Backpacken Thailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
mecrazyonyou

Hotel in Bangkok in de buurt van de luchthaven

Bericht door mecrazyonyou »

Hey,

Iemand een aanrader qua hotel dichtbij de luchthaven van Bangkok (Suvarnabhumi), om na een lange vlucht te kunnen uitrusten?

Bedankt!

Groetjes

Ellen
Torra
Reisexpert

Re: Hotel in Bangkok in de buurt van de luchthaven

Bericht door Torra »

Hoi,

Wij boeken altijd via Booking.com The Great Residence hotel.
Niet luxe, maar goedkoop en de afhaal en wegbrengservice werkt prima. Melden bij uitgang 3 of 4 en er wordt naar het hotel gebeld. Hoogstens 10 minuten wachttijd.

Groetjes en succes!
RickP

planning 1ste keer thailand

Bericht door RickP »

Hoi luitjes,

ik zal mij eerst even kort voorstellen: Rick, 45 jaar, chauffeur van beroep. Zo'n 5 maanden geleden heeft mijn vriendin na 7,5 jaar de relatie verbroken en sindsdien worstel ik meer en meer met mezelf en m'n leven.

Ik heb nu het plan opgevat om in februari 2017 zo'n 4 weken in m'n eentje door Thailand te reizen, met als hoofdreden een 10-daagse meditatie-cursus in het Doi Suthep boeddhisten center te Chiang Mai.

Mijn voorlopige planning zit er ongeveer als volgt uit:

Vertrek 30 jan vanuit Brussel, aankomst 31 jan Phuket
31 jan t/m 4 feb hotel Phuket

4 feb vertrek Phuket, aankomst 4 feb Bangkok (vliegtuig)
4 feb t/m 10 feb hotel Bangkok

nacht van 10-11 feb nachttrein naar Bangkok - Chiang Mai

11 feb t/mt 20 feb klooster

20 feb t/m 24 feb hotel Chiang Mai
24 feb vertrek Chiang Mai, aankomst 25 feb Brussel

Aangezien dit mijn op diverse manieren 'de eerste keer' wordt (eerste keer alleen, eerste keer buiten Europa, eerste keer langere tijd weg, etc), zou ik graag meningen, tips en tricks van de meer ervaren reizigers hier willen horen.

Dank u! :D
Jenny
Reisexpert

Re: planning 1ste keer thailand

Bericht door Jenny »

Je bent volgens je planning een kleine week in Bangkok. In Bangkok is heel veel te doen en te zien, maar ik kon Bangkok tijdens mijn eerste bezoek niet zo waarderen. Te groot, te massaal en overal verkeer.

Ik zou tijdens die week Bangkok een paar dagen van de omgeving meepakken. Bijvoorbeeld door een bezoek te brengen aan Kanchanuburi of Ayuthaya. De nachttrein van Bangkok naar Chieng Mai stopt in Ayuthaya, je zou daar eventueel in kunnen stappen.

Ayuthaya is een stadje met mooie tempels. Je kan de stad prima per fiets verkennen, of aan het eind van de dag met een bootje.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik sluit me aan bij Jenny's antwoord. Je zal waarschijnlijk sowieso een aantal dagen in Bangkok zijn aangezien je daar waarschijnlijk naar toe en vandaan vliegt? Of vlieg je ook daadwerkelijk van Chiang Mai?

Het fijne aan door Thailand reizen is dat je voldoende andere reizigers kunt ontmoeten als je dat wilt. Je komt er echt van allerlei soorten mensen tegen van alle leeftijden. Als je daar juist geen zin in hebt kun je er ook weer gemakkelijk aan ontsnappen. Je kunt dus ook tijdens je reis nog gemakkelijk je planning wat aanpassen.
gemonde
Reiziger

Bericht door gemonde »

Ten eerste, klote om te horen van je relatie.
Daarnaast zou ook ik zeggen, doe geen hele week in BKK. De eerste keer daar wil je er na een aantal dagen al weg. Wat je dan bijvoorbeel wel kunt doen is 2 dagen naar ayuthaya en river kwai 2 dagen. 3 dagen bkk. Dan is die week ook vol. En beide liggen niet heel ver van bkk vandaan.
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Persoonlijk zou ik ook geen 4 dagen op Phuket willen zitten... Te druk, toeristisch en ontwikkeld.
Als je van wat meer rust houdt, zou je nabijgelegen eilandjes kunnen overwegen, zoals bv Ko Lanta of Ko Yao Noi...
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

@RickP

Bereid je trouwens mentaal goed voor op de meditatie. Voor sommige mensen is het heel heftig. Ik heb het gedaan in Suan Mokkh en vond het heerlijk, maar ook best zwaar... Belangrijkste (voor mij) is dat je goed uitgerust bent als je eraan begint : )
En verwacht niet te veel van jezelf. Je bent na die tien dagen waarschijnlijk niet "verlicht" : )
Ben trouwens wel benieuwd hoe je het gaat ervaren. Een update is welkom!
Succes : )
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
RickP

Bericht door RickP »

Allereerst bedankt voor jullie reacties!

Ik heb mijn planning ondertussen al zo'n 600.000 keer veranderd of aangepast, iedere keer weer ontdek ik nieuwe dingen die ik graag zou willen zien of doen. :D

Ticket voor de heenreis heb ik inmiddels geboekt: met Aeroflot vertrek ik vanuit Brussel via Moskow naar Phuket.
Zoals het er nu naar uit ziet wil ik dan 2 daagjes daar blijven en daarna is eigenlijk nog alles open.

Eerlijk gezegd heb ik zelf ook mijn twijfels aan een lang verblijf in Bangkok, misschien dat ik dus vanuit Phuket naar Khao Sok National Park ga voor een jungle-trek (lijkt me echt gaaf!). Daarna zou ik dan naar de hier genoemde Ayuthaya en river Kwai kunnen gaan en van daaruit naar ChiangMai?
Paar dagen Bangkok zou ik dan ná mijn verblijf in het 'klooster' kunnen doen, met als bijkomend voordeel dat het vanuit BK een stuk goedkoper terug naar huis vliegen is.

Zo zie je maar, ik blijf nog wel even wisselen/veranderen!

@Travelator:
IK verwacht idd niet dat het makkelijk zal zijn (hoeft ook niet), of dat ik verlicht de deur uit loop. Wel dat ik iets van orde in mijn hoofd krijg en dingen/manieren leer waar ik daarna thuis ook nog iets aan heb. Het lijkt mij gewoon echt fijn om even 10 dagen offline te zijn.
Ik zal regelmatig 'n update hier plaatsen ;)
toonvant

is er nog veel te merken van de rouwperiode in thailand in augustus 2017?

Bericht door toonvant »

Hallo allemaal,

Ik ben een 22 jarige jongeman die in augustus 2017 graag heel thailand zou doorreizen voor een dikke maand.
Ik ga met een goede vriend en ik ben vorig jaar ook al in Bangkok en Cambodja geweest.
Nu vroeg ik mij af of er in Augustus nog steeds veel te merken zou zijn van de rouwperiode in Thailand (door het overlijden van hun koning).
De eerste maand heeft iedereen zijn kledij aangepast en was er veel gesloten maar ik heb geen idee hoe het er in Augustus uit gaat zien.
Torra
Reisexpert

Re: is er nog veel te merken van de rouwperiode in thailand in augustus 2017?

Bericht door Torra »

Hoi

Wij waren in Thailand van 17 november tot 9 december in Chiang Mai en Pai.
Sommige openbare gebouwen waren nog kenbaar in rouw met zwart/witte doeken en foto's van de overleden koning.
Verder was er niet veel te merken, op 5 december na. Op die dag was de koning jarig en is het ook Fathers Day en werd er in Thaise restaurants geen alcohol geschonken. Bij buitenlandse restaurant eigenaren zagen wij wel bier op tafel.
Ik neem aan dat er volgend jaar augustus nog minder van te merken zal zijn.

Maar misschien tijdens de kroning van de nieuwe koning wel. Wanneer dat precies is weet ik niet, ik dacht ergens in oktober.
De vorige koning moet eerst nog gecremeerd worden.
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: is er nog veel te merken van de rouwperiode in thailand in augustus 2017?

Bericht door stevenl »

Torra schreef:Hoi

Wij waren in Thailand van 17 november tot 9 december in Chiang Mai en Pai.
Sommige openbare gebouwen waren nog kenbaar in rouw met zwart/witte doeken en foto's van de overleden koning.
Verder was er niet veel te merken, op 5 december na. Op die dag was de koning jarig en is het ook Fathers Day en werd er in Thaise restaurants geen alcohol geschonken. Bij buitenlandse restaurant eigenaren zagen wij wel bier op tafel.
Ik neem aan dat er volgend jaar augustus nog minder van te merken zal zijn.

Maar misschien tijdens de kroning van de nieuwe koning wel. Wanneer dat precies is weet ik niet, ik dacht ergens in oktober.
De vorige koning moet eerst nog gecremeerd worden.
Die 5 December geen alcohol schenken heeft niets te maken met het overlijden van de koning, dat is standaard hier op vaderdag.

Hier op Phuket merk je er helemaal niets van, behalve dan wat gebouwen met een zwart/witte band.
Kim1996

Eerst Zuid-Thailand, daarna Noord. Waarom doet niemand dit?

Bericht door Kim1996 »

Hi allemaal,

Ik vlieg samen met mijn vriend 5 maart naar Bangkok. Vanuit daar start ons backpackavontuur voor 3/4 maandjes. We starten met Thailand, willen daar zo'n 2/3 weken doorbrengen. We willen niet teveel plannen, maar een beetje een idee van de route is toch wel fijn.

Nu was ons idee om eerst een paar dagen in Bangkok te blijven en vervolgens eerst Zuid-Thailand te pakken, en vanuit daar naar Chiang Mai te vliegen.

Mijn vraag: waarom vind ik op het internet alleen maar mensen die eerst Noord pakken en daarna Zuid? Wij willen 't dus juist andersom doen.

Iemand ervaring mee?

Vette tips zijn ook welkom :)
Laatst gewijzigd door Kim1996 op 10 jan 2017 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Kim1996

Re: Eerst Noord-Thailand, daarna Zuid. Waarom doet niemand dit?

Bericht door Kim1996 »

En heeft iemand ervaring met niet het land inkomen door geen uitgaand vliegticket te hebben?
Ananass
Reiziger

Re: Eerst Zuid-Thailand, daarna Noord. Waarom doet niemand dit?

Bericht door Ananass »

Ik denk puur omdat het lekker is eerst druk te zijn met cultuur opsnuiven (lees: zweten en tempels bezoeken) en natuur bewonderen (lees: zweten en wandelen) om vervolgens nog even maximaal te ontspannen aan de stranden in het zuiden. Dat is in ieder geval altijd mijn volgorde ;)
Met het land inkomen zonder uit-vliegticket heb ik geen ervaring. Maar ik zou het risico nooit nemen, niks vervelender als op Schiphol al geweigerd te worden. Ik heb al regelmatig tijdens het boarden een 2e ticket moeten laten zien als bewijs dat ik niet zonder visum in een land zou blijven (en dat het alleen een overstap betrof).
Plaats reactie