Overstappen in Hong Kong

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
Plaats reactie
PetrAVK

Overstappen in Hong Kong

Bericht door PetrAVK »

Over een aantal weken gaan mijn man en ik naar Australie. We vliegen via Hong kong en hebben daar 12 uur overstap tijd. Om deze tijd door te komen op een leuke manier ben ik benieuwd of er mensen zijn die leuke tips voor ons hebben wat we in deze tijd kunnen doen? Als we Hong kong in willen deze dag hebben we dan nog een visum nodig of andere speciale dingen. En wat zijn leuke bezienswaardigheden oid wat goed te doen is en dicht bij het vliegveld?
We zijn benieuwd!
Groetjes Petra
zeeppaardje

Re: Overstappen in Hong Kong

Bericht door zeeppaardje »

Hallo Petravk, leuk dat je gaat overstappen in Hong Kong.

Met 12 uur overstaptijd heb je genoeg tijd om even de stad in te gaan. Het hang natuurlijk een beetje af van jullie aankomsttijd maar als het overdag is zou ik zeker naar 'The Peak gaan'

Om in Kowloon te komen was ik ongeveer een uurtje kwijt met de bus en dat kostte omgerekend ongeveer 5 euro. The Peak ligt op Hong Kong Island, dat is net iets verder. Je kunt dan met het treintje naar boven of ook gewoon met de bus. Met een beetje geluk met het weer heb je dit uitzicht!

Afbeelding
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

En als je normaliter een visum nodig hebt om een land in te komen, is dat ook zo voor een korte tijd mits je het vliegveld niet verlaat (door de douane gaat) want dan kom je officieel niet het land in...

Veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Voor HK is sowieso geen visum nodig, wat het tot een ideale overstap/stopover-bestemming maakt.

Ik kan me overigens wel vinden in het plan van Zeeppaardje, al zou ik wel de airport express en metro naar Kowloon nemen. Iets duurder maar aanzienlijk sneller. En dan eerst wat ronddwalen door Kowloon voor het HK zoals je dat ook in films ziet, druk en chaotisch. En dan van daaruit de Star Ferry naar Central, wat mij betreft samen met The Peak de mooiste manier om van de spectaculaire skyline te genieten.

Voor The Peak zou ik dan adviseren om de (helaas vaak wel drukke) Peak Tram naar boven te nemen (zorg voor een plaastje aan de rechterkant!), en dan bus 15 (probeer bij een dubbeldekker een plekje boven helemaal voorin te bemachtigen...) weer terug naar beneden, dat geeft wat mij betreft de mooiste ervaring. Die bus rijdt namelijk een route "achter" de berg om via Happy Valley, en geeft zo weer een heel ander beeld van Hong Kong.

Verder zijn zowel Kowloon als HK Island geweldig om gewoon rond te dwalen. De stad is vrij compact, en het OV is uitstekend. Wel is het handig om op het vliegveld een Octopus Card te halen, wellicht haal je die qua kosten er niet helemaal uit (resterend tegoed blijft onbeperkt geldig en dus te gebruiken voor een volgend bezoek), maar het maakt het rondreizen wel heel veel makkelijker.
zeeppaardje

Bericht door zeeppaardje »

Ik sluit mij helemaal aan bij WizzardOfOss. Dit lijkt mij inderdaad het mooiste wat je in 12 uur tijd kunt doen! Veel plezier alvast!
PetrAVK

Bericht door PetrAVK »

Hartelijk bedankt voor deze handige tips! We gaan dit zeker doen!
Plaats reactie