Sydney

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
gup

sydney en hostels

Bericht door gup »

dag forumgenoten,

Er is nog een ding wat ik mij afvraag. Ik ga landen in Sydney, is het noodzakelijk om een hostel te reserveren van tevoren? Of is dit aan te raden? Of ga je gewoon naar 1 als je aankomt, die je misschien van tevoren opzoekt?
Scheelt het trouwens ook in de tijd van heet jaar met de drukte van de backpackers?

bedankt!
timmieboyvr
Wereldreiziger

Re: sydney en hostels

Bericht door timmieboyvr »

Het is niet zo dat je wanhopig verloren bent als je niks van tevoren boekt. Je zult wel iets vinden. Ik had niks geboekt maar inderdaad een hostel opgezocht, dat zat vol waardoor ik in het hostel wat er naast zat terechtkwam, ik denk dat dat het minst leuke hostel was waar ik in 2 maanden geweest ben.

Bovendien als je land ben je toch altijd een beetje moe van de reis, en dan is het gewoon lekker om te weten waar je heen moet, zeker als het hostel een gratis Airport Pickup heeft want dan hoef je ook niet met je backpack in het grote en onbekende Sydney rond te gaan lopen!

En het is nu rondom oud en nieuw en daarom extra druk in Sydney, net wat je zegt.

Mijn ervaring is dat het niet prettig is om je eerste hostel niet van tevoren geboekt hebt.

Succes!
Liever één backpack op je rug, dan twee op je zolder!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik boek eigenlijk nooit van te voren een hostel maar de afgelopen jaren ben ik daar een uitzondering op gaan maken.
Ik boek tegenwoordig wel mijn eerste hostel.
Precies om de redenen die timmyboy aangeeft. Maar ik boek zelden voor meer dan 1 of 2 nachten. Als het dan toch niet zo'n leuke blijkt te zijn kan ik nog verhuizen als ik langer in die stad wil blijven.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Larissa
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Larissa »

Wij hebben wel een hostel van te voren via internet geboekt met Airport Pick up. Puur omdat we geen zin hadden om na zo'n lange reis nog eens op zoek te gaan. Ik ken mezelf..dat gaat niet werken :-)

De rest hebben we op de bonnevooi gedaan.

Cheers!
Judofreak86
Contacteer:

Koninginne dag 2009 te Sydney

Bericht door Judofreak86 »

Hey!

Als Nederlanders kunnen wij natuurlijk het mooie feest ter ere van onze Koningin niet overslaan, ondanks dat je verweg bent. D'r wordt een feest gehouden door het consulaat, maar dat zal misschien niet zo bruisend zijn.. Wij vroegen ons dus af of er verder nog feesten worden georganiseerd? En anders of er mensen zijn die gezamelijk een biertje willen doen op onze Bea.

Groetjes Tessa en Iris
bolletjeom
Reisexpert

Re: Koninginne dag 2009 te Sydney

ik heb vorig jaar in Ecuador een zeer bruisend feestje gehad dat werd georganiseert door het consulaat!!!
ik zou jullie willen aanraden in iedergeval te gaan kijken.....want ze vliegen de haring, stroopwafels, oude kaas en bitterballen in!!!! ;)
Judofreak86
Contacteer:

Re: Koninginne dag 2009 te Sydney

Bericht door Judofreak86 »

Dr blijkt een echt Koninginne nacht feest te worden georganiseerd in een bar bij een backpackers hostel *)

http://www.scubar.com.au/index.php ^O^

Dus misschien eerst naar het consulaat voor de bitterballen en daarna knallen in het oranje op een goed feestje!
marja1983

Kampeerplaats/hostel Sydney

Bericht door marja1983 »

Hallo!

Wij zoeken een goedkope kampeerplaats of hostel in Sydney (of vlakbij de stad) waar je je campervan voor enkele dagen kan parkeren en dan gewoon in je camper blijft slapen. Op around the globe staat bij de info van Australie het Kriskindle Guesthouse. Deze hebben wij benadert, maar helaas zij doen dit niet meer voor een korte periode, alleen voor een stalling vanaf een week of 4.

We zien graag de reacties!! :)

Groeten,
Heinze & Marja
www.hmopreis.nl
bolletjeom
Reisexpert

Re: Kampeerplaats/hostel Sydney

dat was nu het enige adres dat ik je kon adviseren :{

Ga je de camper huren? Bij wicked zat een lijst van hostels etc waarmee ze samen werkte. Op die manier zijn we aan Kriskindle gekomen.
bolletjeom
Reisexpert

Re: Kampeerplaats/hostel Sydney

je kunt eventueel ook in Royal National Park gaan staan en dan met de het veerbootje en het openbaar vervoer richting de stad
ketting
Reisexpert

Bericht door ketting »

Ik zou voor twee nachten iets boeken, hoef je ook niet de volgende dag al voor 10.00 uit te checken. Als het je bevalt kun je meestal wel verlengen en anders heb je ruim de tijd om iets beters te zoeken. Er zit een Base Backpackers vlakbij Darling Harbour die wel aardig is.
sierodjnie

Tips voor vakantie naar Sydney Australië

Bericht door sierodjnie »

wil graag naar sydney opvakantie gaan wie heeft er voor mij een paar goeie tip behalve lang vliegen
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Re: Tips voor vakantie naar Sydney Australië

Bericht door Ron »

hoelang ga je???
en echt alleen sydney, het is gewoon een andere stad naar mijn mening, leuk misschien voor een paar dagen maar dan heb je het echt wel gezien!!!
natuurlijk zijn er rond sydney genoeg stranden te vinden en andere dingen die je kunt doen.

geef is iets meer info, of concretere vragen, dit helpt ons om jou te helpen.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

In Sydney is het inderdaad leuk voor een paar dagen. Zo kun je natuurlijk het geweldige Operahouse bekijken en als je er een ben van een uitdaging kun je de brug beklimmen kost je wel 200 AUD dus dat is een grote uitgave.
Verder de Botanische tuinen zijn zeer de moeite waard.
Sydney Tower, Sydney bekijken vanaf een geweldige hoogte.
Daarnaast natuurlijk Darling Harbour waar het zeeaquarium en een het wildlife park is.
De boot pakken naar de verschillende plaatsen en stranden.
Je kunt naar de Sydney Zoo ook met de boot bereiken.
Wat ik zeg genoeg te doen om je heerlijk te vermaken.

gr van Moira
dannydekoning
Reiziger
Contacteer:

Bericht door dannydekoning »

bondi beach!
Laatst gewijzigd door dannydekoning op 22 apr 2010 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie