Komende zomer gaan we voor de vierde keer naar onze favoriete bestemming
Indonesie. Zonder kinderen zijn we in Java, Bali, Lombok, Flores en Sulawesi geweest. Met onze kinderen zijn we in Bali, Lombok en Sumatra geweest.
Komende zomer gaan we terug naar onze favoriete plekjes op Bali en Lombok maar willen we ook weer iets nieuws zien. Nu dachten we aan Sumba. We zijn beniewd naar jullie ervaringen op Sumba (is het de moeite waard) en in hoeverre Sumba te bereizen is met twee kinderen van 4 en 6 jaar oud.
Alvast bedankt!
Sumba met kinderen
-
- Reisexpert
Re: Sumba met kinderen
@Jenny Ben jij hier toevallig geweest?
Once a year, go someplace you’ve never been before.
Re: Sumba met kinderen
Ik ben in 2009 op Sumba geweest. Ik overnachtte in Waikububak en Waingapu en maakte van daaruit uitstappen in de omgeving. Op mijn blog staat een uitgebreid verslag (ik kan geen link plaatsen, je moet zelf even zoeken).
Ik vind het lastig in te schatten of Sumba leuk is voor jonge kinderen. Gezien de andere plekken die je bezocht zou het moeten kunnen, zeker wanneer je Indonesisch spreekt. Je keuze in hotels is beperkt (niet altijd warm water). Qua eten ben je vaak aangewezen op de warung of op street food. Er rijden weinig bemos, je bent aangewezen op een (dure) driver of een ojek.
Ik vond Sumba in ieder geval erg mooi!
Ik vind het lastig in te schatten of Sumba leuk is voor jonge kinderen. Gezien de andere plekken die je bezocht zou het moeten kunnen, zeker wanneer je Indonesisch spreekt. Je keuze in hotels is beperkt (niet altijd warm water). Qua eten ben je vaak aangewezen op de warung of op street food. Er rijden weinig bemos, je bent aangewezen op een (dure) driver of een ojek.
Ik vond Sumba in ieder geval erg mooi!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie