richting de kleine Sunda eilanden (komodo's en manta rays bekijken). Verder willen wij graag nog Java zien. We zitten eventueel te denken om nog naar noord-Sumatra te vliegen om Orang Oetans te zien (maar deze gaan wij later ook in Maleisië bekijken). Midden juli zullen wij het land moeten verlaten om richting Maleisië te gaan. Hebben jullie tips voor onze reis wat we niet mogen missen in deze 60 dagen en een eventuele globale route? Alle suggesties zijn welkom!

Groetjes en bedankt voor de reacties,

Linde en Mark
Marloest

Re: Reisroute 60 dagen

Bericht door Marloest »

Hoi Linde en Mark,

Sunda eilanden ben ik zelf niet geweest dus kan ik je geen tips over geven.
Java wel! Als jullie naar Java gaan is yogjakarta leuk om een paar dagen te blijven; vanuit hier kun je naar Borobodur en Prambanan, ook heb je daar de Malioboro; veel restaurantjes en winkeltjes (leuk om een middagje te neuzen). Wij hebben toen ook nog met een gids een mountainbike tocht gedaan tussen de rijstvelden door; wel zwaar veel bult op/af maar heel mooi. Ook leuk op Java is de zonsopgang te zien bij de Bromo vulkaan. Jakarta zelf zou ik overslaan; heel druk en vies vond ik.
Noord-Sumatra/Bukit Lawang voor de Orang Oetans vond ik zelf geweldig! Wij hebben toen een 5-daagse hike door de jungle gedaan; deze heb je ook korter. Leuk om echt wat van de natuur te zien. Heb ik in Maleisië geen Orang Oetans meer bekeken dus weet niet wat het verschil is.
In Maleisië is Kuala Lumpur een hele mooie stad om te zien. Verder ben ik nog naar de eilandjes Penang en Langkawi geweest. Langkawi is heel mooi en rustig; vooral strandhangen en wat natuur zien. Penang is in dat opzicht heel anders met name veel food marktjes; voor een paar dagen ook leuk! Ben toen nog met een treintje omhoog geweest voor uitzicht over het eiland.
Alvast heel veel plezier!
Plaats reactie