Tips locaties interrailen Oost-Europa?

Wil jij meer weten over hoe je kunt Interrailen in Europa of hoe je gemakkelijk met de trein rond kunt reizen, dan is dit forum voor jou. Lees alles vragen en antwoorden van anderen door en deel ook zeker je eigen tips.
Plaats reactie
machtelddhaan

Tips locaties interrailen Oost-Europa?

Bericht door machtelddhaan »

Wij willen deze zomer interrailen door Oost-Europa. Echter zijn wij nog onervaren reizigers en zouden wij graag tips willen krijgen over o.a. locaties die je niet mag hebben gemist. Wij zaten zelf te denken aan Budapest, Praag, Sarajevo, Krakow en Split. Wij zijn ook nog opzoek naar wat minder toeristische plaatsjes en desnoods andere steden. Het plan is om een maand rond te reizen.
Ook andere reistips zijn van harte welkom :) !
menasil
Reisexpert

Re: Tips locaties interrailen Oost-Europa?

Bericht door menasil »

Er staan al heel veel tips in het forum over soort gelijke routes, wat belangrijk is is dat je rekening houdt met de reistijden tussen de steden, de frequentie van de treinen en ook af en toe wat op adem komt. Sommige mensen doen elke stad maar één dag aan, maar dat is oprecht zonde vind ik.

Krakow moet je zeker gezien hebben, prachtige stad. Ik ben er ongeveer 4x geweest op meerdere trips. De eerste keer ben ik er 4 nachten geweest, waarbij ik op een middag aankwam en 's ochtends weer wegging. Ik heb 2 dagen gebruikt voor excursies buiten de stad (Wieliczka en Auschwitz) en heb 1,5 dag gespendeerd in de stad. Budapest vond ik ook erg mooi. Ik was daar in combinatie met een sportevent maar heb 2,5 dag besteed aan sightseeing.

Ik denk dat er meer mensen zijn die betere tips kunnen geven dan ik aangezien ik alles los heb gedaan en mijn interrail ervaring alleen binnen Polen is geweest. @lisaruigrok @Brasov @Bird hebben volgens mij wel interrail ervaring in Europa
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Bird »

Ik heb geen ervaring met specifiek Interrail, maar wel met algemeen treinreizen/-vakanties in Europa.
Nummer 1 tip: 'less is more'. Ik heb zo verschrikkelijk veel mensen gezien die 's ochtends met de nachttrein aankwamen en 's avonds met de volgende nachttrein weer verder reisden 8)7 Op die manier doe je elke plek ter wereld tekort, zelfs Hoogezand-Sappemeer ;)

Kijk hier op het forum eens bij de topics van je voorgangers, welke route zij hebben genomen en welke plaatsen je nog meer aanspreken. Verkijk je ook niet op reistijden tussen verschillende steden.
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
machtelddhaan

Bericht door machtelddhaan »

@menasil @Bird

Bedankt voor jullie tips! We zullen dan inderdaad rekening gaan houden met niet te snel doorreizen (Goede tip, verkijk je je waarschijnlijk toch snel op). En even verder op dit forum kijken :)
Plaats reactie