Is deze reisroute haalbaar in 4 weken tijd? Mexico, Guatemala, Belize.

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
ivo1992

Is deze reisroute haalbaar in 4 weken tijd? Mexico, Guatemala, Belize.

Bericht door ivo1992 »

Beste backpackers,

In juli wil ik graag 4 weken lang gaan backpacken door Mexico met mijn vriendin. Dit wordt voor ons beide onze eerste echte backpackavontuur. Nu vraag ik mij af of het mogelijk is om in 4 weken de route Mexico stad, San Cristobal, Flores + Tikal in Guatamala, Caye Caulker Belize, Tulum, Cancun, Palenque en weer terug naar Mexico stad te volbrengen met de nodige mooie plekken om tussendoor te stoppen.

Hoog op mijn lijstje staan bij deze reis: maya dorpen, snorkelen met walvishaaien en schildpadden, cenotes bezoeken. Kan iemand mij helpen met de haalbaarheid van dit lijstje, haalbaar of moeten we dingen schrappen en ons voor 4 weken focussen op Mexico?

Alvast erg bedankt.

Ivo
Erik
Site Admin

Re: Is deze reisroute haalbaar in 4 weken tijd? Mexico, Guatemala, Belize.

Bericht door Erik »

Ik denk dat dit haalbaar moet zijn. Het enige dat ik niet helemaal zeker weet is het stukje van Mexico Stad. Zelf hebben wij bijna een soort gelijke route afgelegd in 2012 die je hier kunt vinden: https://www.aroundtheglobe.nl/route/mex ... i3046.html We hadden 31 dagen de tijd.

Ik denk dat je voldoende tijd om op de verschillende plekken te stoppen wat te bekijken en af en toe wat te relaxen. Ik raad je aan om géén nachtbussen te nemen, maar echt alleen overdag te reizen. Ik heb de reis route ook als bijlage toegevoegd met wat meer informatie.
Bijlagen
Reis Mexico.pdf
(118.94 KiB) 145 keer gedownload
ivo1992

Bericht door ivo1992 »

Heel erg bedankt Eric, hier hebben we echt wat aan!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Laat je weten wat je uiteindelijke route wordt? Ik ben wel benieuwd namelijk.
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Optie is Cancun als start- en eindpunt te nemen en het rondje tegen de wijzers in te doen.
Sla Mexico City over, blijf zeker niet in Cancun, hoogstens één nacht bij Tulum en doe wat meer in (het veel mooiere) Guatemala.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik ben het eigenlijk wel met Kohraya eens.
ivo1992

Bericht door ivo1992 »

Kans is inderdaad groot dat we alsnog in Cancun starten en beginnen in Tulum zodat we niet Caya Caulker en Tulum vlak na elkaar doen (beide voor ontspanning). Hierna door naar Merida om het rondje te doen naar Guatemala en Belize.
ivo1992

Bericht door ivo1992 »

@Erik, ik zie trouwens dat jij vanuit San Cristobal met de bus naar Flores bent gereist. Ik zie alleen nergens op internet dat dit kan. Kan dit wel? Of ben je via Palenque gereist?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik heb even in het fotoalbum en onze aantekeningen moeten kijken. Vanuit San Christobal zijn we met een rechtstreekse shuttle service naar Antigua gereisd, een paar dagen laten naar Rio Dulce en dan Tikal. Wat we gedaan hebben is in San Christobal naar één van de toerbureautjes geweest in de hoofdstraat. De shuttle vertrekt iedere ochtend rond 7:30 naar Quetzaltenango (8 uur), Panajachel ( 8 uur) of Antigua (11 uur). Deze taxiservice gaat ook over de grens. De eerste shuttle in Mexico rijdt tot de grens. Daar stap je uit en ga je als groep de grens over. Daar staat een andere bus klaar die je naar de volgende plaats / eind bestemming brengt.

In de verschillende tour bureau's staat de "shuttle service" wel op de bordjes dus dan moet je daar even vragen hoe het op dit moment werkt. Je kunt een klein beetje meer informatie in dit artikel vinden: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/me ... 18155.html

Vanuit San Christobal zijn we zijn we naar Canón del Sumidero geweest, misschien leuk om op je lijstje te zetten om te bekijken.
Plaats reactie