4 weken bolivia

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Nanniek
Vakantieganger

4 weken bolivia

Bericht door Nanniek »

Hey iedereen,

Een vriendin en ik gaan deze zomer 4 weken naar Bolivia. De route die we ongeveer willen afleggen is als volgt: La Paz - Santa Cruz - Sucre - Uyuni - Tupiza - La Paz - Rurrenbaque en het Andes gebergte willen we ook nog zien. Is dit realistisch voor 4 weken en zonder te veel haast? Zijn er hoogtepunten die ik mis?

Daarnaast vroeg ik me af wat de mogelijkheden met betrekking tot nachttreinen zijn in Bolivia. Zijn die er en hoe zijn jullie die bevallen?

Ik hoor het graag!

Groetjes, Nanniek
sniffertje
Reiziger

Re: 4 weken bolivia

Bericht door sniffertje »

Ja dit is wel te doen. Al zou ik vanaf Sucre naar Tupiza gaan en vanaf daar de Uyuni tour doen.
Heb alleen de trein gehad van de Pantanal in Brazilie naar Santa Cruz, en die trein blijf ik me altijd herinneren (draaide ze een film over een treinramp), vond het zelf niet zo erg, maar zaten ook veel kinderen aan boord. Was een korte trein met voor mijn gevoel vierkante wielen, maar op zich nog wel prima te doen.

De kwaliteit van transport in Bolivia is allemaal wat minder in vergelijking met veel andere ZA landen, maar op zich allemaal wel te doen. Ga je ook nog naar Potosi?
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Met vier weken heb je echt alle tijd om Bolivia rustig te bereizen. Je reist van La Paz naar Santa Cruz. Ik kan je vertellen dat Santa Cruz één van de saaiste en lelijkste grotere steden is in Zuid Amerika. De stad is in hele korte tijd gegroeid van niets naar een miljoenenstad en heeft één plein met een paar op zich wel mooie gebouwen, maar de rest is echt vreselijk. Ik denk ook dat je beter vanuit Uyuni een tour doet die gewoon weer eindigt in Uyuni. In Tupiza heb je niks te zoeken en het is vet om.

Wat je nog wel zou kunnen doen:
- Samaipata - platteland van Bolivia, rustig dorpje met Inka-ruïnes in de buurt.
- Cochabamba (wat modernere stad met een groot Christus-beeld).
- Potosi - Één van de tofste steden in Zuid Amerika. Prachtige kleuren (oranje/bruin) en contrast met de kegelvormige berg op de achtergrond, de meest authentieke stad van Bolivia en hele indrukwekkende zilvermijnen.
- Copacabana - Stadje zelf is niet zo bijzonder, maar een dag of twee op Isla del Sol is echt fantastisch.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Nanniek
Vakantieganger

Bericht door Nanniek »

Bedankt voor de tips!

Mijn route is nu als volgt: La paz (2 nachten) - Sucre (3) - Potosi (3) - Tupiza (3) - Tour naar Uyuni (3) - La paz (2) - Copacabana (2) - Isla del Sol (2) - La Paz (1) - Andes gebergte (4) - Rurrenabaque (5).

Dat moet precies goed uitkomen met de tijd die wij hebben.
liefehhmii
Reiziger

Bericht door liefehhmii »

Tour naar uyuni is wel 4 dagen. Maar voor de rest ziet de planning er goed uit. Enige wat je echt niet moet overslaan is de Uyuni tour (zoutvlaktes en meren) en potosi (zilvermijnen met koala tours).
Ik zou trouwens lekker met de bus gaan, goedkoop en makkelijk te boeken. Ze rijden vaak dus je hoeft niet veel te wachten. Treinen lijkt me niks.
Groetjes!
Marloesnl

Bericht door Marloesnl »

Hoi Nanniek,

Mijn vriend en ik willen ook naar Bolivia dit jaar in oktober.
Kun je me vertellen wat je uiteindelijke reisroute is geworden en overige tips?
Ook qua kosten ben ik benieuwd hoe Bolivia ingericht is.
Ik hoor graag van je!

Groet, Marloes
Plaats reactie