Tips en advies 6 maanden Australie

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
wabadidoe

Half jaar Australie/Nieuw Zeeland met wat werk

Bericht door wabadidoe »

Beste mensen.
Droom gaat uitkomen samen met mijn broertje naar Australie en een maand Nieuw zeeland voor een half jaar.
Plan:
16 Jan vertrekken we naar Australie met een tussenstop in Bangkok en vervolgens door naar Sydney daar zullen we een dag of 3 blijven (is al geregeld). In die 3 dagen willen we een auto kopen + al het overige wat we nodig hebben om op ons zelf te kunnen zijn.
Geen hostels ik ben ook echt niet op zoek naar gezelschap we willen de natuur in en wild kamperen op de plaatsen waar dit kan. zelf voor eten zorgen enzovoort. Auto + Tent zal onze slaap plek worden. Kort gezegd zo veel mogelijk weg van deze geweldige maatschappij. om even goed na te denken wat we nog allemaal willen met ons leven hehe.
Nou vertrek is dus sydney en van daaruit naar Perth (oom en tante wonen in perth) met de auto is dit met wat wegen extra rond de 5000KM... dit willen we in +/- een maand doen.
16 April vertrek naar Nieuw Zeeland. hier woont ook een vriend dus daar kunnen we beginnen. enkel hebben we hier geen auto en willen we zo veel mogelijk weer met de tent/back-pack en openbaar vervoer doen. misschien een 10 dagen trip door de natuur heen wie weet...
16 Mei komen we weer aan in perth hier hebben we ook onze auto weer staan voor de laatste 2 maanden.
Als ik het internet bekijk wil ik rond de 700 euro per maand uitgeven. 10/15 euro per dag aan eten en ranje waarom cola/red bull drinken als het goedkoper kan. (zou wel even wennen voor ons 2 zijn haha)
Dus zo veel mogelijk zelf doen en zo goedkoop mogelijk zover dit kan in Australie ;)

Mijn vraag is, hoe zit het met slapen in een auto/tent mag dit op plaatsen ? en australie is groot als ik me tent ergens neer zet waar geen kip te bekennen is dan zien ze me toch niet?

Wordt er zo nog gereisd?
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: Half jaar Australie/Nieuw Zeeland met wat werk

Bericht door Moira »

Hoi,

Het is net als in Nieuw Zeeland verboden om wild te kamperen ik vond via google deze link dus die kan je vast wel helpen gaat over de app wikicamping.
http://www.alifefullofserendipity.com/a ... wikicamps/
een van de rede waarom het verboden is omdat sommige mensen hun troep na afloop niet meenemen dan word een prachtig land toch als snel een heel smerig land.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

Op sommige plaatsen is het inderdaad verboden, dat zijn voornamelijk de toeristische plekken. Het verschilt per plaats over het algemeen maar je kan een mag op heel veel plekken wildkamperen. Wij doen het continue en op heel veel schitterende plekken.

Ik raad je aan om het Camps 8 boek aan te schaffen waar heel veel (gratis) kampeerplekken instaan en goede kaarten. Ook is de app Wikicamps heel populair onder de wildkampeerders.

Je budget is misschien te doen maar benzine is duur, dus als je grote afstanden gaat doen zul je duurder uitkomen. Als je wel moet betalen voor kamperen, ben je zo'n $10- $25 kwijt, dus dan wordt het krap.

Als je onder het Reisgids gedeelte kijkt op deze site, kun je veel tips vinden

Heel veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
wabadidoe

Bericht door wabadidoe »

Bedankt hier heb ik wat aan :)

Ik ben me er ook volkomen van bewust wat voor leed de mensen de natuur momenteel aandoen maak je daar maar geen zorgen over.
Heb inderdaad ook gelezen dat een camping vaak 10/25$ kost dat zijn zowat de zelfde prijzen als een hostel.

Werken willen we bij een farm maar waar hoe en wat moeten we ons daar even bekijken.
Budget is inderdaad krap, maar de reserves zijn er wel. alleen wil ik hier zo min mogelijk mee doen. En anders wat meer werken en minder van Australie zien.

