Second Year Working Holiday Visa
Tweede WHV icm vliegticket
Heeft iemand ervaring met het volgende?
Ik ga eind dit jaar of begin volgend jaar met een first Working Holiday Visa naar Australië. Nu ken ik mezelf een beetje en denk dat ik in dat jaar ervoor zorg dat ik nog een jaar kan blijven, dus met een second WHV die ik vanuit Oz regel.
Nu zijn de meeste vliegtickets een jaarretour, maar als je dan toch 2 jaar down under bent lijkt me dat redelijk onnodig. Heeft iemand een idee of je met zo'n ticket later nog de datum kan aanpassen? Of zijn er andere ideeën om in dit geval niet al te veel in de vliegkosten te zitten? Iemand ervaring hiermee?
Ik ga eind dit jaar of begin volgend jaar met een first Working Holiday Visa naar Australië. Nu ken ik mezelf een beetje en denk dat ik in dat jaar ervoor zorg dat ik nog een jaar kan blijven, dus met een second WHV die ik vanuit Oz regel.
Nu zijn de meeste vliegtickets een jaarretour, maar als je dan toch 2 jaar down under bent lijkt me dat redelijk onnodig. Heeft iemand een idee of je met zo'n ticket later nog de datum kan aanpassen? Of zijn er andere ideeën om in dit geval niet al te veel in de vliegkosten te zitten? Iemand ervaring hiermee?
- Ron
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Tweede WHV icm vliegticket
hey mil1,
ik heb zelf ook me visum verlengt naar 2 jaar toen ik er was wat inhield dat ik me terug vlucht weg gooide.
als je een retour ticket koopt dan raak je hem kwijt aaangezien ze er nog niet zijn voor 2 jaar.
een optie die je hebt is om een enkeltje australie te kopen en return vlucht naar nieuwzeeland of fiji ligt er net een beetje aan wat je wil of waar je zit.
houd er rekening mee dat de maatschappij waar je mee vliegt om bewijs kan vragen wanneer je australie verlaat.
dus om te zorgen dat ze je laten boorden heb je een ticket het land uit nodig heb je dit niet dan laten ze je niet het vliegtuig in, heb dit zelf meegemaakt, heb het gelukkig kunnen oplossen op het vliegveld.
ik heb zelf ook me visum verlengt naar 2 jaar toen ik er was wat inhield dat ik me terug vlucht weg gooide.
als je een retour ticket koopt dan raak je hem kwijt aaangezien ze er nog niet zijn voor 2 jaar.
een optie die je hebt is om een enkeltje australie te kopen en return vlucht naar nieuwzeeland of fiji ligt er net een beetje aan wat je wil of waar je zit.
houd er rekening mee dat de maatschappij waar je mee vliegt om bewijs kan vragen wanneer je australie verlaat.
dus om te zorgen dat ze je laten boorden heb je een ticket het land uit nodig heb je dit niet dan laten ze je niet het vliegtuig in, heb dit zelf meegemaakt, heb het gelukkig kunnen oplossen op het vliegveld.

geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
http://www.rocomo.nl
Re: Tweede WHV icm vliegticket
Goede tip! Dank je wel 

Second Work&Holiday visum
Ik heb even een vraagje over het second work and holiday visum:
ik heb begrepen dat je om dat visum te krijgen, tijdens het eerste visum 3 maanden seizoenswerk moet hebben gedaan. Ik neem aan dat dit o.a fruitplukken enzo is.
Nou is mijn vraag: moet je drie maanden achter elkaar dit gedaan hebben, of geldt het ook als je 3x 1 maand seizoenswerk gedurende 1 jaar gedaan hebt?
Alvast bedankt
ik heb begrepen dat je om dat visum te krijgen, tijdens het eerste visum 3 maanden seizoenswerk moet hebben gedaan. Ik neem aan dat dit o.a fruitplukken enzo is.
Nou is mijn vraag: moet je drie maanden achter elkaar dit gedaan hebben, of geldt het ook als je 3x 1 maand seizoenswerk gedurende 1 jaar gedaan hebt?
Alvast bedankt
Re: Second Work&Holiday visum
Bedankt dit heb ik zelf ook al opgezocht maar het had geen antwoord gegeven op mijn vraag.
Ik denk dat je niet drie maanden achter elkaar hoeft te werken want ik heb net een formulier uitgeprint die je moet invullen voor een second working holiday gewoon om even te kijken, en daar kan je meerdere werkgevers invullen.
