4 weken Laos en Zuid-Vietnam
4 weken Laos en Zuid-Vietnam
Beste mensen, ik heb meerdere plannen die ik zou willen uitvoeren binnen 4 weken in mei. Mijn vraag is eigenlijk of me 1e plan wel haalbaar is. Ik ben al bekend met het reizen in zuidoost azie maar nog niet met de volgende route: IK wil beginnen in Luang Prabang, vanaf daar wil ik via vang vieng, Vientiane, thakek (thakek loop van 4 dagen doen) eindigen in Savannakhek. Vanaf daar is er een bus van ong 8 tot 10 uur naar Hué in Vietnam. Vanaf daar wil ik reizen langs Danang, Hoi An, Dalat (via Nha Trang) naar Ho Chi Minh. Daar eindigt mijn reis en vlieg ik terug naar Nederland. Ik sla dus noord-Vietnam over en beperk mij tot deze steden. Is dit haalbaar in 4 weken of zeggen jullie dat ik beter lekker 4 weken de tijd kan nemen om van Hanoi naar Ho Chi Minh te reizen?? Graag hoor ik jullie meningen of mensen die ook al vanaf Laos naar midden vietnam zijn gereisd.
Groetjes,
David
Groetjes,
David
Re: 4 weken Laos en Zuid-Vietnam
Ik ben in Vietnam geweest en heb drie weken gedaan over Hanoi - HCMC, inclusief Sapa en Mekong delta, wat eigenlijk net aan de korte kant was, maar wel te doen. Je kunt je op deze manier makkelijk 4 weken vermaken en ik zou je dat dan ook aanraden. Ik ben dus niet in Laos, Thailand of Cambodja geweest maar hoor van de meeste mensen dat Vietnam het leukste is van "de 4". Persoonlijk vond ik noord Vietnam het mooiste/leukste, dat zou jij dan missen.
Ik heb Vietnam in 3,5 week gedaan. Vond het zelf best krapjes. Net zoals Ketting vond ik het noorden het mooist. 2 weken Zuid Vietnam zou wel kunnen maar vind het persoonlijk wel te kort.
Hoeveel zouden jullie minimaal aanraden voor het land?
Ik heb alleen ervaring met Vietnam maar 4 weken vind ik zelf een mooie tijd. Maar als je weinig tijd hebt zou het zelfs in 3 weken kunnen maar dat raad ik af. 2 weken voor een gedeelte van Vietnam is te doen. Maar goed de ene reist sneller door dan de ander. Dan zou ik zelf van Hue richting Hanoi reizen. Hoi An, Ninh Binh, Hanoi, Sapa en Halong Bay vond ik erg mooi. Vooral Ninh Binh vond ik leuk. Niet zo druk en wordt vaak overgeslagen. In Laos ben ik zelf nog nooit geweest dus daar kan ik niets over zeggen.