Camps 8 zal ik zeker aanschaffen handig om dit van te voren te doen ? of hebben ze die daar in overvloed.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

wabadidoe schreef:Werken willen we bij een farm maar waar hoe en wat moeten we ons daar even bekijken.
Budget is inderdaad krap, maar de reserves zijn er wel. alleen wil ik hier zo min mogelijk mee doen. En anders wat meer werken en minder van Australie zien.

Camps 8 zal ik zeker aanschaffen handig om dit van te voren te doen ? of hebben ze die daar in overvloed.
Je kan WWOOF-ing overwegen. Een paar uur per dag werken voor kost en inwoning.

Yup, de Camps boeken kunnen je hier (Down Under) overal kopen. No problem!

Laat maar weten als je meer vragen hebt!
wabadidoe

Bericht door wabadidoe »

Kims schreef:
Je kan WWOOF-ing overwegen. Een paar uur per dag werken voor kost en inwoning.

Yup, de Camps boeken kunnen je hier (Down Under) overal kopen. No problem!

Laat maar weten als je meer vragen hebt!
Wikicamps is toch wel de uitkomst, super handig en gaan we zeker gebruik van maken. Ik heb ook gelijk in de gaten dat we die station auto maar achterwegen laten, en voor een 4x4 gaan kijken met slaap mogelijkheden. Want die plekken in niemandsland willen we toch graag bezoeken :)

Enige puntje waar ik nog mee zit is het volgende: Ik ben een roker.. nu stop ik zodra ik het vliegtuig in stap maar naast het roken blow ik ook zo nu en dan. Waarschijnlijk 2 dagen voor vertrek ook nog. Nu hoor ik allemaal enge verhalen dat je 2 weken van te voren moet stoppen blablabla... maar ik mag toch wel zelf weten wat ik in Nederland doe. Hoop alleen dat ze dat op het vliegveld in australie ook wel begrijpen, en me niet gaan weigeren om niks...

Maar je het land weigeren omdat je nog een beetje naar wiet stinkt ? kan toch niet of wel
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik weet niet of je ooit het tv programma border security kijkt? Maar de controles zijn zeer strikt op het vliegveld in Australië.

Als ze sporen van drugs vinden of alleen maar het vermoeden hebben dan wordt alles onderzocht. Dat kost je al snel heel veel tijd.

Ja, jij mag roken en zij mogen alles controleren. Zelf zou ik z.s.m door de douane willen en ook niet door een drugs hond op de tussenstop gevonden willen worden. Dat zou nog erger zijn.

Mijn tip zou zijn gebruik het niet en zorg dat het nergens op je spullen zit.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Ben het met Erik eens. Loop het risico niet, de douane kan je zeker weigeren of je kan opgepakt worden. De kans is klein maar toch... Je kan een paar weken daarvoor nog wel blowen maar zorg dat inderdaad niets ernaar ruikt. De drugshonden pikken alles op. Daarnaast blijft wiet (THC) lang in je lichaam, minimaal een maand dus als er een drugstest wordt gegaan wanneer je verdacht wordt van het meenemen van drugs, ben je de pineut...

Roken is trouwens ontzettend duur in Australië. Een pakje kost al snel $30- $35... kan dus veel impact hebben op je budget.

Een 4x4 is inderdaad een goed plan. Geeft je veel meer mogelijkheden. Lees wel info over hoe je veilig in een 4x4 reist, want een goede voorbereiding is het halve werk.

Groetjes
wabadidoe

Bericht door wabadidoe »

Kims schreef:Ben het met Erik eens. Loop het risico niet, de douane kan je zeker weigeren of je kan opgepakt worden. De kans is klein maar toch... Je kan een paar weken daarvoor nog wel blowen maar zorg dat inderdaad niets ernaar ruikt. De drugshonden pikken alles op. Daarnaast blijft wiet (THC) lang in je lichaam, minimaal een maand dus als er een drugstest wordt gegaan wanneer je verdacht wordt van het meenemen van drugs, ben je de pineut...