Ik denk dat je niet drie maanden achter elkaar hoeft te werken want ik heb net een formulier uitgeprint die je moet invullen voor een second working holiday gewoon om even te kijken, en daar kan je meerdere werkgevers invullen.
- bolletjeom
- Reisexpert
oh, ik dacht dat het uit de tekst duidelijk was dat het niet aaneengesloten hoefde te zijn
zal het tzt duidelijker uitleggen in die Alles Over tekst
idd door het woord " elke"elke werkgever die daarvoor kwalificeert
zal het tzt duidelijker uitleggen in die Alles Over tekst
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
ik heb nog een vraag: er staat op de immi site dat je een ticket moet laten zien dat aangeeft dat je australie ook weer uit gaat, maar ik heb een one way ticket geboekt en nog geen ticket terug omdat ik niet weet wanneer ik terugga, en of ik eerst dan naar Azie zou willen reizen. Ik weet dat niet iedereen hierop gecontroleerd wordt, maar krijg ik problemen hiermee als ik wel gecontroleerd wordt? Het lijkt me een beetje sterk dat elke backpacker al een return ticket heeft als ze nog een jaar voor de boeg hebben.
- bolletjeom
- Reisexpert
het is een vereiste om het land in te mogen! en volgens mij ook voor je visum....meen ik.
dus...ja..ik denk dat de kans vrij groot is dat je er problemen mee krijgt. Ten eerste met de luchtvaartmaatschappij waarmee je heen wilt vliegen. En er is ook nog een kansje als je het land binnen wilt.
dus...ja..ik denk dat de kans vrij groot is dat je er problemen mee krijgt. Ten eerste met de luchtvaartmaatschappij waarmee je heen wilt vliegen. En er is ook nog een kansje als je het land binnen wilt.
nou het is geen vereiste voor je visum want ik heb al een visum gekregen.
Ten eerste met de luchtvaartmaatschappij waarmee je heen wilt vliegen. En er is ook nog een kansje als je het land binnen wilt.
Wat bedoel je met die 2 bovenstaande zinnen? Ik vlieg trouwens met Air Asia
Ten eerste met de luchtvaartmaatschappij waarmee je heen wilt vliegen. En er is ook nog een kansje als je het land binnen wilt.
Wat bedoel je met die 2 bovenstaande zinnen? Ik vlieg trouwens met Air Asia
- bolletjeom
- Reisexpert
eerst even dit: let op het woord Return en dat je terug moet naar een eerdere werkgever.
Er zijn bijna geen landen die je binnenlaten als je niet een ticket het land uit hebt. Ik ben nu even aan het uitzoeken of de WHV een uitzondering is. Voor een toeristen visum is het wel een vereiste in Australie
omdat je een WHV hebt ontvangen wil nog niet zeggen dat je ook al aan alle voorwaarden voldoet. Het kan maar zo zijn dat ze zeggen...we vinden het prima als je komt werken...je kent de rest van de regeltjes..zorg dat je je daaraanhoudt
las net wel tot 3 keer toe heel nadrukkelijk dat je MAX een jaar mag blijven na binnenkomst
De luchtvaartmaatschappij met wie je naar Oz vliegt moet bepalen of jij aan de visum vereiste van Oz voldoet voordat ze je aan boord laten want zij moeten voor de kosten van je vlucht terug opdraaien als je in OZ zelf niet door de doaune komt.
ik ben nog even verder aan het lezen voor je....
Ik ben nu even voor je aan het meelezen op die site van de overheidIf you hold a second Working Holiday visa, you may return to work for a further 6 months for an employer with whom you worked on your first Working Holiday visa.
Er zijn bijna geen landen die je binnenlaten als je niet een ticket het land uit hebt. Ik ben nu even aan het uitzoeken of de WHV een uitzondering is. Voor een toeristen visum is het wel een vereiste in Australie
omdat je een WHV hebt ontvangen wil nog niet zeggen dat je ook al aan alle voorwaarden voldoet. Het kan maar zo zijn dat ze zeggen...we vinden het prima als je komt werken...je kent de rest van de regeltjes..zorg dat je je daaraanhoudt
las net wel tot 3 keer toe heel nadrukkelijk dat je MAX een jaar mag blijven na binnenkomst
Wat ik daarmee bedoel?!?!Ten eerste met de luchtvaartmaatschappij waarmee je heen wilt vliegen. En er is ook nog een kansje als je het land binnen wilt.
De luchtvaartmaatschappij met wie je naar Oz vliegt moet bepalen of jij aan de visum vereiste van Oz voldoet voordat ze je aan boord laten want zij moeten voor de kosten van je vlucht terug opdraaien als je in OZ zelf niet door de doaune komt.
ik ben nog even verder aan het lezen voor je....
Dit vond ik op de immi site:
You must have access to sufficient funds to support yourself for the initial stage of your holiday. Generally, AUD$5,000 may be regarded as sufficient, but the amount may vary depending on your length of stay and the extent of your travel. You should also have a return or onward ticket or the funds for a fare to depart Australia.
You may be asked to provide evidence. Evidence may include a certified copy of a bank statement and an air ticket out of Australia.
Voor dit deel: 'You should also have a return or onward ticket or the funds for a fare to depart Australia' snap ik niet, dat betekent dus dat je of een ticket terug moet laten zien of je moet laten zien dat je genoeg geld hebt voor een ticket? In dat geval hoef je dus geen return ticket te hebben lijkt mij, gewoon genoeg geld.
You must have access to sufficient funds to support yourself for the initial stage of your holiday. Generally, AUD$5,000 may be regarded as sufficient, but the amount may vary depending on your length of stay and the extent of your travel. You should also have a return or onward ticket or the funds for a fare to depart Australia.
You may be asked to provide evidence. Evidence may include a certified copy of a bank statement and an air ticket out of Australia.
Voor dit deel: 'You should also have a return or onward ticket or the funds for a fare to depart Australia' snap ik niet, dat betekent dus dat je of een ticket terug moet laten zien of je moet laten zien dat je genoeg geld hebt voor een ticket? In dat geval hoef je dus geen return ticket te hebben lijkt mij, gewoon genoeg geld.
- bolletjeom
- Reisexpert
Second Working Holiday visa
The table below outlines how long you can stay in Australia if you are granted a second Working Holiday visa, depending on your circumstances at the time of application.
When you applied
You were in Australia, and held a first Working Holiday visa
If granted a second Working Holiday visa
You can remain in Australia for 24 months from the date you first entered Australia on your first Working Holiday visa
When you applied
You were in Australia, but did not hold a first Working Holiday visa
You can remain in Australia for 12 months from the date your second Working Holiday visa is granted
When you applied
You were outside Australia You can:
travel to Australia at any time in the 12 months from the date your second Working Holiday visa is granted (this cannot be extended or deferred) or stay in Australia for 12 months from the date you first enter the country on your second Working Holiday visa.
geinig want dit spreekt die zin die ik net vond op dezelfde site weer fijn tegen
- bolletjeom
- Reisexpert
ok, ik heb het gevonden!
wat ik hier uit opmaak is dat je dus gevraagd kan worden om te bewijzen dat je voldoende geld hebt en dat dit bedrag hoger moet zijn dan die 5000 als je nog geen ticket terug hebt.You must have access to sufficient funds to support yourself for the initial stage of your holiday. Generally, AUD$5,000 may be regarded as sufficient, but the amount may vary depending on your length of stay and the extent of your travel. You should also have a return or onward ticket or the funds for a fare to depart Australia.
hey maar bolletjeom sorry ik was even niet duidelijk hierover, maar ik ga nu met een eerste working holiday visum naar australie, niet met een second. maar de vraag schoot me gewoon te binnen en daarom stelde ik hem maar in dit topic omdat ik niet steeds nieuwe topics wil aanmaken.
Sorry! Het gaat dus over het eerste Working Holiday Visum, en de vraag of je een return ticket moet laten zien om het land in te mogen.
Ik lees net wat je hebt geschreven, dan denk ik dat ik wel goed zit want ik heb ong 5000 euro als ik auz binnen ga.
Zijn er misschien nog meer mensen die hier ervaring mee hebben? Want ik wil het wel zeker weten...
Sorry! Het gaat dus over het eerste Working Holiday Visum, en de vraag of je een return ticket moet laten zien om het land in te mogen.
Ik lees net wat je hebt geschreven, dan denk ik dat ik wel goed zit want ik heb ong 5000 euro als ik auz binnen ga.
Zijn er misschien nog meer mensen die hier ervaring mee hebben? Want ik wil het wel zeker weten...