Roken is trouwens ontzettend duur in Australië. Een pakje kost al snel $30- $35... kan dus veel impact hebben op je budget.

Een 4x4 is inderdaad een goed plan. Geeft je veel meer mogelijkheden. Lees wel info over hoe je veilig in een 4x4 reist, want een goede voorbereiding is het halve werk.

Groetjes

Ik weet wat THC doet met je lichaam, die honden slaan dus in theorie al aan als ik aan kom wandelen want THC zit er toch nog in. Roken is idd duur heb ik gelezen des te meer reden om er helemaal mee te stoppen ^O^ . Kleren enzovoort zal ik goed wassen voor ik vertrek en zal er ook voor zorgen dat er geen kruimel meer te vinden is. dan nog zal die hond blaffen als ik pech heb.. heb gehoord dat een keer iemand 6 uur daar heeft moeten zitten, voor mij geen probleem ben toch een half jaar daar. en weer een ervaring rijker. Heb overigens familie wonen in Australie dus daar kunnen ze ook naar toe bellen.

Opgepakt worden kan toch niet als je niks bij hebt... het zal wel loslopen en Border Security heb ik idd wel vaker gezien alleen daar staan soms mensen bij.. 8)7 met geld op zak de besten bedoelingen en een thctje in je lichaam zou belachelijk zijn om iemand niet het land in te laten

Zou gelijk wilders supporter worden als het zo in de wereld werkt
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

In je lichaam is niet het probleem maar wel als je het (per ongeluk) meeneemt. Loopt inderdaad wel los zolang je daar rekening mee houdt.

Veel plezier!!
wabadidoe

Bericht door wabadidoe »

Komt helemaal goed *O*

Nogmaals bedankt, en zal rond die tijd nog wel even weten hoe het ons bevalt in Australië :P :P
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Kom net deze nieuwe website tegen, misschien iets voor jullie?

http://mobile.abc.net.au/news/2017-01-2 ... fmredir=sm
PieterVelden

6 Maanden Reizen en Werken in Australië

Bericht door PieterVelden »

Beste forum members,
Ik wil in 2019 een half jaar gaan werken en reizen in Australië en heb hier een aantal vragen over.
-Ten eerste wanneer ik een reis en werk visum aanvraag moet je dan bij aankomst een retourvlucht ticket laten zien?
-Welke route zouden jullie aanraden bij een reis van 6 maanden?
-Ik zou graag tevens wat werk gaan verrichten in Australië. Ik rond dit jaar mijn WO bachelor Business Administration af aan de Radboud Universiteit Nijmegen, zou er enige mogelijkheid zijn om werk op niveau te vinden? Of zouden jullie aanraden om gewoon in bepaalde pubs of boerderijen te solliciteren?
Groet,
Pieter ;)
Kims
Reisexpert

Re: 6 Maanden Reizen en Werken in Australië

Bericht door Kims »

Hi,

Voor een Working Holiday visa hoef je geen retour te hebben, wel moet je aan kunnen tonen dat je het minimale bedrag hebt om het land binnen te komen - $5000 AUD.

Qua route ligt het eraan wanneer je wil gaan reizen qua seizoenen, hoe en waar je van houdt. Het is een gigantisch land met enorm veel mogelijkheden en zeer veel klimaten.

Onder het reisgids gedeelte van deze website kun je veel nuttige informatie vinden en ook in de posts op dit forum.

Voor zo'n korte tijd, denk ik dat het zo goed als onmogelijk zal zijn om in je beroep te werken aangezien je op een tijdelijk visum binnenkomt, restricties hebt op dat visum en je werk erg specifiek is. Buiten dat kost het vinden van werk tijd en 6 maanden is erg kort. Dus ik zou me focussen op backpackerbaantjes of vergelijkbaar.

Succes met de planning!
Plaats reactie